تیتر امروز

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.

ماموریت ارتش آلمان در افغانستان شکست خورد

وزیر کشور آلمان اعلام کرد ماموریت ارتش این کشور در حمایت از مردم افغانستان به دلیل هحوم طالبان شکست خورده است.

کد خبر: ۱۰۵۲۲۳
۱۱:۵۱ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۰

ماموریت ارتش آلمان در افغانستان

دیدارنیوز - به نقل از دویچه‌وله، هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان در ارزیابی از ماموریت ارتش آلمان در أفغانستان، این ماموریت را "شکست‌خورده" خواند. او به روزنامه آگسبورگر آلگماینه گفت: «هدف اصلی بهبود شرایط زندگی مردم و ایجاد ثبات در کشور بود. متأسفانه این شکست خورد.» او افزود: «این مسئله شخصا مرا بسیار متاثر می‌کند.»

وزیر کشور آلمان با نگاهی به گذشته و حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ گفت: «تحولاتی در سیاست خارجی وجود دارد که با وجود بهترین انگیزه شکست می‌خورد و انگیزه مأموریت در افغانستان در آن زمان موجه بود.» او اضافه کرد که یکی از مهمترین دلایل شرکت در این ماموریت "وفاداری به آمریکایی‌ها" بود.

به باور زیهوفر نتیجه ۲۰ سال حضور نیروهای بین‌المللی، از جمله ارتش آلمان "برای ایجاد ثبات نسبی ناموفق بوده" و این بسیار "غم انگیز است".

وزیر کشور آلمان دوری تازه از مداخله نظامی در افغانستان را رد کرد. به گفته او اکنون زمان سیاست خارجی است که باید در سطح اروپا هماهنگ شود، اما این دقیقا همان چیزی است که خیلی به ندرت اتفاق می‌افتد. زیهوفر انتقاد کرد: «متاسفانه کمیسیون اروپا در این مرحله حساس بسیار محتاطانه عمل می‌کند.»

آلمان سفارت خود در کابل را تعطیل کرده و کارکنان آنجا را به بخش نظامی فرودگاه کابل انتقال داده است.
هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان این خبر را در توییرتر خود تایید کرد و از کابینه دولت خواست نشست فوق‌العاده تشکیل دهد.

وزیر خارجه آلمان تصریح کرد که باید هرچه سریعتر برای امنیت و انتقال افرادی که با ارتش آلمان در أفغانستان همکاری کرده‌اند و جانشان در خطر است، اقدام شود.

او امنیت کارکنان سفارت آلمان را اولویت اصلی خواند و گفت: «ما ریسک نخواهیم کرد که شهروندان ما به دست طالبان بیافتند. ما برای همه سناریوها آماده هستیم". قرار است یک مرکز تخلیه در تاشکند در ازبکستان برپا شود.

منبع: ایسنا
برچسب ها: افغانستان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی