تیتر امروز

علی بختیار: زنگنه می‌دانست رای نمی‌آورد، نیامد/ ممکن است وزرای اصلاح طلب رای نیاورند/ نخواستم وزیر شوم
گفت و گوی ویژه دیدار با یکی از اعضای کارگروه انتخاب وزیر نفت

علی بختیار: زنگنه می‌دانست رای نمی‌آورد، نیامد/ ممکن است وزرای اصلاح طلب رای نیاورند/ نخواستم وزیر شوم

دیدارنیوز در روزهایی که بازار گمانه زنی ها برای انتخاب وزراء داغ است، در یک گفت و گوی ویژه خبری آنچه در کارگروه انتخاب وزیر نفت گذشته است را از علی بختیار عضو این کارگروه و نماینده پیشین مجلس...
استاندار کردستان:

با هرگونه تغییر کاربری غیر قانونی در منطقه "کوچکه‌ره‌ش" مخالفیم

"کوچکه‌ره‌ش" با کوله‌باری از خاطره که در داستان‌ها و موسیقی فولکلور کردی جایگاه ویژه‌ای دارد متاسفانه در حال نابودی است.

کد خبر: ۵۴۵۰۴
۱۵:۰۵ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۸

با هرگونه تغییر کاربری غیر قانونی در منطقه

دیدارنیوز ـ با وجود اینکه فارغ از هر گونه امکانات تفریحی و گردشگری بود، اما بازهم در دل مردم جایی داشت و مکانی پر از خاطره‌های تلخ و شیرین شهر سنندج بود به همین دلیل است که به عنوان هویت و گوشه‌ای از غنای شهر سنندج محسوب می‌شود.
 
سنندج شهری معروف به شهر هزار تپه است که تپه‌هایش در سایه طمع سودجویان نفس‌های عمرشان به شماره افتاده است.
 
این تپه که مشرف به شهر سنندج است و از ظرفیت‌های گردشگری و تفریحی بسیاری برخوردار است و سال‌هاست که قرار است به یک مجموعه تفریحی-گردشگری برای مردم شهر سنندج تبدیل شود این روز‌ها نه تنها در مسیر پیشرفت قرار نگرفته بلکه سودجویان بیش از پیش درصدد تصرف و نابودی آن هستند.
 
بهمن مرادنیا استاندار کردستان در رابطه با ساخت و ساز در این تپه اظهار کرد: همه تلاش ما ایجاد فضای مناسبی در شهر سنندج برای رفاه حال شهروندان است و این اطمینان را به مردم می‌دهیم که با قاطعیت در تمام زمینه‌ها از منافع مردم صیانت کنیم و اجازه تعرض و سوء استفاده افراد فرصت طلب در جهت تصرف اموال عمومی را نخواهیم داد.
 
وی عنوان کرد: موضوع واگذاری منطقه شهری کوچکه ره‌ش (سنگ سیاه) در شهر سنندج مربوط به سال ۸۷ می‌باشد و بر طبق مصوبات آن زمان مقرر گردیده تا ۵۰۰ هکتار از اراضی این منطقه را به عنوان شهر دانش در اختیار مراکز علمی و دانشگاهی استان قرار گیرد.
 
استاندار کردستان افزود: در آن دوره زمانی هدف از این تصمیم این امر بوده تا مراکز دانشگاهی و علمی استان جهت توسعه فعالیت‌های علمی و آموزشی خود در صورت نیاز نسبت به توسعه و احداث مراکز و امکانات خود اقدام کنند.
 
مرادنیا تصریح کرد:، ولی بعدا با پیگیر‌های به عمل آمده در سال ۹۳ در این مصوبه تجدید نظر می‌شود و مقرر گردید تا واگذاری همچنان در اختیار شهر دانش باشد، ولی با تغییر میزان مساحت در نهایت با واگذاری ۶۳ هکتار به شهر دانش موافقت می‌شود.
 
وی خاطر نشان کرد: پس از آن نیز در ادامه کار همچنین با بررسی‌های کارشناسی و نیازسنجی‌های به عمل آمده مجددا ۶۳ هکتار مصوب شده نیز کاهش یافته و با تغییرات صورت گرفته در نهایت واگذاری ۱۵ هکتار به تصویب می‌رسد.
 
استاندار کردستان تاکید کرد: در ادامه این روند در همان سال با تصویب شورای برنامه‌ریزی استان و نیزکمیسیون واگذاری اراضی راه و شهرسازی استان این ۱۵ هکتار در اختیار پارک علم و فناوری استان قرار می‌گیرد.
 
به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، مرادنیا بیان کرد: پس از آن در سال ۹۶ نیز با طرح مجددا اجرای طرح‌های علمی و آموزشی در این منطقه بنده جهت بررسی وضعیت این اراضی حضورا از نزدیک این منطقه را بازدید کردم.
 
وی ادامه داد: در این بازدید و با مشاهده برخی ساخت و ساز‌ها در این اراضی به دقت به اجرای طرح ورود پیدا کردم و با هرگونه ساخت و ساز و توسعه نامناسب فضا‌های آموزشی بدون توجه به حساسیت شرایط ویژه اراضی این منطقه و احتمال ساخت و ساز‌های غیر مجاز شدیدا با اجرای طرح توسط پارک علم و فناوری استان مخالفت کردم.
 
استاندار کردستان ابراز داشت: به همین جهت تصمیم گرفته شد تا ۱۵ هکتاری که می‌بایست در اختیار پارک علم و فناوری باشد در قالب یک تفاهم‌نامه به دانشگاه کردستان واگذار و فضای مورد نیاز پارک علم و فناوری در محوطه دانشگاه کردستان در اختیار آن‌ها قرار گیرد.
 
وی گفت: در همین راستا به دلیل لزوم اجرای طرح با هدف ایجاد ارتباط بیشتر بین پارک علم و فناوری با دانشجویان دانشگاه کردستان برای استفاده بهینه و علمی از آن در داخل محوطه دانشگاه کردستان با اجرای آن موافقت شد.
 
مرادنیا یادآوری کرد: با این روند در نهایت این اراضی در منطقه "کوچکه رش" در اختیار دانشگاه کردستان قرار گرفت و با امضای تفاهم‌نامه با این دانشگاه مقرر گردید تا در این محل صرفا مجموعه تحقیقاتی و آموزشی گل و گیاه تاسیس شود.
 
وی تاکید کرد: در حقیقت هدف از ایجاد مرکز تحقیقاتی گل و گیاه در مجموع حفظ اراضی این منطقه و جلوگیری از هرگونه ساخت و ساز غیراصولی و بی رویه در این منطقه بود تا با توسعه محوطه گل و گیاه ضمن حفظ شرایط منطقه در ادامه مردم نیز بتوانند از این مجموعه به عنوان مرکز تفریحی استفاده کرده و از زیبایی‌های گل و گیاه این مرکز بهره‌مند شوند.
 
استاندار کردستان ادامه داد: متاسفانه به دلیل اینکه ما در این منطقه فضای سبز مناسبی درخور شأن مردم شریف سنندج نداریم امیدواریم ایجاد مرکز تحقیقاتی گل و گیاه بتواند بستر مناسبی برای بهره‌مندی شهروندان از فضای سبز بیشتری را فراهم کند.
 
مرادنیا خاطرنشان کرد: من به مردم سنندج این قول را خواهم داد که هیچ ساخت و ساز غیر اصولی در این منطقه نخواهیم داشت و صرفا مرکز تحقیقاتی گل و گیاه دانشگاه کردستان در این منطقه ایجاد خواهد شد.
 
وی در پایان یادآور شد: قطعا این مرکز در اختیار دانشگاه کردستان که نماد علم و فرهنگ استان استان است قرار خواهد گرفت و مسلما هیچ گونه دخل و تصرفی با هدف ساخت و ساز غیر مجاز در جهت منافع و بهره‌برداری خاصی در این منطقه انجام نمی‌شود.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی