تیتر امروز

علی بختیار: زنگنه می‌دانست رای نمی‌آورد، نیامد/ ممکن است وزرای اصلاح طلب رای نیاورند/ نخواستم وزیر شوم
گفت و گوی ویژه دیدار با یکی از اعضای کارگروه انتخاب وزیر نفت

علی بختیار: زنگنه می‌دانست رای نمی‌آورد، نیامد/ ممکن است وزرای اصلاح طلب رای نیاورند/ نخواستم وزیر شوم

دیدارنیوز در روزهایی که بازار گمانه زنی ها برای انتخاب وزراء داغ است، در یک گفت و گوی ویژه خبری آنچه در کارگروه انتخاب وزیر نفت گذشته است را از علی بختیار عضو این کارگروه و نماینده پیشین مجلس...

آشنایی با نفر دوم فدراسیون فوتبال: از کمیته‌ای سابق تا سرهنگ مستعفی!

او از پرسنل سابق کمیته انقلاب اسلامی بود که در ادغام با شهربانی و تشکیل نیروی انتظامی، درجه دار این نیرو شد. مهرعلی چندی بعد به بهانه نامزدی وکالت مجلس از شهر کرج با درجه سرهنگی استعفا می‌کند، اما پیش از انتخابات، به نفع فاطمه کروبی کنار کشیده تا او راهی بهارستان شود.

کد خبر: ۱۱۶۶۳۴
۱۰:۲۹ - ۲۸ آذر ۱۴۰۰

آشنایی با نفر دوم فدراسیون فوتبال: از کمیته‌ای سابق تا سرهنگ مستعفی!

دیدارنیوز - از سوابق و گذشته ورزشی و غیر ورزشی حمیدرضا مهرعلی اطلاعات چندانی منتشر نشده است. این البته برای فرد به ظاهر دوم و در اصل همه کاره فدراسیون فوتبال چندان مورد قبول نیست. همچنان‌که تا همین چند سال پیش هیچ کس شخصی به نام عزیزی خادم را نمی‌شناخت، اما در اوج شگفتی، امروز او رییس مهم‌ترین فدراسیون ورزشی ایران است و مهرعلی نایب رییس اولش! معمولا برای احراز چنین پست‌هایی که با روح و روان جامعه ارتباط مستقیم دارند نیاز به گذشته روشن و سوابق شفاف تری هست.

اینکه چگونه و با چه ابزاری این مسیر ناممکن برای افرادی کاملا بیگانه با مقوله فوتبال طی شده و بر پر حاشیه‌ترین ورزش ایران چمبره زده اند بحثی طولانی طلبیده و نیاز به کالبد شکافی بیشتری دارد. آیا قدرت ماورایی یک دخمه نشین اهل کلاک کرج که از قضا در کار‌های اقتصادی هم رد پای او دیده می‌شود توانسته قبایی به این گشادی که روزی بر تن کفاشیان و تاج گریه می‌کرد بر تن آن‌ها بدوزد.

قبایی که از پارچه آن می‌توان تمام عزیزی خادم‌ها را نو نوار کرد! یا ثروت انبوه حاصل از معاملات گسترده و حضور مستمر در شرکت‌های مختلف و پول ساز و سازمان‌ها و ارگان‌های نزدیک به منابع عظیم مالی این فرصت را برای ایشان ایجاد کرده تا در راس فدراسیونی قرار بگیرند که بیشترین اخبار و حواشی را پیرامون خود دارد؟! ثروتی که می‌تواند پای هر رای دهنده‌ای را سست کند! ثروتی که لازم است به چگونگی تحصیل آن پرداخته شود.

اگرچه پرس و جو و تحقیق از پیشینه ورزشی و اجتماعی شهاب عزیزی خادم ره چندان به جایی نمی‌برد، اما مهر علی سوابق نسبتا قابل اعتنایی دارد. او از پرسنل سابق کمیته انقلاب اسلامی بود که در ادغام با شهربانی و تشکیل نیروی انتظامی، درجه دار این نیرو شد. ورود مهرعلی به ورزش، اما از سوی سرهنگ سید مجتبی پیامبر سرپرست وقت تیم فوتبال پاس تهران صورت گرفته و مهرعلی به عنوان استاد تکواندو وارد این باشگاه شد. او همراه با یکی از پرسنل باشگاه به نام مرتضی سراج تیم تکواندو پاس را تشکیل داده که به عنوان قهرمانی لیگ کشوری هم رسید. در جریان حضور تیم تکواندو پاس در مسابقات بین‌المللی آلمان مقدمات فعالیت اقتصادی مهرعلی در این کشور فراهم شده و امروز و با گذشت ۲۲ سال بسیار گسترده‌تر هم شده است.

مهرعلی چندی بعد به بهانه نامزدی وکالت مجلس از شهر کرج با درجه سرهنگی استعفا می‌کند، اما پیش از انتخابات، به نفع فاطمه کروبی کنار کشیده تا او راهی بهارستان شود.

مدیریت لیزینگ ایران خودرو مقصد بعدی او بود. ظهور پدیده احمدی نژاد مصادف با اوج گرفتن مهر علی شده و در وزارت رفاه پرویز کاظمی به مناصب مهمی رسید. از اینجا به بعد همراه با عزیزی خادم سوار بر خر مرادی می‌شوند که مسیرش سئول ۱۴۰۰ است! در بین راه سری به فدراسیون اتومبیل‌رانی زده و دو سال را به عنوان رییس سپری می‌کند تا نهایتا از سوی محمود گودرزی وزیر وقت ورزش حکم برکناری اش صادر می‌شود. مهر علی در انتخابات هیات رییسه فدراسیون فوتبال تنها دو رای آورد، اما این برای رد گم کردن بود چرا که لابی آن‌ها بازی اصلی را از کیومرث هاشمی برد! در این بین مدیریت یکی از باشگاه‌های بزرگ فوتبال ایران هم در ازای اخذ تایید صلاحیت عزیزی خادم مورد معامله قرار گرفت!

حمیدرضا مهرعلی، عزیزی خادم، غلامرضا‌علیخانی، علی (امیر) اسکندری، علیرضا حائری و مرتضی سراج مهره‌های بازی شطرنجی هستند که با برنامه و هدفمند به امروز رسیده اند. البته این آخری نقش پیاده نظام تشکیلات آن‌ها را ایفا کرده و در اساسنامه اکثر شرکت‌های به ثبت رسیده از مدیرعامل و رییس و نایب رییس هیات مدیره گرفته تا نقش بازرس را عهده دار بوده است. او خلاف علیخانی که اقامت کانادا گرفته و یا حائری که در انگلستان اقامت دارد و شخص مهرعلی که در آلمان زندگی می‌کند سهم چندانی از این همه بریز و به پاش نبرده است!

در خصوص مهرعلی گفتنی‌های بیشتری هست که در آینده به آن‌ها خواهم پرداخت، اما همین قدر بدانیم که با چراغ خاموش آمده و اثرش را می‌گذارد و می‌رود! نکته دیگر آنکه چندی پیش و بعد از حدود بیست سال و با اوج گرفتن بحث‌های پیرامون جادوگری و مسائل حاشیه‌ای فوتبال ایران و نقشی که او در این قضایا دارد تلفنی با او صحبت کرده و از او توضیح خواستم که همه را انکار کرده و گفت من اصلا ایران نیستم و با فوتبال کاری ندارم و همه چیز از سوی عزیزی خادم مدیریت می‌شود لکن با توجه شواهد و قرائن باور اینکه هیچ دخالتی از سوی نایب رییس اول فدراسیون صورت نگیرد با عقل و منطق جور در نمی‌آید. به خصوص آنکه در پرونده خرید البسه تیم‌های ملی و ورود تجهیزات کمک داور ویدئویی و ... نقش شرکای تجاری مهر علی انکار شدنی نیست.

آن‌ها به هر طریق و ترفندی بوده آمده اند. تجربه نشان داده که راه و روش پول در آوردن از هر چیزی را به خوبی بلدند. پست‌ها و مناصب برای آن‌ها فرصتی برای رسیدن به مراحل بالاتر است کما اینکه زمزمه‌هایی مبنی بر انتصاب مهر علی به عنوان مدیرعامل صنایع مس ایران وجود دارد که فعلا در حد شایعه است، اما از این گروه که خوانده و خواهان برخی پرونده‌های ظاهرا فوتبالی را کنار هم نشانده و در سفر‌های رسمی و غیر رسمی با هم همراه می‌کند هیچ چیزی بعید نیست.

ما را با عزیزی خادم و مهرعلی و دیگر سهامداران شرکت‌های پر تعداد به ثبت رسیده از سوی ایشان کاری نیست. هر چه به دست آورده و اندوخته اند مفت چنگ شان، اما فوتبال رابطه‌ای مستقیم با حال خوب و بد مردم ما دارد. فوتبال تنها و آخرین دلخوشی مردمی است که سالهاست همه سرگرمی‌های خود را از دست داده اند. آن‌ها با استقلال، پرسپولیس و تیم ملی نفس می‌کشند، زندگی می‌کنند و با همین یک مقوله بر جای مانده ذهن شان برای مدت کمی هم که شده از مشکلات و بدبختی‌ها دور می‌کنند. انصاف نیست همین اندک حال خوب را از آن‌ها بگیرید! انصاف نیست مهم‌ترین فدراسیون ورزشی کشور را تبدیل به مجالی برای ترویج خرافه و افکار جاهلی و پوچ کنید. از هر جا و هر رانتی که تا پیش از این بهره بردید لذت ببرید، اما لطفا دور این یک قلم را خط بکشید!

منبع: طرفداری
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی