تیتر امروز

سهم خواهی؛ مانع ارتباطی پزشکیان با متخصصان
در کارگروه تعیین وزیر نیرو چه خبر است؛ گزارش دیدارنیوز را بخوانید

سهم خواهی؛ مانع ارتباطی پزشکیان با متخصصان

یکی از کارگرو‌های پر حاشیه این روز‌های رئیس جمهور منتخب کارگروه انتخاب وزارت نیرو است. این گزارش به این موضوع می‌پردازد.
معدن و صنایع وابسته، لوکوموتیو پیشران اقتصاد کشور است/ایران و کشور‌های حوزه خلیج فارس نفرین شده نفت هستند
گفت‌وگوی دیدار با کارشناس حوزه معدن و صنایع وابسته

معدن و صنایع وابسته، لوکوموتیو پیشران اقتصاد کشور است/ایران و کشور‌های حوزه خلیج فارس نفرین شده نفت هستند

برنامه گفت‌وگوی اقتصادی دیدارنیوز، میزبان امیربیژن یثربی استاد پیشین دانشگاه، عضو سابق هیات پژوهشی دانشگاه اگزتر انگلستان در گروه ژئوتکنیک و مسئول تجاری‌سازی رشته صنایع و معادن پارک علم و فناوری...
سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.

کورسونوسکی: احتمال وقوع جنگ با مسکو اندک است

سفیر اوکراین در ژاپن، اعتقاد دارد احتمال جنگ میان مسکو و کی‌یف اندک است اما تنش میان روسیه و اوکراین ممکن است موجب بروز مناقشات داخلی کوچک‌تر شود.

کد خبر: ۱۲۰۱۱۶
۱۴:۳۰ - ۰۶ بهمن ۱۴۰۰

روسیه اوکراین

دیدارنیوز: "سرگئی کورسونوسکی" سفیر اوکراین در ژاپن تصریح کرد که احتمال بروز جنگی تمام‌عیار به دنبال تشدید تنش میان کی‌یف- مسکو بسیار کم است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، "سرگئی کورسونوسکی" در عین حال امروز گفت که این تنش ممکن است موجب بروز مناقشات داخلی کوچک‌تر شود.

این دیپلمات اوکراینی در ادامه خاطر نشان کرد، کشورش متعهد به یافتن یک راه‌حل دیپلماتیک برای حل تنش موجود با مسکو است.

سرگئی کورسونوسکی در این میان همچنین هشدار داد که حمله به کشوری با بیش از ده‌ها راکتور هسته ای، تاثیر منطقه‌ای فاجعه‌باری برای اروپا به همراه خواهد داشت.

وی افزود: معتقدم اینکه فکر کنیم جنگی تمام عیار رخ خواهد داد، انتظار بسیار سخت و مشکلی است. با این حال اگر بخواهیم در مورد مسئله نظامی سخن بگوییم، باید اشاره کنم که ما بسیار زیاد آماده هستیم و ارتش اوکراین آمادگی بسیار خوبی دارد.

اظهارات این دیپلمات اوکراینی در حالی مطرح شده است که الکسی پاولوفسکی سفیر روسیه در اتریش نیز امروز گفت که مسکو هیچ طرحی برای تهاجم به اوکراین ندارد.

وی افزود: نیرو‌های روس در مرز کشورمان هستند و تهدیدی محسوب نمی‌شوند.

کرملین پیش از این بار‌ها هر گونه طرحی را برای حمله به اوکراین تکذیب کرده، اما خواستار تضمین‌هایی از سوی ائتلاف ناتو از جمله خودداری از عضویت اوکراین و توسعه بیشتر به شرق و بازگرداندن نیروهایش از کشور‌های سابق عضو اتحاد جماهیر شوروی است.

همزمان بامذاکرات آمریکا و ناتو با روسیه، دولت بایدن همچنان خود را برای حمله احتمالی مسکو به اوکراین آماده می‌کند که شامل تهدید به استفاده از تحریم‌های مخرب علیه روسیه، ارسال سلاح و مهمات و دیگر تجهیزات به اوکراین و آمادگی برای اعزام ۸ هزار و ۵۰۰ نیرو به کشور‌های ناتو در شرق اروپا است.

دامنه تحریم‌های آمریکا علیه روسیه معلوم نیست. کشور‌های عضو اتحادیه اروپا درباره میزان تحریم‌های اقتصادی روسیه با آمریکا توافق ندارند. برای مثال، آلمان خواستار معافیت تحریم بخش انرژی در صورت محرومیت بانک‌های روسیه از انجام معاملات به دلار است.

بایدن شخصا اذعان کرده، در صورتی که پوتین حمله‌ای را انجام ندهد، اما دستور اقدامات خصومت آمیز دیگری مانند حملات سایبری یا حمایت از شبه‌نظامیان را صادر کند برخی از متحدان امریکا ممکن است موافق اقدامات تلافی جوایانه علیه مسکو نباشند.

منبع: ایرنا
برچسب ها: اوکراین
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی