تیتر امروز

علی بختیار: زنگنه می‌دانست رای نمی‌آورد، نیامد/ ممکن است وزرای اصلاح طلب رای نیاورند/ نخواستم وزیر شوم
گفت و گوی ویژه دیدار با یکی از اعضای کارگروه انتخاب وزیر نفت

علی بختیار: زنگنه می‌دانست رای نمی‌آورد، نیامد/ ممکن است وزرای اصلاح طلب رای نیاورند/ نخواستم وزیر شوم

دیدارنیوز در روزهایی که بازار گمانه زنی ها برای انتخاب وزراء داغ است، در یک گفت و گوی ویژه خبری آنچه در کارگروه انتخاب وزیر نفت گذشته است را از علی بختیار عضو این کارگروه و نماینده پیشین مجلس...

ریسک فرمان پوتین برای روسیه

کد خبر: ۱۲۲۸۶۵
۱۵:۵۵ - ۰۳ اسفند ۱۴۰۰

دیدارنیوز _ حسن بهشتی‌پور*: ۱- پوتین در فرمانی استقلال دو استان جدایی طلب لوهانسک و دونسک را در شرق اوکراین به رسمیت شناخت باید به او یاداور شد شرق اوکراین کریمه نیست همین اوکراینی‌ها در کنار روس‌ها سال‌ها در برابر تجاوز ارتش ناپلیون و بعد‌ها هیتلر میلیون‌ها کشته دادند به زمینه سفت رسیدی دوره اینکار‌ها گذشته است.

۲- فرمان پوتین نقض آشکار توافق الماتی در دسامبر سال ١٩٩١ است که مرز‌های درون شوروی بین جمهوری‌های پانزده گانه را به رسمیت شناخت.

۳- این فرمان درعمل توافق مینسک را که روسیه این همه بر اجرای ان تاکید داشت نابود کرد پوتین بااین فرمان ریسک بزرگی کرده است بحران اقتصادی ناشی از تحریم‌ها به او درس بزرگی می‌دهد.

۴- پوتین قدرت نرم روسیه را در اوکراین با صدور فرمان به رسمیت شناخت استقلال دو استان جدایی طلبی قربانی کرد و بی شک این قدرت سخت است که در نهایت با شکست روبرو می‌شود. درس‌های افغانستان برای شوروی، امروز پیش روی پوتین قرار دارد همه شواهد نشان می‌دهد این فرمان خود زنی روسیه بود و بس.

۵- شعار‌های روسیه در مخالفت با یکجانبه گرایی امریکا درسطح بین المللی با صدور این فرمان بی اعتبار شد. زیرا پوتین نشان داد روسیه وقتی خود را در قدرت ببیند بدتر از امریکا عمل می‌کند. پوتین توجه ندارد نقض تمامیت ارضی یک کشور اگر رویه شود چه آسیب‌های جدی بر موقعیت شکننده روسیه و بیست منطقه خودمختار در این کشور وارد می‌شود.

۶- اگر قرار بود ادعا‌های تاریخی در نقض تمامیت ارضی کشور‌ها موثر باشد همه جغرافیای سیاسی شرق و جنوب اروپا و قفقاز قابل تغییر است. این ادعا‌ها می‌تواند فصل جدیدی از نا امنی را در شرق اروپا دامن بزند.

برچسب ها: روسیه پوتین
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی