تیتر امروز

شریف‌زادگان: از هر ١٠٠ خانوار ایرانی ۳۶ خانوار زیر خط فقر هستند/ اینکه از ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳، بیش از ۵ میلیون نفر به فقرای ایران اضافه شده، یک فاجعه اجتماعی است/ خط فقر در سه سال اخیر ۴۹ درصد رشد داشته/ از میزان طبقه متوسط جامعه ایران به شدت کاسته و به فقیران آن افزوده شده
در گفت‌و‌گوی دیدار در برنامه «ایرانشهر» با یک استاد دانشگاه مطرح شد

شریف‌زادگان: از هر ١٠٠ خانوار ایرانی ۳۶ خانوار زیر خط فقر هستند/ اینکه از ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳، بیش از ۵ میلیون نفر به فقرای ایران اضافه شده، یک فاجعه اجتماعی است/ خط فقر در سه سال اخیر ۴۹ درصد رشد داشته/ از میزان طبقه متوسط جامعه ایران به شدت کاسته و به فقیران آن افزوده شده

دیدار در یکی دیگر از سلسله گفت‌و‌گو‌های «ایرانشهر» به سراغ محمد حسین شریف‌زادگان، استاد برجسته دانشگاه شهید بهشتی رفته و موضوعات مختلف از مناسبات مربوط به توزیع ثروت، سرانه فقر و آثار و پیامدهای...
به نام مردم به کام نهادهای فرهنگی/ علیرضا بهبهانی: کشور را با بودجه رویاپردازی نمی‌توان اداره کرد/ مهدی پازوکی: چرا ردیف بودجه دانشگاه‌ها از نهادهای فرهنگی کمتر است
دیدار بودجه ۱۴۰۵ را بررسی می‌کند

به نام مردم به کام نهادهای فرهنگی/ علیرضا بهبهانی: کشور را با بودجه رویاپردازی نمی‌توان اداره کرد/ مهدی پازوکی: چرا ردیف بودجه دانشگاه‌ها از نهادهای فرهنگی کمتر است

دیدارنیوز پس از دفاع مسعود پزشکیان، رئیس جمهور از بودجه ۱۴۰۵ صحبت‌های او و تحلیل‌های کارشناسان درباره این بودجه را بررسی می‌کند.
دیدار نتانیاهو با ترامپ؛ حمله دوباره به ایران؟/ جدی بودن خطر ابرتورم در ایران/ محمد خاتمی: راهی جز اصلاحات وجود ندارد
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

دیدار نتانیاهو با ترامپ؛ حمله دوباره به ایران؟/ جدی بودن خطر ابرتورم در ایران/ محمد خاتمی: راهی جز اصلاحات وجود ندارد

این صد و چهل و دومین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که امروز پنجشنبه ۴ دی‌ماه ۱۴۰۴ با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
احمد شریف، فعال سیاسی اصلاح‌طلب

خودروسازان از شعار «حمایت از تولید» سوءاستفاده می‌کنند

احمد شریف با بیان اینکه خودروسازان به بهانه حمایت از تولید داخلی و تقویت صنایع داخلی و یا ترس از بیکاری کارگران یک فضای انحصاری برای خود ایجاد کرده‌اند و به بدترین وضع از این فضا سوء استفاده می‌کنند، گفت: در شرایطی که در تمام دنیا به دلیل بیماری کرونا رکود در تمام صنایع ایجاد شده و کارخانه‌های خودروسازی با التماس خودرو‌های خود را می‌فروشند، در کشور ما مردم باید مدت‌ها در صف همین خودرو‌های بی‌کیفیت بایستند و به قیمت بسیار بالاتر از قیمت تمام شده خودرو بخرند.

کد خبر: ۱۲۰۲۷۳
۱۳:۵۱ - ۰۹ بهمن ۱۴۰۰

شعار حمایت از تولید

دیدارنیوز: فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: خودروسازان به بهانه حمایت از تولید و تقویت صنایع داخلی و یا ترس از بیکاری کارگران یک فضای انحصاری برای خود ایجاد کرده‌اند و به بدترین وضع از این فضا سوء استفاده می‌کنند.

احمد شریف فعال سیاسی اصلاح‌طلب، ضمن اشاره به بحث‌های مطرح شده پیرامون کیفیت و قیمت خودرو‌های داخلی و انتقادات نسبت به این امر، اظهار داشت: در تمام دنیا هر وسیله نقلیه‌ای که ساخته می‌شود، اصل اول در آن «ایمنی سرنشینان» است و تفاوتی هم نمی‌کند که این وسیله نقلیه زمینی، هوایی یا دریایی باشد.

وی افزود: علتی که موجب شده این اتفاق در کشور ما بیفتد و متاسفانه به این اصل بسیار مهم توجه نشود به طوری که اتومبیلی مثل پراید که دهه‌ها در تمام دنیا از خط تولید حذف شده کماکان مشتری دارد و به یک ارابه مرگ متحرک برای شهروندان تبدیل شده، تنها «فضای غیر رقابتی» هست که برای خودروسازان ایرانی ایجاد شده است.

شریف با بیان اینکه خودروسازان به بهانه حمایت از تولید داخلی و تقویت صنایع داخلی و یا ترس از بیکاری کارگران یک فضای انحصاری برای خود ایجاد کرده‌اند و به بدترین وضع از این فضا سوء استفاده می‌کنند، گفت: در شرایطی که در تمام دنیا به دلیل بیماری کرونا رکود در تمام صنایع ایجاد شده و کارخانه‌های خودروسازی با التماس خودرو‌های خود را می‌فروشند، در کشور ما مردم باید مدت‌ها در صف همین خودرو‌های بی‌کیفیت بایستند و به قیمت بسیار بالاتر از قیمت تمام شده خودرو بخرند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: اگر این فضا باز شود و فضای رقابتی از طریق ورود خودروسازی‌های سایر کشور‌ها شکل بگیرد و یک تعرفه معقولی برای این خودرو‌های خارجی قرار دهند، خودروساز‌های داخلی مجبور می‌شوند که کیفیت محصولات خود را بالا ببرند.

شریف افزود: با جان مردم نمی‌شود بازی کرد، ولی ظاهراً برای برخی مسئولین جان شهروندان هیچ ارزشی ندارد و بار‌ها شاهد بوده‌ایم که غیر از باز نشدن کیسه هوای خودرو‌ها اتوبوس‌ها نیز آتش گرفته‌اند و هیچ‌کدام از این‌ها به نتیجه نرسیدند.

وی ادامه داد: پلیس راهور و خودروسازان هر دو مسئول این امر هستند و پلیس راهور به عنوان نهاد ناظر می‌تواند اجازه شماره‌گذاری به این خودرو‌ها ندهد و از آن طرف هم خودروسازان پاسخگو نیستند و به راحتی از خودشان سلب مسئولیت می‌کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: متاسفانه وسایل‌نقلیه ما از دنیا بسیار عقب است و در حالی که همه دنیا به خودرو‌های خودران و بدون راننده می‌رسند، ما هنوز اندر خم این هستیم که ایربگ خودرو‌های ما باز می‌شود یا خیر؛ و این بزرگ‌ترین مشکل ماست.

منبع: فارس
برچسب ها: خودروسازان
ارسال نظرات
امروز دوشنبه ۰۸ دی
امروز دوشنبه ۰۸ دی
امروز دوشنبه ۰۸ دی
امروز دوشنبه ۰۸ دی