تیتر امروز

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.

بخش‌های اول و دوم سند راهبردی ایران در فضای مجازی ابلاغ شد

شورای عالی فضای مجازی بخش‌های اول و دوم سند راهبردی جمهوری اسلامی ایران در حوزه فضای مجازی را ابلاغ کرد.

کد خبر: ۱۰۰۹۷۲
۰۹:۵۵ - ۲۷ تير ۱۴۰۰

ابلاغ بخش‌های اول و دوم سند راهبردی ایران

دیدارنیوز ـ به گزارش مرکز ملی فضای مجازی، بخش‌های اول و دوم سند راهبردی جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی مصوب جلسه هفتاد و یکم شورای عالی فضای مجازی پس از استحضار مقام معظم رهبری، برای اجرا به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شد.

این سند در افق ۱۴۱۰ در چهار بخش ارزش‌ها، چشم‌انداز، اهداف و راهبرد‌ها تنظیم شده است؛ بنابراین گزارش، فضای مجازی جمهوری اسلامی ایران در افق ۱۴۱۰، فضایی در امتداد فضای واقعی، سالم، ایمن، مفید و پیشران پیشرفت سایر حوزه‌ها با تکیه بر ظرفیت درون زای کشور است.

همچنین بر اساس این افق، ایران در صحنه جهانی باید جزو قدرت‌های برتر سایبری با تعامل سازنده و مؤثر در روابط بین الملل و استفاده صلح آمیز از فضای مجازی با مشارکت همه کشور‌ها برای رفع حکمرانی کشور‌های سلطه گر بر شبکه جهانی اینترنت و اصلاح آن با همکاری سایر کشور‌ها باشد.

گفتنی است؛ بخش‌های اول و دوم این سند از طریق مطالعه اسناد راهبردی و چشم‌انداز سایر کشور‌ها در حوزه فضای مجازی، تحلیل وضع موجود و مطلوب، تحلیل اسناد بالادستی و اخذ نظر مراکز علمی، پژوهشی و دانشگاهی و دستگاه‌های مرتبط با فضای مجازی کشور تنظیم شده که متن کامل آن در این لینک پیوست قرار دارد.

منبع: شفقنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی