تیتر امروز

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.
مخالفت نماینده مجلس با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

ورناصری: باغگلی فاقد تخصص و تجارب علمیِ درون سازمانی است

نماینده مردم مسجدسلیمان،لالی،هفتکل واندیکا با اعلان مخالفت خود در مورد وزارت باغگلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش تاکید کرد:با احترام به اقای دکتر باغگلی،با انتخاب ایشان بدلیل فقدان تخصص وتجارب عملی و اجراییِ درون سازمانی که این فقدان تجربه میدانیِ مرتبط در دیدگاهها و حوزه محوریت بخشیِ ایشان مشهود است مخالف هستم.

کد خبر: ۱۰۵۷۳۹
۱۹:۴۲ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۰

ورناصری: باغگلی فاقد تخصص و تجارب علمیِ درون سازمانی است

 

دیدارنیوز ـ سرویس سیاسی: «علیرضا ورناصری» در نطق خود در مخالفت با حسین باغگلی وزیر پیشنهادی آموزشش و پرورش گفت: مطابق با گفتمانِ بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر ضرورت تعمیق پیوستگیِ مردم و مسئولان،نباید اشتیاق عمومیِ جامعه برای تغییرات سریعِ فراگیر و گذر از تنگناهای کنونی را به یأس تبدیل کنیم، لذاجهت تحقق اهداف چند بُعدیِ نظام و انتظارات برحق مردم، بویژه فرهنگیان عزیز که همه ما به زحمات آنها مدیونیم،ضروری است وزیری عهده‌دار مهمترین نهاد تربیت نیروی انسانی کشور شود که ازبدنه و شاکله فرهنگیان،آنهم طیفِ فرهنگیانِ با تجربه،متحول گرایِ تعالی محور باشد تا بتواند با تِکانه‌های ناشی از تخصص و تجربه و اِعمال نظام سیاستگذاری و برنامه ریزی کارآمد، ضمن انعکاس مشکلات معوق مانده ۲ میلیون فرهنگی و حدود ۱۵ میلیون دانش آموز و ارتقاء منزلت اجتماعی و جایگاه حرفه‌ایی منابع انسانی، تحول و عدالت آموزشی را محقق سازد.

وی افزود: منزلت فرهنگیان مورد تکریم واقع نشده و این حقیقتِ تاسف‌بار در تبعیض معیشتی میان فرهنگیان با سایر کارمندان و تعلل در نظام رتبه‌بندی معلمان مشهود است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: من جهت وزارتخانه راهبردیِ آموزش و پرورش به وزیری رأی خواهم داد که آلام معلمان شریف ما را با برنامه‌های عملیِ برآمده از تجارب و مبتنی بر تخصص، التیام بخشد لذا با احترام به اقای باغگلی، با انتخاب ایشان بدلیل فقدان تخصص وتجارب عملی و اجراییِ درون سازمانی که این فقدان تجربه میدانیِ مرتبط در دیدگاهها و حوزه محوریت بخشیِ ایشان مشهود است، مخالف هستم.

ورناصری ادامه داد: در یک مورد بگویم طبق سياستهاي كلي ايجاد تحول در نظام آموزش و پرورش،و سیاست های کلی نظام مبنی بر پایداری نظام زیستی در مناطق مرزنشین، بایدتقویت آموزش و پرورش مناطق مرزي با تأکید بر توانمندسازي معلمان و محصلین این مناطق مورد توجه واقع می‌شد که ایشان بجز اشاره کلی در جزء ۴ از بند "ب " برنامه هایش ،به این موضوع  با ذکر راهکارهای عملی نپرداخته است.

وی افزود: این در حالی است که عدم برنامه‌ریزی جهت انسداد مبادی بیسوادی در تقابل با تاثیرات ناشی از گستردگی جغرافیاییِ مناطق مختلف کشور خسارات زیادی به روند تحصیل ساکنان این مناطق رسانده است. ایشان جوان شایسته وتوانمندی است، خدمات قابل تقدیری در رزومه خود دارد، سوابق تدریس و عضویت درهیأت علمی و مدیریت مجموعه مدارس عام‌المنفعه امام رضا (ع) با ۱۹ مدرسه و بیش از ۷ هزار دانش‌آموز دارد، اما بالاترین تجربه ایشان در حوزه اجرایی، مدیرعاملیِ بنیاد فرهنگی رضوی است.

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا با بیان اینکه باغگلی مشخصا تجربه لازم جهت تحول و کاهش مشکلاتِ یکی از پر چالشترین وزارتخانه‌های کشور را ندارد، خاطرنشان کرد: امیدوارم از ایشان جهت اقدامات مفید و موثر در جایگاه مناسبی جهت خدمت به نظام و مردم استفاده شود اما انتظار میرود رأی مجلس انقلابی، جهت تحقق روند مطالبات فرهنگیان و مردم به ایشان رأی مخالف باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
کور-کورد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
2
0
سخنان آقای باغ گلی را شنیدم جوان پر انگیزه وکارامدی به نظر میرسیدند اتفاقن از کسانیکه که در درون آموزش وپرورش هستند بسیار باهوش واگاه هستند.از طرف معلمین استان کرمانشاه.امیدوارم فقط عوض نشوند
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی