تیتر امروز

قاسمی فیض‌آبادی: پزشکیان برای وفاق ملی فیلترینگ و گشت ارشاد را جمع کند/ رودینی: بر روی نخبگان اهل سنت خط کشیدند
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

قاسمی فیض‌آبادی: پزشکیان برای وفاق ملی فیلترینگ و گشت ارشاد را جمع کند/ رودینی: بر روی نخبگان اهل سنت خط کشیدند

این بیستمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
علی بختیار: زنگنه می‌دانست رای نمی‌آورد، نیامد/ ممکن است وزرای اصلاح طلب رای نیاورند/ نخواستم وزیر شوم
گفت و گوی ویژه دیدار با یکی از اعضای کارگروه انتخاب وزیر نفت

علی بختیار: زنگنه می‌دانست رای نمی‌آورد، نیامد/ ممکن است وزرای اصلاح طلب رای نیاورند/ نخواستم وزیر شوم

دیدارنیوز در روزهایی که بازار گمانه زنی ها برای انتخاب وزراء داغ است، در یک گفت و گوی ویژه خبری آنچه در کارگروه انتخاب وزیر نفت گذشته است را از علی بختیار عضو این کارگروه و نماینده پیشین مجلس...
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان:

سهم ۸ درصدی تجار کردستانی از کل صادرات ایران به عراق

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان، گفت: مبادلات تجاری استان کردستان در سال جاری به سه میلیارد و ۵۷۷ میلیون دلار رسیده که سهم تجار کردستانی هشت درصد است.

کد خبر: ۴۵۹۹۹
۱۱:۴۰ - ۰۳ دی ۱۳۹۸

سهم ۸ درصدی تجار کردستانی از کل صادرات ایران به عراق

دیدارنیوز ـ محمد دره‌وزمی در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان، اظهار کرد: سه میلیارد و ۵۷۷ میلیون دلار مبادلات تجاری استان در سال جاری شامل دو میلیارد و ۶۷۸ میلیون دلار ترانزیت، ۸۷۱ میلیون دلار صادرات و ۲۸ میلیون دلار واردات است.
 
وی با بیان اینکه در هشت ماه منتهی به آبان امسال صادرات کشور ۲۷ میلیارد و ۴۱ میلیون دلار بوده که استان کردستان سهمی ۱.۶۵ درصدی از آن دارد، بیان کرد: در این مدت ۵ میلیارد و ۷۱۰ میلیون دلار کالا به کشور عراق صادرات انجام شده که سهم گمرکات کردستان هشت درصد بوده است.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان، با اشاره به اینکه ۹۹ درصد صادرات استان به اقلیم کردستان عراق انجام شده است، عنوان کرد: یک درصد صادرات نیز به کشور‌های ترکیه، سوریه، هند و افغانستان انجام شده است.
 
وی با اشاره به اینکه صادرات کردستان به کشور عراق از رشد ۱۴ درصدی برخوردار است، افزود: مبادلات تجاری استان کردستان در سال جاری به سه میلیارد و ۵۷۷ میلیون دلار رسیده که سهم تجار کردستانی هشت درصد است.
 
دره‌وزمی خاطرنشان کرد: مرز رسمی باشماق مریوان در کردستان یکی از مهم‌ترین مرز‌های رسمی زمینی ایران با اقلیم کردستان عراق به شمار می‌آید که در هشت ماه منتهی به آبان ماه سال جاری ۷۵ درصد از صادرات استان از طریق این مرز و ۲۳ درصد از طریق مرز سیرانبند بانه و دو درصد دیگر از طریق گمرک سنندج انجام پذیرفته است.
 
وی یادآور شد: گمرک سیرانبند و باشماق از مرز‌های گمرکی فعال رسمی و بین المللی استان بوده و گمرک مریوان در زمینه ترانزیت، صادرات، امور مسافری و مقدار قابل توجهی در بخش واردات فعال است.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی