تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

علی هاشمی در ۱۰۹ کیلوگرم حذف شد

نخستین ورزشکار ایران در دسته ۱۰۹ کیلوگرم مسابقات المپیک به روی تخته رفت و در به دست آوردن مدال ناکام ماند.

کد خبر: ۱۰۳۴۳۳
۱۷:۴۹ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۰

علی هاشمی


دیدارنیوز ـ میز المپیک: مسابقات وزنه‌برداری المپیک توکیو در دسته ۱۰۹ کیلوگرم در شرایطی برگزار شد که نخستین ورزشکار ایران یعنی علی هاشمی به روی تخته رفت تا با رقبای بسیار قدرتمند خود مبارزه کند. این رقابت در شرایطی آغاز شد که در بهترین حالت برای علی هاشمی کسب مدال برنز پیش‌بینی می‌شد.

حضور وزنه‌بردارانی، چون مارتیروسیان، ژورائف و نانیف رقابت در این وزن را هیجان‌انگیز کرد و علی هاشمی هم در حرکت یک‌ضرب توانست در سه حرکت بدون خطا به ترتیب ۱۷۷، ۱۸۱ و ۱۸۴ کیلوگرم را بالای سر ببرد. در یک‌ضرب سیمون مارتیروسیان توانست با ثبت وزنه ۱۹۵ کیلوگرم رکورد المپیک را جابجا کند.

در دوضرب، اما اتفاقات جالبی افتاد. علی هاشمی منتظر ماند تا بیشتر وزنه‌برداران شانس‌های خود را امتحان کنند و بعد به وزنه ۲۲۶ کیلوگرم حمله کرد تا شاید مدال برنز خود را قطعی کند. او دو بار در مقابل این وزنه ناکام شد و بعد وزنه ۲۲۸ را برگزید که در این حرکت هم ناکام شد و از جدول کنار گذاشته شد.

علی هاشمی

اما در دو ضرب در حالی که مارتیروسیان دو بار در برابر وزنه ۲۳۸ کیلویی ناکام شد، این ژورائف ازبک بود که با بالای سر بردن وزنه ۲۳۷ کیلوگرمی، هم رکرود دو ضرب و هم رکورد مجموع و هم مدال طلا را به چنگ آورد. مارتیروسیان نقره گرفت و آرتور پلسنیک هم به مدال برنز دست یافت.

حالا تنها شانس ایران برای مدال وزنه‌برداری علی داوودی است که فردا در فوق سنگین به روی تخته خواهد رفت.  

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی