تیتر امروز

قاسمی فیض‌آبادی: پزشکیان برای وفاق ملی فیلترینگ و گشت ارشاد را جمع کند/ رودینی: بر روی نخبگان اهل سنت خط کشیدند
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

قاسمی فیض‌آبادی: پزشکیان برای وفاق ملی فیلترینگ و گشت ارشاد را جمع کند/ رودینی: بر روی نخبگان اهل سنت خط کشیدند

این بیستمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
علی بختیار: زنگنه می‌دانست رای نمی‌آورد، نیامد/ ممکن است وزرای اصلاح طلب رای نیاورند/ نخواستم وزیر شوم
گفت و گوی ویژه دیدار با یکی از اعضای کارگروه انتخاب وزیر نفت

علی بختیار: زنگنه می‌دانست رای نمی‌آورد، نیامد/ ممکن است وزرای اصلاح طلب رای نیاورند/ نخواستم وزیر شوم

دیدارنیوز در روزهایی که بازار گمانه زنی ها برای انتخاب وزراء داغ است، در یک گفت و گوی ویژه خبری آنچه در کارگروه انتخاب وزیر نفت گذشته است را از علی بختیار عضو این کارگروه و نماینده پیشین مجلس...
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری سنندج اعلام کرد:

۳۰۰ قلاده سگ در سنندج واکسناسیون و پلاک کوبی شد

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری سنندج گفت: از زمان راه اندازی مرکز کنترل جمعیت سگ‌های آزاد در سنندج ۳۰۰ قلاده سگ بلاصاحب واکسناسیون، انگل زدایی، عقیم سازی و پلاک کوبی شد.

کد خبر: ۵۰۳۴۹
۱۰:۲۶ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۸

۳۰۰ قلاده سگ در سنندج واکسناسیون و پلاک کوبی شد

دیدارنیوز ـ سیروان غفوری امروز سه شنبه (۸ بهمن ماه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح پلاک کوبی سگ‌های آزاد در سنندج همچنان در حال اجرا است، گفت: با توجه به روند رو به رشد افزایش سگ‌های آزاد یکی از مشکلات عمده و مهم بهداشتی و اجتماعی در سطح شهر‌ها وجود سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر است.
 
وی افزود: با توجه به حجم اعتراضات مردمی در خصوص حمله سگ‌ها به شهروندان و همچنین در راستای رفع مشکلات بهداشتی و جلوگیری از زادو ولد سگ‌های ولگرد، مرکز کنترل جمعیت سگ‌های آزاد توسط این سازمان و با همکاری انجمن حمایت از حیوات مافی ژین راه اندازی وفعالیت خود را آغاز کرد.
 
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری سنندج اعلام کرد: نحوه فعالیت این مرکز به این ترتیب است که در مرحله نخست عملیات زنده گیری سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر انجام و پس از زنده گیری به وسیله آمبولانس تجهیز شده به مرکز کنترل جمعیت سگ‌های آزاد منتقل می‌شود.
 
غفوری عنوان کرد: سگ‌های جمع آوری شده در مرکز تحت معاینات پزشکی قرار گرفته و سگ‌هایی که بیماری مسری داشته باشند قرنطینه و تحت درمان قرار خواهند گرفت.
 
وی ادامه داد: سگ‌هایی که مشکل خاصی نداشته باشند انگل زدایی و واکسناسیون خواهند شد و در نوبت عمل جراحی جهت عقیم سازی قرارمی گیرند.
 
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری سنندج افزود: عمل جراحی عقیم سازی توسط دامپزشک و کمک دامپزشک در این مرکز انجام می‌شود و سگ‌های عقیم شده از یک هفته تا۱۰ روز تحت نظر و مداوا قرار می‌گیرند.
 
وی تصریح کرد: پس از عمل جراحی عملیات پلاک کوبی سگ‌ها انجام می‌شود که شماره روی پلاک به عنوان شناسنامه سگ تمام اطلاعات را دارا می‌باشد.
 
غفوری عنوان کرد: سگ‌ها پس از پلاک کوبی و بهبودی کامل در محل اولیه که جمع آوری شده، رهاسازی خواهند شد.
 
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری سنندج اعلام کرد: از زمان راه اندازی مرکز کنترل جمعیت سگ‌های آزاد در سال جاری عملیات واکسیناسیون، انگل زدایی، عقیم سازی و پلاک کوبی ۳۰۰ قلاده سگ انجام شده است.
 
 وی با بیان اینکه هزینه درمان و عقیم سازی و پلاک کوبی و نگهداری هر سگ در این مرکز ۸۰۰ هزار تومان است خاطرنشان کرد: پروسه عملیات درمان و پلاک کوبی سگ‌ها بسیار زمانبر است.
 
غفوری از شهروندان سنندجی در خواست کرد: در صورت مشاهده سگ‌های زخمی می‌توانند با شماره تماس ۰۹۱۸۲۸۸۰۲۰۷ روابط عمومی انجمن مافی ژین تماس حاصل کنند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی