تیتر امروز

سهم خواهی؛ مانع ارتباطی پزشکیان با متخصصان
در کارگروه تعیین وزیر نیرو چه خبر است؛ گزارش دیدارنیوز را بخوانید

سهم خواهی؛ مانع ارتباطی پزشکیان با متخصصان

یکی از کارگرو‌های پر حاشیه این روز‌های رئیس جمهور منتخب کارگروه انتخاب وزارت نیرو است. این گزارش به این موضوع می‌پردازد.
معدن و صنایع وابسته، لوکوموتیو پیشران اقتصاد کشور است/ایران و کشور‌های حوزه خلیج فارس نفرین شده نفت هستند
گفت‌وگوی دیدار با کارشناس حوزه معدن و صنایع وابسته

معدن و صنایع وابسته، لوکوموتیو پیشران اقتصاد کشور است/ایران و کشور‌های حوزه خلیج فارس نفرین شده نفت هستند

برنامه گفت‌وگوی اقتصادی دیدارنیوز، میزبان امیربیژن یثربی استاد پیشین دانشگاه، عضو سابق هیات پژوهشی دانشگاه اگزتر انگلستان در گروه ژئوتکنیک و مسئول تجاری‌سازی رشته صنایع و معادن پارک علم و فناوری...
سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.

مصادره یک صعود

فدراسیون فوتبال که این روز‌ها به دلایل بسیاری در مظان اتهام قرار گرفته و نهاد‌های نظارتی توجه ویژه‌ای به رفت‌وآمد‌های مسوولانش دارند، در مقام اولین مصادره به مطلوب‌کننده برخاست و با برافراشتن داعیه تولی‌گری فوتبال ملی، از این صعود افتخارآمیز برای فرار رو به جلو، بهترین بهره‌ها را برد.

کد خبر: ۱۲۰۳۲۴
۰۸:۱۰ - ۱۰ بهمن ۱۴۰۰

فدراسیون فوتبال

دیدارنیوز: صعود قطعی تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، محتمل‌ترین گزینه‌ای بود که پیش از تقابل یوز‌های پارسی با شیر‌های بین‌النهرین به نظر می‌رسید.

فوتبال ایران که با اتکا به نبوغ، اتحاد و یکپارچگی رختکن خود توانست از جهنم بحرین عبور کند و به دور نهایی انتخابی مسابقات قطر برسد، باز هم در زمین و از نظر فنی توانایی‌های خودش را نشان داد تا ثبت سریع‌ترین صعود در قاره آسیا، کمترین افتخارش باشد.

در این بین، اما تلاش‌های بسیاری برای مصادره کردن این صعود مهم به منصه ظهور رسید. فدراسیون فوتبال که این روز‌ها به دلایل بسیاری در مظان اتهام قرار گرفته و نهاد‌های نظارتی توجه ویژه‌ای به رفت‌وآمد‌های مسوولانش دارند، در مقام اولین مصادره به مطلوب‌کننده برخاست و با برافراشتن داعیه تولی‌گری فوتبال ملی، از این صعود افتخارآمیز برای فرار رو به جلو، بهترین بهره‌ها را برد.

شهاب‌الدین عزیزی‌خادم که ماه‌ها از صحبت درباره برخی مسائل فرار می‌کرد و تنها به بهره‌گیری از ادبیات مشابه در هر اظهارنظر مشغول بود، به یک‌باره پس از پیروزی تیم ملی فوتبال ایران برابر عراق در یکی از همان برنامه‌های تلویزیونی امن خود به منتقدان تاخت و خودش را از تمام ابهامات مبرا دانست؛ آن‌هم در مناظره‌ای یک‌طرفه.

استفاده از واژه‌هایی نظیر صعود تاریخی یا ارزان‌ترین صعود، هرگز درست نیست. همان‌گونه که فقر را نباید فضیلت دانست، هر ارزانی‌ای هم بی‌حکمت نیست و اگر نتوانستیم با سرمربی تراز اول فوتبال دنیا به جام جهانی صعود کنیم، دلیلش بحران مالی فدراسیون فوتبال بوده؛ نه سیاست‌های جلوگیری از ریخت‌وپاش.

همچنین باید تاکید داشت که سومین صعود متوالی فوتبال ملی ایران به جام جهانی و ششمین صعود در مجموع، دیگر تاریخی نیست و برای تاریخ‌سازی باید مقدماتی را فراهم ساخت که یوز‌های پارسی برای نخستین‌بار در تاریخ‌شان، جام جهانی را حداقل با ۴ بازی به پایان برسانند.

هرگز نباید منکر زحمات و سختی‌های کادرفنی و بازیکنان تیم ملی فوتبال شد، اما در این بین هم نباید یادمان برود که فدراسیون فوتبال کارش چیز‌هایی دیگری هم هست. فدراسیون فوتبال به جای فرار از پاسخگویی، باید به تمام ابهامات پاسخ دهد و وعده‌های رییس جوانش را هم جامه عمل بپوشاند؛ کمک گرفتن از دولت را همه بلدند. راستی آقای عزیزی‌خادم؛ تیم ملی برای فدراسیون فوتبال حداقل ۱۲ میلیون دلار درآمد آفرید، از برنامه‌های اقتصادی چند ده میلیون یورویی شما چه خبر؟!

میعاد نیک - اعتماد

منبع: اعتماد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی