احمد شریف با بیان اینکه خودروسازان به بهانه حمایت از تولید داخلی و تقویت صنایع داخلی و یا ترس از بیکاری کارگران یک فضای انحصاری برای خود ایجاد کردهاند و به بدترین وضع از این فضا سوء استفاده میکنند، گفت: در شرایطی که در تمام دنیا به دلیل بیماری کرونا رکود در تمام صنایع ایجاد شده و کارخانههای خودروسازی با التماس خودروهای خود را میفروشند، در کشور ما مردم باید مدتها در صف همین خودروهای بیکیفیت بایستند و به قیمت بسیار بالاتر از قیمت تمام شده خودرو بخرند.
دیدارنیوز: فعال سیاسی اصلاحطلب گفت: خودروسازان به بهانه حمایت از تولید و تقویت صنایع داخلی و یا ترس از بیکاری کارگران یک فضای انحصاری برای خود ایجاد کردهاند و به بدترین وضع از این فضا سوء استفاده میکنند.
احمد شریف فعال سیاسی اصلاحطلب، ضمن اشاره به بحثهای مطرح شده پیرامون کیفیت و قیمت خودروهای داخلی و انتقادات نسبت به این امر، اظهار داشت: در تمام دنیا هر وسیله نقلیهای که ساخته میشود، اصل اول در آن «ایمنی سرنشینان» است و تفاوتی هم نمیکند که این وسیله نقلیه زمینی، هوایی یا دریایی باشد.
وی افزود: علتی که موجب شده این اتفاق در کشور ما بیفتد و متاسفانه به این اصل بسیار مهم توجه نشود به طوری که اتومبیلی مثل پراید که دههها در تمام دنیا از خط تولید حذف شده کماکان مشتری دارد و به یک ارابه مرگ متحرک برای شهروندان تبدیل شده، تنها «فضای غیر رقابتی» هست که برای خودروسازان ایرانی ایجاد شده است.
شریف با بیان اینکه خودروسازان به بهانه حمایت از تولید داخلی و تقویت صنایع داخلی و یا ترس از بیکاری کارگران یک فضای انحصاری برای خود ایجاد کردهاند و به بدترین وضع از این فضا سوء استفاده میکنند، گفت: در شرایطی که در تمام دنیا به دلیل بیماری کرونا رکود در تمام صنایع ایجاد شده و کارخانههای خودروسازی با التماس خودروهای خود را میفروشند، در کشور ما مردم باید مدتها در صف همین خودروهای بیکیفیت بایستند و به قیمت بسیار بالاتر از قیمت تمام شده خودرو بخرند.
این فعال سیاسی اصلاحطلب تاکید کرد: اگر این فضا باز شود و فضای رقابتی از طریق ورود خودروسازیهای سایر کشورها شکل بگیرد و یک تعرفه معقولی برای این خودروهای خارجی قرار دهند، خودروسازهای داخلی مجبور میشوند که کیفیت محصولات خود را بالا ببرند.
شریف افزود: با جان مردم نمیشود بازی کرد، ولی ظاهراً برای برخی مسئولین جان شهروندان هیچ ارزشی ندارد و بارها شاهد بودهایم که غیر از باز نشدن کیسه هوای خودروها اتوبوسها نیز آتش گرفتهاند و هیچکدام از اینها به نتیجه نرسیدند.
وی ادامه داد: پلیس راهور و خودروسازان هر دو مسئول این امر هستند و پلیس راهور به عنوان نهاد ناظر میتواند اجازه شمارهگذاری به این خودروها ندهد و از آن طرف هم خودروسازان پاسخگو نیستند و به راحتی از خودشان سلب مسئولیت میکنند.
این فعال سیاسی اصلاحطلب تاکید کرد: متاسفانه وسایلنقلیه ما از دنیا بسیار عقب است و در حالی که همه دنیا به خودروهای خودران و بدون راننده میرسند، ما هنوز اندر خم این هستیم که ایربگ خودروهای ما باز میشود یا خیر؛ و این بزرگترین مشکل ماست.