تیتر امروز

علی نوری: نسل امروز برای رسیدن به اهداف تعریف شده حاکمیت کاری نمی‌کند/ مشارکت اجتماعی زمانی اتفاق می‌افتد که تبعیض نباشد/ امید مردم زمانی از بین رفت که فهمیدند که حاکمیت رای می‌خواهد نه مشارکت
گفت و گوی دیدار در برنامه «تیتر» با یک جامعه شناس

علی نوری: نسل امروز برای رسیدن به اهداف تعریف شده حاکمیت کاری نمی‌کند/ مشارکت اجتماعی زمانی اتفاق می‌افتد که تبعیض نباشد/ امید مردم زمانی از بین رفت که فهمیدند که حاکمیت رای می‌خواهد نه مشارکت

دکتر علی نوری استاد دانشگاه و جامعه شناس یکی دیگر از مهمان‌های برنامه «تیتر» بود؛ او در این گفت‌و‌گو به موضوعات مهمی مانند تبعیض، شکاف اجتماعی و ... اشاره کرد. او معتقد است: نسل جوان برای اهدافی...
مانور نظامی اسرائیل و آمریکا در پاسخ به رزمایش ایران/ رئیس‌جمهور ونزوئلا: برای پیروزی آماده‌ایم/ اعلام رتبه‌‌بندی کیفیت زندگی کشورها در سال ۲۰۲۵
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

مانور نظامی اسرائیل و آمریکا در پاسخ به رزمایش ایران/ رئیس‌جمهور ونزوئلا: برای پیروزی آماده‌ایم/ اعلام رتبه‌‌بندی کیفیت زندگی کشورها در سال ۲۰۲۵

این صد و سی و هشتمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که امروز پنجشنبه ۲۰ آذرماه ۱۴۰۴ با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
مظلومیت امروز حضرت زهرا؛ چون دوست کم توجه است شکایت کجا بریم!؟
ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر

مظلومیت امروز حضرت زهرا؛ چون دوست کم توجه است شکایت کجا بریم!؟

ایمان و اردات قلبی نسبت به دخت پیامبر گرامی اسلام و همسر مکرمه امام علی و مادر امام حسن و حسین بی نهایت است و برابر دستور قرآن و امر رسول خدا در محبت به او و اهل بیتش اگر کمی بخل بورزیم خاسر...

توضیحات متا درباره دنیای تبلیغات آیند/ فناوری واقعیت ترکیبی چیست؟

شرکت «متا پلتفرمز» مالک فیسبوک به آژانس‌های تبلیغاتی گفته است که فناوری که دنیای مجازی و دنیای فیزیکی را با یکدیگر ادغام می‌کند، می‌تواند در چند سال آینده برای مصرف‌کنندگان به واقعیت تبدیل شود.

کد خبر: ۱۲۲۴۲۲
۱۳:۵۷ - ۳۰ بهمن ۱۴۰۰

توضیحات متا درباره دنیای تبلیغات آیند

دیدارنیوز ـ به نقل از خبرگزاری رویترز، فناوری واقعیت ترکیبی (Mixed reality یا MR) می‌تواند به فردی که هدست MR به سر دارد، اجازه دهد تا از یک شیء دنیای واقعی برای تحریک یک واکنش دنیای مجازی، مانند ضربه زدن به یک شخصیت بازی ویدیویی با چوب بیس‌بال واقعی استفاده کند.

این یکی از سه نوع فناوری واقعیت توسعه‌یافته است که بیشتر با متاورس مرتبط است. واقعیت افزوده با بازی‌های موبایلی مانند Pokemon Go وجود دارد، اما بازیکنان نمی‌توانند با یک جسم فیزیکی بر دنیای دیجیتال تأثیر بگذارند. هدست‌های واقعیت مجازی، مانند Oculus متا، کاربران را در یک دنیای کاملا مجازی غوطه‌ور می‌کند که در آن می‌توانند با محیط تعامل داشته باشند.

یکی از مدیران آژانس‌های تبلیغاتی گفت که نظرات متا در یک تماس زوم با این آژانس‌ها در روز پنج‌شنبه منتشر شد که قرار بود به تبلیغ‌کنندگان در درک بهتر متاورس کمک کند. این اولین میزگرد متا با آژانس‌ها در مورد متاورس بود.

تخمین واقعیت ترکیبی که چند سال با آن فاصله دارد، جزئیات بیشتری را در جدول زمانی ساخت متاورس به ارمغان می‌آورد، ایده آینده‌نگری که از شبکه‌ای از جهان‌های مجازی که می‌توان از دستگاه‌های مختلف به آن دسترسی داشت، ساخته شده است. متا می‌گوید ساخت آن ممکن است یک دهه طول بکشد.

برخی از هدست‌های واقعیت ترکیبی در دسترس هستند، اما هنوز برای مصرف‌کنندگان عمومی طراحی نشده‌اند. HoloLens ۲ مایکروسافت که در سال ۲۰۱۹ معرفی شد، با قیمت ۳۵۰۰ دلار به فروش می‌رسد و برای استفاده در محل کار طراحی شده است.

در کنفرانس سالانه Connect در ماه اکتبر، متا، پروژه کامبریا (Project Cambria) را معرفی کرد؛ هدستی که دارای قابلیت‌های واقعیت ترکیبی و شامل ردیابی چهره و چشم است. انتظار می‌رود این هدست در سال جاری عرضه شود.

مدیر آژانس تبلیغاتی گفت: «در این بین، متا به تبلیغ‌کنندگان توصیه می‌کرد تا با تبلیغات واقعیت افزوده، مانند فیلتر‌های عکس و ویدیو که تصاویر دیجیتال را روی دنیای واقعی قرار می‌دهند، وضعیت را آزمایش کنند.»

متا گفت که برند‌ها می‌توانند با تولیدکنندگان محتوا در تبلیغات واقعیت افزوده شریک شوند یا از این فناوری برای آزمایش لباس مجازی استفاده کنند.

تبلیغ‌کنندگان همچنین به دنبال جزئیاتی در مورد چگونگی اندازه‌گیری اثربخشی تبلیغات در متاورس هستند و می‌پرسند: «برای پولم چه چیزی به‌دست می‌آورم؟»

برچسب ها: علم و فناوری
ارسال نظرات
امروز يکشنبه ۲۳ آذر
امروز يکشنبه ۲۳ آذر
امروز يکشنبه ۲۳ آذر
امروز يکشنبه ۲۳ آذر