تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
کد خبر: ۹۴۰۴

ویدئو/ موسیقی عاشیق‌ها باید به نام ایران ثبت می‌شد نه آذربایجان

۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹

گفتگو با عاشیق سلجوق شهبازی:
عاشیق سلجوق شهبازی بعد از سال‌ها پیگیری بالاخره موفق شد دو سال پیش با راه‌اندازی خانه موسیقی عاشیق‌های ایران به حمایت جدی‌تر از موسیقی عاشیق‌ها بپردازد. شهبازی به عنوان مدیرعامل خانه موسیقی عاشیق‌های ایران معتقد است که در سایه فعالیت این خانه می‌توان به صورت تخصصی‌تری به موسیقی عاشیق‌ها پرداخت و از ادامه حیات آن مطمئن شد، چرا که اگر این هنر معرفی و به نسل آینده منتقل نشود، رو به نابودی و فراموشی خواهد گذاشت.
عاشیق‌ها، نوازنده- خوانندگانی دوره‌گرد بودند که متن ترانه‌هایشان روایتی از عشق و زندگی بود، ترانه‌هایی که قصه‌های تاریخی و ادبیات عامه مناطق ترک‌زبان را روایت می‌کرد. عاشیق‌ها بداهه‌خوان‌هایی ماهر هستند و در طول تاریخ اقوام ترک، فرمانروایان همواره در سفرهای جنگی آن‌ها را به همراه می‌بردند تا با بیان اشعار حماسی، لشگریان را همراهی کنند. سلجوق شهبازی، مدیرعامل خانه موسیقی عاشیق‌های ایران که خود یک عاشیق توانمند است، سال‌ها برای ماندگاری این هنر همت گماشته و همواره دغدغه ثبت ملی این هنر را داشته است. 

اگر می‌خواهید درباره پیشینه این هنر بیشتر بدانید، گفت‌وگوی ویدئویی اعتمادآنلاین با این هنرمند را ببینید.

 

 





منبع: اعتماد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: