تیتر امروز

سهم خواهی؛ مانع ارتباطی پزشکیان با متخصصان
در کارگروه تعیین وزیر نیرو چه خبر است؛ گزارش دیدارنیوز را بخوانید

سهم خواهی؛ مانع ارتباطی پزشکیان با متخصصان

یکی از کارگرو‌های پر حاشیه این روز‌های رئیس جمهور منتخب کارگروه انتخاب وزارت نیرو است. این گزارش به این موضوع می‌پردازد.
معدن و صنایع وابسته، لوکوموتیو پیشران اقتصاد کشور است/ایران و کشور‌های حوزه خلیج فارس نفرین شده نفت هستند
گفت‌وگوی دیدار با کارشناس حوزه معدن و صنایع وابسته

معدن و صنایع وابسته، لوکوموتیو پیشران اقتصاد کشور است/ایران و کشور‌های حوزه خلیج فارس نفرین شده نفت هستند

برنامه گفت‌وگوی اقتصادی دیدارنیوز، میزبان امیربیژن یثربی استاد پیشین دانشگاه، عضو سابق هیات پژوهشی دانشگاه اگزتر انگلستان در گروه ژئوتکنیک و مسئول تجاری‌سازی رشته صنایع و معادن پارک علم و فناوری...
سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.

مرمت و ساماندهی مقبره عزیز کندی هشترود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی از انجام عملیات مرمت و ساماندهی مقبره عزیز کندی شهرستان هشترود طی سال جاری خبر داد.

کد خبر: ۴۹۶۸۴
۱۱:۴۳ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۸

مرمت و ساماندهی مقبره عزیز کندی هشترود

دیدارنیوز ـ مرتضی آبدار با اشاره به اهم اقدامات این اداره کل در راستای مرمت و بازسازی ابنیه تاریخی شهرستان هشترود، گفت: وجود محوطه‌ها، قلعه‌ها و بنا‌های با ارزش تاریخی مانند مجموعه تاریخی بایزید، مسجد جامع هشترود، مسجد لامشان و قلعه ذهاک، هشترود را به یکی از شهرستان‌های مهم تاریخی در سطح استان تبدیل کرده است.
 
وی افزود: اداره کل میراث فرهنگی استان تاکنون حرکت مستمر و مداومی در راستای صیانت و احیای آثار این شهرستان داشته است، از این‌رو در راستای پیشبرد برنامه‌های مرمتی در این شهرستان و اهمیت مقبره عزیز کندی، مرمت این بنا در دستور کار اداره کل قرار گرفت.
 
آبدار اظهار کرد: مقبره عزیز کندی واقع در دهستان قرانقو، روستای عزیز کندی، یکی از آثار تاریخی ارزشمند شهرستان مربوط به دوره تیموریان است که معماری شبیه به گنبد سرخ مراغه و گنبد علویان در همدان دارد.
 
وی با اشاره به اینکه مرمت «مقبره عزیز کندی» از سال ۹۷ آغاز شده است، ادامه داد: در این فصل از مرمت، خاک‌برداری، اجرای سنگ‌فرش و بندکشی، آجرکاری و مرمت نما در حال انجام است.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی در با بیان اینکه جهت مرمت این مقبره قریب به یک میلیارد ریال هزینه شده است، ادامه داد: با میزان هزینه کرد مذکور و همچنین برنامه‌ریزی دقیق کارشناسان میراث فرهنگی استان، مراحل مرمت مقبره با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی همراه بوده است.
 
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی، مقبره عزیز کندی در تاریخ ۸ بهمن ۱۳۸۵ با شماره ثبت ۱۷۰۴۷ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی