تیتر امروز

سهم خواهی؛ مانع ارتباطی پزشکیان با متخصصان
در کارگروه تعیین وزیر نیرو چه خبر است؛ گزارش دیدارنیوز را بخوانید

سهم خواهی؛ مانع ارتباطی پزشکیان با متخصصان

یکی از کارگرو‌های پر حاشیه این روز‌های رئیس جمهور منتخب کارگروه انتخاب وزارت نیرو است. این گزارش به این موضوع می‌پردازد.
معدن و صنایع وابسته، لوکوموتیو پیشران اقتصاد کشور است/ایران و کشور‌های حوزه خلیج فارس نفرین شده نفت هستند
گفت‌وگوی دیدار با کارشناس حوزه معدن و صنایع وابسته

معدن و صنایع وابسته، لوکوموتیو پیشران اقتصاد کشور است/ایران و کشور‌های حوزه خلیج فارس نفرین شده نفت هستند

برنامه گفت‌وگوی اقتصادی دیدارنیوز، میزبان امیربیژن یثربی استاد پیشین دانشگاه، عضو سابق هیات پژوهشی دانشگاه اگزتر انگلستان در گروه ژئوتکنیک و مسئول تجاری‌سازی رشته صنایع و معادن پارک علم و فناوری...
سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.

ایران و امارات در هجدهمین سکانس

در طول تاریخ تقابل ایران و امارات، ۱۴۲ بازیکن برای ایران به میدان رفتند. جواد نکونام رکورددار بیشترین تعداد بازی در تیم ملی ایران با ۷ بازی مقابل امارات بیشترین تعداد بازی را مقابل این تیم انجام داده است.

کد خبر: ۱۲۰۶۲۱
۱۲:۴۰ - ۱۲ بهمن ۱۴۰۰

ایران و امارات

دیدارنیوز: در آستانه دیدار تشریفاتی ایران مقابل امارات رکوردداران تیم ملی در مصاف با این تیم مرور شده است.

تیم ملی پس از قطعی کردن صعود به جام‌جهانی در سومین بازی از مرحله برگشت انتخابی جام‌جهانی به دیدار امارات می‌رود. جدال ایران با این تیم از حوزه خلیج‌فارس بیش از ۴۰ سال قدمت دارد. این دو تیم چه در قالب جام ملت‌های آسیا، چه در چارچوب رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی و چه به عنوان بازی دوستانه به کرات با هم روبرو شده‌اند و در این تقابل‌ها برتری کاملاً به نفع ایران بوده که در هیچ دیدار رسمی برابر امارات شکست نخورده است.

نکونام با سابقه‌تر از همه
در طول تاریخ تقابل ایران و امارات، ۱۴۲ بازیکن برای ایران به میدان رفتند. جواد نکونام رکورددار بیشترین تعداد بازی در تیم ملی ایران با ۷ بازی مقابل امارات بیشترین تعداد بازی را مقابل این تیم انجام داده است. پس از او، مسعود شجاعی با ۶ و جلال حسینی با ۵ بازی قرار دارند. در بین بازیکنان کنونی تیم ملی، احسان حاج‌صفی با ۴ بازی بیشترین سابقه را دارد. این بازیکن که در بازی رفت فرصت بازی پیدا نکرد، در دیدار برگشت هم در اردوی تیم ملی غایب است. علیرضا جهانبخش، وحید امیری و سردار آزمون تنها بازیکنان حال حاضر تیم ملی هستند که بیش از یک‌بار با امارات بازی کردند که سردار آزمون هم در این دیدار حضور ندارد.

کریم به جای شهریار
شاید باید انتظار داشت که مقابل امارات مثل اکثر کشور‌های آسیایی علی دایی بهترین گلزن تیم ملی باشد، ولی آقای گل ایران تنها یک بازی مقابل امارات داشته و یک گل زده است و این عنوان به کریم باقری تعلق دارد که ۳ گل برابر این تیم به ثمر رسانده است. کریم باقری که با ۵۰ گل ملی آمار کم‌نظیری به عنوان یک هافبک در سطح دنیا دارد، گل‌های شماره ۴۷ تا ۴۹ خود را مقابل امارات به ثمر رساند البته بین گل ۴۸ و ۴۹ این بازیکن ۷ سال فاصله افتاد و این بازیکن در بازگشت به تیم ملی با گلزنی برابر امارات باعث شد تا ایران مقابل این رقیب در دیدار‌های رسمی بدون شکست باقی بماند.

به جز کریم باقری، تنها حسین فرکی است که بیش از یک گل به این تیم زده است. این بازیکن در اولین تقابل‌های ایران و امارات در ۲ بازی دوستانه ۲ بار دروازه این تیم را باز کرد. مهدی طارمی تنها بازیکنی است که در تیم ملی فعلی سابقه گلزنی مقابل امارات را دارد. این بازیکن بیستمین گلزن تاریخ تقابل ایران با امارات است و تیم ملی با تک گل طارمی در دیدار رفت به پیروزی دست یافت و این گلزن آماده، امیدوار به تکرار گلزنی در بازی برگشت است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی