تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

آمار مبتلایان روزانه به کرونا نسبت به روز قبل ۲ برابر شده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه آمار مبتلایان به کرونا همچنان افزایش خواهد یافت، گفت: آمار مبتلایان روزانه به کرونا نسبت به روز قبل در این استان ۲ برابر شده است.

کد خبر: ۵۷۴۰۱
۱۴:۱۳ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۹

آمار مبتلایان روزانه به کرونا نسبت به روز قبل ۲ برابر شده است

دیدارنیوز ـ محمدحسین صومی ظهر امروز سه شنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در تبریز گفت: شهر‌های تبریز، مرند، مراغه، میانه، شبستر و اهر همچنان آلوده به ویروس کرونا هستند.

 

وی ابراز داشت: متأسفانه از ۲۷۶ تست کرونا هم استانی‌های عزیز، دیروز نتیجه تست ۱۷۲ نفر مثبت است و تعداد مبتلایان روزانه کرونا در استان سه رقمی شده است.

 

صومی با بیان اینکه ۱۱ نفر دیگر از مدافعان سلامت در استان، گرفتار کرونا شدند افزود: نزدیک ۵۰ درصد از مبتلایان کرونا در استان مربوط به افرادی است که در حاشیه شهر‌های استان زندگی می‌کنند.

 

وی ابراز داشت: محلات عباسی، فهمیده و یوسف آباد آلوده‌ترین مناطق تبریز به ویروس کرونا هستند. حدود ۵۰ درصد از مبتلایان به کرونا در استان تا به امروز بهبود یافته است.

 

وی گفت: شهر سردرود به نسبت جمعیت خود بسیار آلوده است. نسبت ابتلاء به کرونا در این شهر، ۲۹ نفر به ازای هر ۱۰ هزار نفر است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: تمام بیمارستان‌های استان در کنار بیمارستان امام رضا (ع) و سینا آماده مقابله با کرونا هستند و ۱۰ هزار تخت در بیمارستان‌ها برای ارائه خدمت داریم.

 

وی افزود: مجموعه اطلاعات نشان می‌دهد ویروس کرونا همچنان در استان فعال است. ویروس در هر مکانی که گسترش می‌یابد امکان مبتلا شدن هم بیشتر است.

 

صومی تصریح کرد: رعایت بهداشت فردی، مراجعه هنگام رؤیت علائم به مراکز بهداشت و سامانه سلامت لازم است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از مردم خواست در خانه‌های خود بمانند و گفت: با ماندن در خانه می‌توانیم کرونا را شکست دهیم.

 

وی از بسیج تمام امکانات استان برای درمان مبتلایان به کرونا خبر داد و گفت: دست ندادن و روبوسی نکردن، شست و شوی دست‌ها با آب و صابون، ضدعفونی کردن دست‌ها و به هنگام عطسه و سرفه جلوی دهان را گرفتن از راه‌های پیشگیری از این بیماری است که همواره به عنوان ۶ گام آداب بهداشتی نیز از آن یاد می‌شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: علائم ویروس کرونا مشابه علائم آنفلوانزا اصلی است که چند ماه گذشته وجود داشت و تفاوت خاصی با هم ندارند و کرونا علائمی همانند تب، سرفه و در صورت وخیم بودن، علائمی مانند تنگی نفس و درد‌های عضلانی را نیز دربر می‌گیرد.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی