تیتر امروز

سهم خواهی؛ مانع ارتباطی پزشکیان با متخصصان
در کارگروه تعیین وزیر نیرو چه خبر است؛ گزارش دیدارنیوز را بخوانید

سهم خواهی؛ مانع ارتباطی پزشکیان با متخصصان

یکی از کارگرو‌های پر حاشیه این روز‌های رئیس جمهور منتخب کارگروه انتخاب وزارت نیرو است. این گزارش به این موضوع می‌پردازد.
معدن و صنایع وابسته، لوکوموتیو پیشران اقتصاد کشور است/ایران و کشور‌های حوزه خلیج فارس نفرین شده نفت هستند
گفت‌وگوی دیدار با کارشناس حوزه معدن و صنایع وابسته

معدن و صنایع وابسته، لوکوموتیو پیشران اقتصاد کشور است/ایران و کشور‌های حوزه خلیج فارس نفرین شده نفت هستند

برنامه گفت‌وگوی اقتصادی دیدارنیوز، میزبان امیربیژن یثربی استاد پیشین دانشگاه، عضو سابق هیات پژوهشی دانشگاه اگزتر انگلستان در گروه ژئوتکنیک و مسئول تجاری‌سازی رشته صنایع و معادن پارک علم و فناوری...
سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.

نگاهی به رکوردهای ششمین صعود

برای نسلی از هواداران تیم ملی که دوران غیبت ۲۰ ساله تیم ملی در جام‌جهانی را دیده‌اند، ۳ دوره حضور متوالی در جام‌جهانی باورنکردنی به نظر می‌رسد. تیم ملی تا جام‌جهانی ۲۰۱۸ هیچ‌وقت ۲ دوره متوالی در جام‌جهانی حضور نداشت.

کد خبر: ۱۲۰۱۶۴
۰۸:۰۸ - ۰۸ بهمن ۱۴۰۰

اسکوچیچ

دیدارنیوز: تیم ملی با پیروزی مقابل عراق، ۳ بازی مانده به پایان مرحله انتخابی صعود خود به جام‌جهانی ۲۰۲۲ را مسجل کرد.

ایران با پیروزی مقابل عراق فاصله ۱۰ امتیازی خود با امارات تیم سوم جدول را حفظ کرد و این به معنای زودترین صعود ایران به جام‌جهانی است.

بهتر از ایران ۲۰۱۸
تیم ملی خاطرات زیادی از حضور سخت و پر اضطراب به جام‌جهانی دارد. صعود به جام‌جانی ۲۰۰۶ صعود بی‌دردسری بود که تیم ملی یک بازی مانده به پایان مرحله انتخابی صعود خود را قطعی کرد. در جام‌جهانی ۲۰۱۸ کار ایران ساده‌تر بود و ۲ بازی آخر تیم ملی تبدیل به بازی تشریفاتی شد و بهبود این رکورد بعید به نظر می‌رسید. تیم ملی، اما در شرایطی که در مرحله قبل برای راهیابی به این دور محکوم به پیروزی در هر ۴ بازی باقیمانده خود بود در این مرحله ۳ بازی مانده به پایان مسابقات صعود خود را مسجل کرد و علاوه براینکه اولین تیم آسیایی راه یافته به جام‌جهانی لقب گرفت توانست زودترین صعود تاریخ خود را ثبت کند.

رویای سومین حضور پیاپی به حقیقت پیوست
برای نسلی از هواداران تیم ملی که دوران غیبت ۲۰ ساله تیم ملی در جام‌جهانی را دیده‌اند، ۳ دوره حضور متوالی در جام‌جهانی باورنکردنی به نظر می‌رسد. تیم ملی تا جام‌جهانی ۲۰۱۸ هیچ‌وقت ۲ دوره متوالی در جام‌جهانی حضور نداشت، ولی با این صعود، این رکورد به ۳ دوره رسید که بهترین آمار تاریخ فوتبال ایران است. این در حالی است که تیم‌های بزرگی مثل ایتالیا، هلند و.. موفق به حضور در هر ۳ دوره اخیر جام‌جهانی نشده‌اند.

دبل طارمی در مسیر صعود
مهدی طارمی که با شرایط خاص و صبح روز مسابقه خود را به اردوی تیم ملی رساند توانست گل پیروزی‌بخش تیم ملی را به ثمر برساند. این ششمین صعود ایران به جام جهانی است و مهدی طارمی تبدیل به اولین تاریخ تیم ملی شد که در ۲ بازی صعود ایران به جام‌جهانی گل‌زنی کرده است. طارمی ۴ سال پیش در دیدار با ازبکستان یکی از ۲ گل تیم ملی را به ثمر رساند و در این دیدار هم با گل‌زنی برابر عراق، موجبات برپا شدن جشن صعود را فراهم کرد.

رکورد‌های تیم ملی در مسیر تاریخ‌سازی
تیم ملی برای به جای گذاشتن چنین رکورد ویژه‌ای، چند رکورد تاریخی ثبت کرد. تیم ملی از اولین بازی تحت هدایت اسکوچیچ به ۱۰ پیروزی متوالی دست یافت که بهترین آمار تاریخ تیم ملی محسوب می‌شود. این بهترین شروعی است که یک مربی در تاریخ تیم ملی داشته است. دراگان در ۹۳ درصد بازی‌های تیم ملی به پیروزی رسیده است که این بهترین آمار بین مربیانی است که حداقل ۵ بازی در تیم ملی مربیگری کرده‌اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی