نماینده مردم مرودشت با بیان اینکه انتظار میرفت برای حل مشکلات آموزش و پرورش فردی بزرگ و صاحب تجربه معرفی شود، گفت: باغگلی از بدنه وزارت آموزش و پرورش نیست و تجربه کافی برای اداره این دستگاه بزرگ را ندارد.
دیدارنیوز: جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر امروز مجلس و در جریان بررسی برنامهها و صلاحیت حسین باغگلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، در مخالفت با وی اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش بزرگترین و یکی از کلیدیترین وزارتخانههاست و مشکلات آن نیز به اندازه خودش بزرگ، حساس و کلیدی است.
وی افزود: نیروهایی هم که در این دستگاه عظیم کار میکنند به همان اندازه بزرگ و فرهیخته هستند.
عضو مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس، با اشاره به برخی مشکلات وزارت آموزش و پرورش از جمله کمبود بودجه، کمبود ۳۰۰ هزار معلم در انتهای سال ۱۴۰۳، عدم استقلال دانشگاه فرهنگیان و تغییر نگاه از یک وزارتخانه انسانساز به یک دستگاه مصرفگرا، تاکید کرد: انتظار این بود که برای حل این مشکلات بزرگ و گسترده، فردی بزرگ و صاحب تجربه و از بدنه آموزش و پرورش معرفی میشد که سلسله مراتب مدیریتی را طی کرده و به چالشهای آموزش و پرورش تسلط کافی داشته باشد.
رشیدی کوچی با بیان اینکه امروز چشم صدها هزار فرهنگی فرهیخته و دانشمند به مجلس دوخته شده و همه معلمان از سلایق مختلف نگران هستند، گفت: آقای باغگلی جوانی انقلابی، تحولخواه، دلسوز و خوش اخلاق است، اما این ویژگیها برای اداره وزارتخانهای مانند آموزش و پرورش کافی نیست.
وی تصریح کرد: ایشان یکی از رویشهای انقلاب اسلامی است به شرطی که در جای خودش و در جایگاه خودش به کار گرفته شود.
نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باغگلی تجربه و تخصص مدنظر مجلس انقلابی را برای اداره وزارت آموزش و پرورش ندارد، عنوان کرد: برنامههای ایشان منطبق بر واقعیتهای آموزش و پرورش نیست و این عدم انطباق به آموزش و پرورش و دولت آقای رئیسی لطمه میزند.
رشیدی کوچی خطاب به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش ادامه داد: انتظار این بود که شما خودت کنارهگیری میکردی و کار به اینجا نمیرسید.
وی در پایان تأکید کرد: مجلس در راستای کمک به رئیس جمهور محترم و نیز جوان انقلابی آقای دکتر باغگلی و نیز در راستای کمک به جامعه فرهنگیان، به ایشان رأی اعتماد نخواهد داد تا وی در مسئولیتهای دیگر مراتب کاری را طی کند.