تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

رئیس شورای شهر اهواز: پس از سیلاب ۵۰ درصد پارک های اهواز از بین رفت

رئیس شورای شهر اهواز گفت: پس از سیلاب و کرونا به علت خاموشی ۵۰ درصد پارک های اهواز از بین رفت

کد خبر: ۱۱۳۵۲۰
۱۹:۱۵ - ۱۳ آبان ۱۴۰۰

رئیس شورای شهر اهواز: پس از سیلاب ۵۰ درصد پارک های اهواز از بین رفت

دیدارنیوز خوزستان:به گزارش خبرنگار دیدارنیوز سیاوش محمودی ظهر امروز در نشست خبری هیئت رئیسه شورای شهر با اصحاب رسانه اظهار کرد: در این سه ماهه آغاز به کار شورا وحدت و همدلی میان اعضا و همچنین تعامل خوبی با دستگاه ها ازجمله آبفا داریم.

رئیس شورای شهر اهواز از تبیین سند چشم انداز ۱۴۱۰ اهواز خبر داد و تصریح کرد: این چشم انداز با کمک دستگاه‌های مختلف در حال آماده سازی است که براساس آن عمل کنیم و دوره های بعدی نیز از این سند استفاده کنند.

وی با اشاره به موضوع میدان تره بار الغدیر تصریح کرد: بعضی ها فکر می کنند که شورا و شهرداری در قیمت گذاری نرخ میوه تاثیر گذار است در صورتی که این موضوع صحیح نیست و کمیته ای شامل سازمان صمت، تعزیرات و اتحادیه برای قیمت گذاری در میدان وجود دارد.

وی ادامه داد: شهر اهواز نیازمند یک میدان تره بار خوب است و جهت توسعه و ظرفیت های جدید اقدام شده و ما تاکید داریم که هرچه سریع تر این ظرفیت ها بالفعل، تکمیل و بهره برداری شود.

وی با بیان اینکه شورا و شهرداری دو چالش نیروی انسانی و منابع مالی را دارد، عنوان کرد: نخستین کار شورای شهر تشکیل کمیته نیروی انسانی بود؛ پس از اتمام مسئولیت برخی مدیران شهرداری کماکان حقوق آن‌ها پرداخت می شود و کارایی در سیستم ندارند که باید تکلیف آن ها روشن شود اگر توانایی دارند که شهردار از ظرفیت آن‌ها استفاده کند.

وی اضافه کرد: نیروهای شرکتی و پیمانکاری در سایت اداری شهرداری مشغول به کار هستند و در جایگاه خود حضور ندارند که باید ساماندهی شود و به همین منظور سامانه جامع نیروی انسانی راه اندازی می شود تا تمام این موضوعات حل شود.

محمودی بیان کرد: همچنین در این ماه اخیر شهردار حقوق و اضافه کار برخی از افرادی که مسجل شده در شهرداری حضور ندارند قطع کرد که این منوال پس از راه اندازی سامانه ادامه پیدا خواهد کرد.

وی به یکی از مصوبات شورا برای موضوع پرداخت ها اشاره کرد و گفت: مبلغ ۶۰ میلیارد تومان از محل درآمدهای پارکینگ به صورت قرض به شهرداری پرداخت شود تا پروژه های نیمه تمام فعال شوند.

وی در خصوص املاک در اختیار بازنشستگان شهرداری ابراز کرد: در کمیسیون شورای عالی سرمایه گذاری مقرر شد تا تعداد مجموعه های مرتبط با شهرداری به خصوص املاک مشخص شوند در اختیار چه کسی هستند و باید شهرداری در سرمایه های خرد و کلان برای حوزه ها برنامه ریزی کند تا داده ها احصا شود و ارزش افزوده برای املاک و منازل ایجاد شود.


رییس شورای شهر اهواز با اشاره به جمع آوری آب های سطحی تشریح کرد: ۱۰ میلیارد تومان برای جمع‌آوری آب های سطحی کنار گذاشته شده است؛ یکی از برنامه های ما در کوتاه مدت ساماندهی شهر است.

وی ادامه داد: براساس آمار ۲ هزار زباله گرد در اهواز داریم، همچنین در۶۰ درصد شهر اهواز شبکه جمع آوری فاضلاب اجرا نشده و ۵۰ درصد شبکه فاضلاب اهواز فرسوده است.

وی به حفاری خیابان ها توسط آبفا و برخی سازمان های خدمات رسان و رها کردن کار پس از حفاری و ایجاد مشکل برای مردم اشاره کرد و افزود: ما مجبور به دادن مجوز برای حفاری خیابان ها و نوسازی شبکه جمع آوری فاضلاب هستیم، اما پیمانکاران آبفا عادت دارند بعد از اتمام حفاری کار را رها می کنند.

وی وضعیت پارک های اهواز پس از سیلاب و کرونا را اسفناک دانست و اذعان کرد: پس از سیلاب ۵۰ درصد پارک های اهواز از بین رفت و بعد از کرونا به دلیل خاموش کردن پارک ها بسیاری از تأسیسات پارک ها به سرقت رفت.

محمودی یادآور شد: تغییر در مدیران شهری شهرداری اهواز کاملا قطعی است و نیروهای جهادی و انقلابی باید روی کار بیایند چراکه زرگترین ضربه ها را شهرداری اهواز از بی ثباتی مدیریتی خورده اما ثبات مدیریت برای ما مهم است و تغییر مدیران نباید شتاب زده باشد.

وی در پایان تاکید کرد: از نهادهای نظارتی خواسته ایم که در زمینه ترک فعل های مدیران شهری شهرداری اهواز ورود کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی