تیتر امروز

سهم خواهی؛ مانع ارتباطی پزشکیان با متخصصان
در کارگروه تعیین وزیر نیرو چه خبر است؛ گزارش دیدارنیوز را بخوانید

سهم خواهی؛ مانع ارتباطی پزشکیان با متخصصان

یکی از کارگرو‌های پر حاشیه این روز‌های رئیس جمهور منتخب کارگروه انتخاب وزارت نیرو است. این گزارش به این موضوع می‌پردازد.
معدن و صنایع وابسته، لوکوموتیو پیشران اقتصاد کشور است/ایران و کشور‌های حوزه خلیج فارس نفرین شده نفت هستند
گفت‌وگوی دیدار با کارشناس حوزه معدن و صنایع وابسته

معدن و صنایع وابسته، لوکوموتیو پیشران اقتصاد کشور است/ایران و کشور‌های حوزه خلیج فارس نفرین شده نفت هستند

برنامه گفت‌وگوی اقتصادی دیدارنیوز، میزبان امیربیژن یثربی استاد پیشین دانشگاه، عضو سابق هیات پژوهشی دانشگاه اگزتر انگلستان در گروه ژئوتکنیک و مسئول تجاری‌سازی رشته صنایع و معادن پارک علم و فناوری...
سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی خبر داد:

کتابخانه‌های سیار در مناطق زلزله زده‌ی استان آذربایجان شرقی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی حضور کتابخانه‌های سیار کانون در مناطق زلزله‌زده با همکاری استان‌های آذربایجان غربی و اردبیل را از اقدامات طرح امداد فرهنگی این کانون عنوان کرد و افزود: در حال حاضر نیز اجرای طرح امداد فرهنگی با راه‌اندازی و تجهیز کتابخانه‌های مدارس روستائی شهرستان سراب ادامه دارد.

کد خبر: ۵۲۶۷۵
۱۲:۲۷ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۸

کتابخانه‌های سیار در مناطق زلزله زده‌ی استان

دیدارنیوز ـ علی بینش در جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی، با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت ویژه و تخصصی برای مخاطبان کودک و نوجوان در زمینه مقابله با آسیب‌های اجتماعی، این گروه از مخاطبان را آسیب‌پذیرترین قشر جامعه در مقابل این آسیب‌ها عنوان کرد و گفت: بزرگسالان و متولیان امر باید صدای کودکان باشند و بتوانند مسئولیت محافظت از آنان در مقابل آسیب‌های اجتماعی را به خوبی ایفا کنند.
 
وی با اشاره به وظایف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان نهاد متولی فعالیت‌های تخصصی برای کودکان و نوجوانان، بیان کرد: آماده‌سازی کودکان و نوجوانان از لحاظ تفکر و نگرش به مسائل و چالش‌های اجتماعی و کسب مهارت‌های زندگی از طریق آموزش‌های غیرمستقیم و تخصصی توسط کانون و اجرای فعالیت‌های فرهنگی هنری و ادبی نقش و تأثیر بسیار مهمی دارد.
 
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برپائی کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی ویژه خانواده‌ها و نوجوانان، اجرای طرح پیک امید در مناطق روستائی، محروم و حاشیه‌نشین از طریق همکاری با دفتر تسهیل‌گری استانداری و کتابخانه‌های سیار شهری و روستائی از جمله برنامه‌های اجرا شده در حوزه پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد.
 
بینش با اشاره به اجرای طرح امداد فرهنگی در مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی گفت: با اجرای این طرح که در حال حاضر نیز ادامه دارد، بسته‌های فرهنگی شامل لوازم التحریر و نیز اسباب‌بازی‌های فکری در بین کودکان و نوجوان این مناطق توزیع شده است.
 
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به اجرای فعالیت‌های مرتبط با افزایش نشاط اجتماعی اشاره کرد و افزود: مهرواره‌های فرهنگی، هنری و ادبی نظیر مهرواره سرود و جشنواره‌های قصه‌گوئی و هنر‌های نمایشی و نیز اجرای طرح‌های کتابخوانی مانند پویش فصل گرم و عیدانه کتاب و کارگاه‌های مثبت اندیشی از جمله فعالیت‌هائی است که کانون آذربایجان شرقی از ابتدای سال ۹۸ با هدف توسعه نشاط اجتماعی در بین کودکان و نوجوانان اجرا کرده است.
 
وی به تولید ۱۰ عنوان نمایش عروسکی در سال ۹۸ اشاره کرد و افزود: این نمایش‌ها هم اکنون آماده‌ی اجرا روی صحنه برای تمامی علاقه‌مندان بوده و از ابتدای بهمن ماه در سال سینمای مجتمع کانون تبریز آغاز شده است.
 
بینش با اشاره به تولید ۱۱ عنوان سرود و مشارکت پرشور نوجوانان در تولید این آثار، گفت: کانون استان برای اجرای این آثار در فعالیت‌ها و برنامه‌های استانی در ملی و بین‌المللی آمادگی دارد.
 
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بر تعامل و همکاری کانون با نهاد‌ها و ادارات استانی از جمله آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری، بهزیستی، صدا و سیما و بسیج کارمندی تاکید کرد.
 
وی اظهار امیدواری کرد؛ برنامه‌هائی که برای سال ۹۹ در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی توسط کانون استان در نظر گرفته شده و به نحو مطلوب اجرا شود.
 
به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان؛ جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی استان در محل استانداری آذربایجان شرقی تشکیل شد.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی