تیتر امروز

قهرمان‌پور: درباره مذاکرات، نباید چندان خوشبین باشیم، نه خیلی بدبین!/ نهایی شدن دستور کار مذاکرات بعدی، دستاورد بزرگی است/ تجربه برجام نشان داد که نباید مخالفان مذاکره را دست‌کم گرفت
گفتگوی ویژه دیدارنیوز با یک تحلیلگر ارشد مسائل آمریکا درباره مذاکرات مسقط

قهرمان‌پور: درباره مذاکرات، نباید چندان خوشبین باشیم، نه خیلی بدبین!/ نهایی شدن دستور کار مذاکرات بعدی، دستاورد بزرگی است/ تجربه برجام نشان داد که نباید مخالفان مذاکره را دست‌کم گرفت

رحمن قهرمان‌پور، تحلیلگر ارشد مسائل آمریکا در گفتگوی ویژه دیدارنیوز، حول محور مذاکرات تهران و واشنگتن در مسقط، ابعاد و دامنه تحولات این مذاکرات را مورد بررسی قرار داده است.
گفتگوهای غیرمستقیم ایران و آمریکا تمام شد/ عراقچی: مذاکرات در فضای احترام متقابل انجام شد/ وزیر خارجه در راه تهران
امروز ایران و آمریکا در عمان گفتگو کردند

گفتگوهای غیرمستقیم ایران و آمریکا تمام شد/ عراقچی: مذاکرات در فضای احترام متقابل انجام شد/ وزیر خارجه در راه تهران

امروز شنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۴، مذاکرات غیرمستقیم میان مقامات ایران و آمریکا در کشور عمان برگزار شد و قرار است این گفتگوها هفته آینده نیز ادامه داشته باشد.. عباس عراقچی، وزیر خارجه کشورمان و استیو...
شوک سوختی به صنعت برق؛ دولت قیمت را بالا برد!/ هشدار درباره شرایط آبی ۱۴۰۴/ سود عجیب ارزی در جیب دلالان
مجله اقتصادی دیدارنیوز با اجرای لیلا قصاب‌زاده

شوک سوختی به صنعت برق؛ دولت قیمت را بالا برد!/ هشدار درباره شرایط آبی ۱۴۰۴/ سود عجیب ارزی در جیب دلالان

این دهمین برنامه مجله اقتصادی دیدارنیوز است که با اجرای لیلا قصاب‌زاده به بررسی آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان در هفته گذشته می‌پردازد و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم شما مخاطبان گرامی...
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در صحن شورای شهر

۷۲ درصد ناوگان اتوبوسرانی پایتخت فرسوده است

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه ۷۲ درصد ناوگان اتوبوسرانی فرسوده است، گفت: این اتوبوس‌ها فایده‌ای ندارد و فعالیت آن‌ها برای راننده اقتصادی نیست و استفاده از آن‌ها هم آلودگی هوا را به همراه دارد.

کد خبر: ۱۰۴۵۲۷
۱۶:۵۳ - ۱۹ مرداد ۱۴۰۰

ناوگان اتوبوسرانی فرسوده پایتخت

دیدارنیوز ـ سیدمناف هاشمی در سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در ارائه گزارش عملکرد حوزه حمل و نقل شهرداری تهران گفت: نواقصی در حوزه تجهیزات مترو داریم که تلاش کردیم تا اقدامات لازم برای تامین تجهیزات صورت گیرد.

وی در تشریح شرایط متروی تهران در شرایط کرونایی گفت: علیرغم شیوع کرونا و کمبود واگن‌های مترو از حداکثر ظرفیت قطار‌ها استفاده شده و سرفاصله حرکت مترو کاهش یافته است. سرفاصله حرکت مترو برای دو میلیون مسافر در نظر گرفته شده بود و آن را کم نکردیم و حتی سرعت فاصله حرکت قطار‌ها بیشتر شد.

به گفته او، با وجود آنکه طی هفته گذشته آمار مسافران مترو حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار نفر در طول روز بود، سرفاصله حرکت قطار‌ها در خط یک از ۵ دقیقه به ۳.۵ دقیقه، در خط ۲ از ۵ دقیقه به ۳ دقیقه، در خط ۳ از ۱۰ دقیقه به ۶ دقیقه، در خط ۴ از ۵ دقیقه به ۳.۵ دقیقه، در خط ۵ هم از ۵ دقیقه به ۳.۵ دقیقه و خط ۶ از ۲۵ دقیقه به ۱۵ دقیقه رسیده است که البته ایده‌ال ما نیست.

وی ادامه داد: تعمیرات اساسی ۳۱ رام قطار در دستور کار قرار گرفت و اعزام قطار‌ها در شرایط کرونا ۲۸ درصد بیشتر شد، ولی در اتوبوسرانی شرایط متفاوت است چرا که در اتوبوسرانی عمر متوسط ناوگان ۱۳ سال است و باید هر ساله یکهزار دستگاه اتوبوس طی ۱۰ سال گذشته به ناوگان اتوبوسرانی اضافه می‌شد که یا دولت این اتوبوس‌ها را تخصیص نداده یا شهرداری بودجه نداشته است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در تشریح قیمت بلیت مترو و نحوه نرخ گذاری آن گفت: همه جای دنیا قیمت واقعی بلیت را می‌گیرند و یا یک سوم را شهروندان و یک سوم را دولت و یک سوم را شهرداری می‌پردازد که در کشور ما یک سوم دولت را نتوانستیم اخذ کنیم. بعلاوه در سهم مردم نیز بخشی را دولت و بخشی را شهرداری باید پرداخت کند که دولت اقدامات لازم را انجام نداده و سهم واقعی یک سوم مردم هم پرداخت نشده است. ۷۲ درصد ناوگان اتوبوسرانی فرسوده است. این اتوبوس‌ها فایده‌ای ندارد و فعالیت آن‌ها برای راننده اقتصادی نیست و استفاده از آن‌ها هم آلودگی هوا را به همراه دارد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: اتوبوسرانی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
امروز يکشنبه ۲۴ فروردين
امروز يکشنبه ۲۴ فروردين
امروز يکشنبه ۲۴ فروردين
امروز يکشنبه ۲۴ فروردين
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی