تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
کد خبر: ۹۶۷۵

گزارش تصویری: پرسه در لاله‌زار

۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴
خیابان لاله‌زار یکی از خیابان‌های قدیمی و مرکزی شهر تهران است، که از جنوب به میدان امام خمینی (توپخانه)، از شمال به خیابان انقلاب اسلامی منتهی می‌شود. این خیابان که امروز منظری نازیبا ، شلوغ و بی‌هویت دارد ، در دوران ناصرالدین شاه و بعد از بازگشت او از سفر اول این پادشاه هنر دوست از اروپا شکل گرفت. ناصرالدین شاه بعد از این سفر به فکر احداث خیابانی مانند «شانزه‌لیزه» در تهران به عنوان «دارالخلافه» افتاد و دستور داد که از میان باغ مصفای لاله‌زار خیابانی بزرگ بکشند. بعد از این لاله‌زار آرام آرام به نماد نوگرایی و هنر ایران و به ویژه پایتخت تبدیل شد. تا جای که قرارگرفتن  بسیاری از تئاترها، سینماها، رستوران‌ها، کافه‌ها و فروشگاه‌های معروف در این خیابان به آن لقب «شانزه‌لیزهٔ تهران» داده بود. زمانی در لاله‌زار ۱۵ سینما و چندین سالن تئاتر و تماشاخانه فعالیت داشتند ولی امروزه ۱۰ سینما متروکه و بدون استفاده در این خیابان پا برجا مانده است. امروزه بیشتر لاله‌زار را صنف فروشندگان لوازم برقی در اختیار گرفته‌اند.


   


عکس: امیر خلوصی


منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: