تیتر امروز

علی بختیار: زنگنه می‌دانست رای نمی‌آورد، نیامد/ ممکن است وزرای اصلاح طلب رای نیاورند/ نخواستم وزیر شوم
گفت و گوی ویژه دیدار با یکی از اعضای کارگروه انتخاب وزیر نفت

علی بختیار: زنگنه می‌دانست رای نمی‌آورد، نیامد/ ممکن است وزرای اصلاح طلب رای نیاورند/ نخواستم وزیر شوم

دیدارنیوز در روزهایی که بازار گمانه زنی ها برای انتخاب وزراء داغ است، در یک گفت و گوی ویژه خبری آنچه در کارگروه انتخاب وزیر نفت گذشته است را از علی بختیار عضو این کارگروه و نماینده پیشین مجلس...
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان:

پرندگان مهاجر در کهگیلویه و بویراحمد شمارش می‌شوند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد از آغاز شمارش پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی در منابع آبی استان خبرداد و گفت: در این سرشماری ضمن پایش منابع آبی، سلامتی پرندگان نیز مورد بررسی و دقت قرار می‌گیرد.

کد خبر: ۴۸۹۳۰
۱۴:۵۷ - ۲۴ دی ۱۳۹۸

پرندگان مهاجر در کهگیلویه و بویراحمد شمارش می‌شوند

دیدارنیوز ـ سید اسدالله هاشمی روز سه شنبه، ۲۴ دی ماه در جمع خبرنگاران افزود: همه ساله به منظور بررسی روند تغییرات جمعیت گونه‌ها در سطح استان، بخصوص حاشیه رودخانه‌ها توسط کارشناسان این اداره کل، از ۲۰ دی تا ۲۰ بهمن پرندگان آبزی و کنار آبزی در ۷ شهرستان استان شمارش می‌شوند.
 
وی اظهارکرد: همه ساله پرندگان بومی و مهاجر به سواحل رودخانه‌های استان مهاجرت می‌کنند و تا وقتی که شرایط اقلیمی مساعد باشد در این سواحل باقی می‌مانند.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: منابع آبی استان مکانی مناسب و مساعد برای زیست و بازتوانی پرندگان است امسال پیش بینی می‌شود بدلیل فراوانی بارش‌ها این تعداد پرندگان با افزایش مواجه باشند.
 
هاشمی روش شمارش را مشاهده مستقیم با استفاده از دوربین و تلسکوب عنوان و تصریح کرد: منابع آبی استان اعم از رودخانه ها، دریاچه پشت سد ها، آبگیرها، تالاب‌ها و منابع آبی استان از تاریخ ۲۰ دی ماه تا ۲۰ بهمن به مدت یک توسط کارشناس و محیط بان با استفاده از دوربین و تلسکوب شمارش می‌شوند.
 
وی بیان کرد: باتوجه به فراوانی نزول رحمت الهی در سال جاری و مهاجرت بیشتر پرندگان به استان از مردم تقاضامندیم، همانگونه که در آئین اسلام اشاره و توصیه شده، پناه دهنده خوبی برای پرندگان و حیات وحشی باشیم که به ما پناه می‌آورند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی