تیتر امروز

سهم خواهی؛ مانع ارتباطی پزشکیان با متخصصان
در کارگروه تعیین وزیر نیرو چه خبر است؛ گزارش دیدارنیوز را بخوانید

سهم خواهی؛ مانع ارتباطی پزشکیان با متخصصان

یکی از کارگرو‌های پر حاشیه این روز‌های رئیس جمهور منتخب کارگروه انتخاب وزارت نیرو است. این گزارش به این موضوع می‌پردازد.
معدن و صنایع وابسته، لوکوموتیو پیشران اقتصاد کشور است/ایران و کشور‌های حوزه خلیج فارس نفرین شده نفت هستند
گفت‌وگوی دیدار با کارشناس حوزه معدن و صنایع وابسته

معدن و صنایع وابسته، لوکوموتیو پیشران اقتصاد کشور است/ایران و کشور‌های حوزه خلیج فارس نفرین شده نفت هستند

برنامه گفت‌وگوی اقتصادی دیدارنیوز، میزبان امیربیژن یثربی استاد پیشین دانشگاه، عضو سابق هیات پژوهشی دانشگاه اگزتر انگلستان در گروه ژئوتکنیک و مسئول تجاری‌سازی رشته صنایع و معادن پارک علم و فناوری...
سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.

پرواز ۱۵ هواپیمای حامل کمک‌های نظامی آمریکا و انگلیس به کی‌یف

بر اساس گزارش مرکز نظارت بر منابع هوانوردی غربی، از نیمه دوم ژانویه، هواپیما‌های حمل و نقل سنگین ایالات متحده و انگلستان حداقل ۱۵ پرواز به اوکراین به منظور تامین تسلیحات و تجهیزات نظامی این کشور انجام داده‌اند.

کد خبر: ۱۲۰۳۶۱
۱۱:۱۹ - ۱۰ بهمن ۱۴۰۰

آمریکا اوکراین

دیدارنیوز: طبق اطلاعات مرکز نظارت بر منابع هوانوردی غربی، از اواخر دی ماه تاکنون هواپیما‌های حمل و نقل سنگین آمریکایی و انگلیسی حداقل ۱۵ پرواز به مقصد اوکراین داشتند که طی آن‌ها تسلیحات و تجهیزات نظامی مختلف به این کشور ارسال کردند.

وزارت دفاع آمریکا از افزایش آمادگی نیرو‌های نظامی این کشور به دلیل وخامت اوضاع پیرامون اوکراین خبر داده است. جان کربی، سخنگوی پنتاگون یادآور شده که ایالات متحده تاکنون سه محموله کمک نظامی-فنی به اوکراین ارسال کرده و به ارائه کمک‌های خود برای تقویت امنیت اوکراین ادامه خواهد داد تا آن‌ها بتوانند از کشور خود محافظت کنند.

"لیز تراس"، وزیر امور خارجه انگلستان به تازگی اعلام کرده که لندن سخت تلاش دارد تا تجهیزات دفاعی لازم را به اوکراین رسانده و ارتش این کشور را آموزش دهد.

خبرگزاری «اینترفکس» در این رابطه گزارش داد، بر اساس گزارش مرکز نظارت بر منابع هوانوردی غربی، از نیمه دوم ژانویه (از اواخر دی ماه تاکنون)، هواپیما‌های حمل و نقل سنگین ایالات متحده و انگلستان حداقل ۱۵ پرواز به اوکراین به منظور تامین تسلیحات و تجهیزات نظامی این کشور انجام داده‌اند.

طبق این اطلاعات، به ویژه، هواپیما‌های ترابری نظامی سنگین نیروی هوایی پادشاهی انگلیس که از پایگاه هوایی برایز نورتون در انگلستان پرواز داشتند، از تاریخ ۱۷ ژانویه (۲۷ دی ماه) حداقل ۹ پرواز برای ارسال محموله تسلیحات نظامی به اوکراین انجام داده‌اند. برای این اهداف، چهار فروند از هر هشت هواپیمای C-۱۷A Globemaster III نیروی هوایی انگلیس به کار گرفته شدند. به گفته منابع خبری در لندن، آن‌ها موشک‌های قابل حمل ضد تانک هدایت شونده NLAW را به ارتش اوکراین تحویل دادند.

اطلاعات مرکز نظارت بر منابع هوانوردی غربی همچنین نشان داده، در رابطه با ایالات متحده، دو پرواز توسط هواپیما‌های ترابری نظامی سنگین نیروی هوایی آمریکا به اوکراین انجام شده که یکی از آن‌ها در کی‌یف و دیگری در شهر لووف فرود آمدند و همچنین چهار هواپیمای ترابری بوئینگ-۷۴۷ خطوط هوایی ملی "National Airlines" نیز برای حمل و نقل تسلیحات، به ویژه، سیستم‌های موشکی ضدتانک قابل حمل انسان و تجهیزات نظامی مربوط به حمل و نقل فرماندهی اجاره شدند.

علاوه بر این، هفته گذشته یک فروند هواپیمای ترابری سنگین آن-۱۲۴ اوکراینی از شهر هانتسویل آمریکا (ایالت آلاباما) به سمت شهر لووف پرواز کرد. در نزدیکی شهر هانتسویل، زرادخانه رداستون ارتش ایالات متحده قرار دارد. همچنین یک هواپیمای ترابری نظامی دیگر اوکراینی از مبدإ لهستان در پایتخت اوکراین فرود آمد. پرواز یک هواپیمای آن-۱۲۴ اوکراینی از شهر بورگاس بلغارستان به اوکراین نیز ثبت شده است.

وزارت دفاع اوکراین نیز وعده داده که انتظار می‌رود طی هفته جاری هواپیما‌های آمریکایی باز هم به همراه کمک‌های نظامی-فنی وارد کی‌یف شوند.

منبع: تسنیم
برچسب ها: جنگ اوکراین
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی