تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

کمی صبور باشیم

حل مشکلات چند ساله اهواز نیازمند صبوری شهروندان و رسانه‌ها بوده و نباید در این مدت کوتاه از شهردار اهواز انتظار معجزه داشته باشیم.

کد خبر: ۱۱۶۸۵۷
۱۳:۴۰ - ۳۰ آذر ۱۴۰۰

کمی صبور باشیم

دیدارنیوز خوزستان:سالهاست که شهر اهواز از بی تدبیری و عدم انجام کار اصولی آسیب دیده که نمونه آن را می‌توان در پروژه های ناتمام قطارشهری، تقاطع های غیر هم سطح، ضعف و کمبود آسفالت و همچنین یکی از مهمترین معضل های اهواز پس زدگی فاضلاب و دفع آب های سطحی مشاهده کرد.

پروژه هایی که در ابتدا خیلی زیبا و با ویترین‌های قشنگ به نمایش همگان در آمد ولی پس از مدتی بلای جان شهروندان اهوازی شده اند.

 قطار شهری که میلیاردها تومان بودجه صرف آن شد و همچنان در پله اول مانده، تقاطع هایی که قرار بود روان کننده ترافیک باشند و اکنون مسبب ترافیک شده اند و فاضلاب و آب‌های سطحی که مشخص نیست کی و چه زمانی چاره ای برای آن داشته اند.

محله های کم برخورداری که حتی از نعمت آسفالت محروم مانده و ساکنین آن در بدترین شرایط در حال زندگی هستند و بسیاری مشکلات دیگر که گریبان گیر شهر اهواز شده اند، همه این‌ها حاصل مدیریت مدیرانی بود که هر کدام وعده یکی از پروژه‌ها را داده بود و اعتباری را برای آن مشخص کرده بودند ولی با گذشت‌ سال‌ها می‌بینیم این پروژه‌ها در رنگ و بوی تبلیغاتی و رسانه‌ای خود مانده‌اند و مشکلی بر مشکلات این شهر افزوده‌اند.

این درد و بغض ها سال هاست که گلوی مردم اهواز را می‌فشارد و شهردارها یکی پس از دیگری آمدند و رفتند و با تمام تلاش ها و اقداماتی که کردند هیچ کدام نتوانستند یک بار برای همیشه مشکلات اساسی اهواز را حل کنند.

حالا با روی کار آمدن یک دولت مردمی، انقلابی و جهادی همت ویژه ای برای رفع مشکلات اهواز در سطح ملی با توجه به نگاه خاص مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری به خوزستان و اهواز ایجاد شده و با حضور شهرداری که سالیان سال در سطح اول مدیریتی یکی از استان های مهم کشور حضور داشته امیدوارم تحول و تغییر بزرگ در شهر اهواز و رفع مشکلات آن صورت گیرد.  

بودند مدیرانی که سال‌ها تنها وعده دادند و دلخوش کردند، حالا شهرداری آمده که کمتر وعده می‌دهد و بیشتر در تکاپوی راه‌حلی برای مشکلات این شهر است، حالا انصاف حکم می‌کند شهردار جدید نیز راه خود را ادامه دهد و با مطالبه‌گری درست نقشی در توسعه شهر داشته باشیم نه مانند کسانی که از روز اول در کار شهردار سنگ‌اندازی کردند و مانع تمرکز وی بر مدیریت شهری شدند که قطعاً همین افراد ضربه مهلکی به پیکره شهر نیمه جان اهواز می‌زنند.

حضور رضا امینی در مدیریت شهری اهواز را می توانیم اولین نشانه ی تغییر دانسته و آن را به فال نیک بگیریم بدون اینکه از وی انتظار مجعزه داشته باشیم؛ مشکلاتی که سال ها روی هم انباشت شده اند با تلاش های یک یا دو ماهه حل نخواهند شد به راستی انتظار ما این است که در مدت کوتاه این مشکلات رفع شوند؟

چگونه انتظار داریم فاضلاب و آب‌های سطحی که ۴۰ سال، قطار شهری که ۱۵ سال به سرانجام نرسیده در یک مدت کوتاه ۳ ماهه حل شوند؟ 
مطمئناً اگر صبور باشیم، با توجه به عزم راسخی که در شهرداری ایجاد شده مشکلات یکی پس از دیگری حل خواهند شد.

 تلاش ها آغاز شده اما راه طولانی است، حالا این راه نیازمند صبوری شهروندان و به ویژه رسانه های استان و اهواز است؛ همانگونه که خداوند در قرآن کریم می فرمایید:《یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ اسْتَعِینُواْ بِالصَّبْرِ وَالصَّلاَةِ إِنَّ اللّهَ مَعَ الصَّابِرِین》در نهایت به نتیجه ای خواهیم رسید که همگی رضایت داشته باشیم.

در پایان توجه داشته باشیم که شهردار اهواز بارها اذعان کرده که تنها برای انجام کار و مفید بودن آمده نه برای اینکه بر کرسی شهرداری بنشیند، اطمینان داشته باشیم اگر صبر داشته و به تیم مدیریتی جدید که در شهرداری قرار گرفته اند فرصت دهیم مطمئناً رضا امینی در خاطر شهروندان اهواز ماندگار خواهد شد.

فرشاد صفرزاده

برچسب ها: خوزستان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی