حالا اسم اون شخص که آیت الله صادق شیرازی نقل قول از افکار اون در مورد زن میکنه کی هست؟
سعید
|
|
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
این مطالب در اسفار اربعه ملاصدرا هست
احمد
|
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۵
دست از تعصب بردارید و بخوانید:
سزاوار است اوّل عین عبارت ملاصدرا را بیاوریم و سپس به بررسی آن بپردازیم. ایشان در جلد هفت اسفار در فصل چهارده از موقف ثامن که دربیان عنایت الهی در خلقت زمین و منافع آن است و بر اساس آیات قرآن کریم یک به یک حکمتهای خلق زمین را بیان میکند(الفصل «۱۴» فی عنایته تعالى فی خلق الأرض و ما علیها لینتفع بها الإنسان)، میفرماید:
«و منها تولد الحیوانات المختلفة؛ وَ بَثَّ فِیها مِنْ کُلِّ دَابَّةٍ* بعضها للأکل وَ الْأَنْعامَ خَلَقَها لَکُمْ فِیها دِفْءٌ وَ مَنافِعُ وَ مِنْها تَأْکُلُونَ و بعضها للرکوب و الزینة وَ الْخَیْلَ وَ الْبِغالَ وَ الْحَمِیرَ لِتَرْکَبُوها وَ زِینَةً و بعضها للحمل وَ تَحْمِلُ أَثْقالَکُمْ إِلى بَلَدٍ لَمْ تَکُونُوا بالِغِیهِ إِلَّا بِشِقِّ الْأَنْفُسِ إِنَّ رَبَّکُمْ لَرَؤُفٌ رَحِیمٌ و بعضها للتجمل و الراحة وَ لَکُمْ فِیها جَمالٌ حِینَ تُرِیحُونَ وَ حِینَ تَسْرَحُونَ و بعضها للنکاح وَ اللَّهُ جَعَلَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْواجاً و بعضها للملابس و البیت و الأثاث وَ جَعَلَ لَکُمْ مِنْ جُلُودِ الْأَنْعامِ بُیُوتاً تَسْتَخِفُّونَها یَوْمَ ظَعْنِکُمْ وَ یَوْمَ إِقامَتِکُمْ- وَ مِنْ أَصْوافِها وَ أَوْبارِها وَ أَشْعارِها أَثاثاً وَ مَتاعاً إِلى حِینٍ.»[۲]
آنچه موجب سوء برداشت مخالفین عرفان و حکمت گشته این فقره از عبارت است: «و بعضها للنکاح وَ اللَّهُ جَعَلَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْواجاً» (= خداوند برخی از حیوانات را جهت نکاح آفرید؛ چنانکه در آیه شریفه میفرماید: وَ اللَّهُ جَعَلَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْواجاً خداوند برای شما از خودتان همسرانی قرار داد.)
مخالفین چنان پنداشتهاند که از این عبارت استفاده میشود که مرحوم ملاصدرا زنان را از دائرهی انسانها خارج دانسته و آنها را حیواناتی میشمارد که به خاطر انسانها (یعنی مردان) خلق شدهاند. ولی آیا واقعاً این عبارت چنین میگوید؟
هر کس که آشنائی ابتدائی با علوم اسلامی داشته باشد و مثلاً کتاب جامـع المقدّمات را خوانده باشد میداند در اصطلاح منطق و حکمت، حیوان به معنای «جسم نامی حسّاس متحرّک بالاراده» است و به این اصطلاح همه انسانها چه زن و چه مرد حیـوان مـیباشند و هـمه طـلّاب پایه أوّل در حوزه میدانند تعریف انسان در علم منطق «حیـوان ناطـق» است.
حیوان در فارسی عامیانه به معنای جانداران متحرک غیر از انسان است، ولی در اصطلاح علوم عقلی و بلکه در زیستشناسی به معنای جاندار متحرک میباشد و اختصاصی به غیر انسان ندارد و لذا منطقیان حیوان را جنس و انسان را نوعی در تحت آن میشمارند.
مرحوم ملاصدرا نیز در سرتاسر اسفار از همین اصطلاح استفاده مینمایند و انسان را حیوان ناطق و دیگر حیوانات را «حیوان عجم» یا «حیوان صامت» مینامند و مکرراً در اسفار با تعابیری چون «الانسان و سائر الحیوانات» یا «الانسان و غیره من الحیوانات» برخورد میکنیم.
پس ریشهی تحریف معنوی کلام صدرالمتألهین این است که مخالفان با این اصطلاح ساده ناآشنا بوده و نفهمیدهاند که اگر زنان را در فلسفه جزء حیوانات بشمارند بدین معناست که زنان نیز همچون مردان موجوداتی جاندار و متحرک میباشند.
مرحوم ملاصدرا در عباراتی که گذشت فقط در مقام تفسیر برخی از آیات قـرآن است که میفرماید یکی از نعمتهای خداوند آنست که برای هر انسانی زوجی از جنس خودش از موجودات جاندار و متحرک (از حیوانات) خـلق نموده است؛ پس یکی از منافع زمین خلقت حیواناتی است که در زواج و نکاح مفید میباشند.
چنانکه روشن است در این عبارت ملاصدرا هیچ صحبتی از زنان به میان نیامده است و به اطلاق خود هم شامل خلقت مردان برای زنان و هم شامل خلقت زنان برای مردان میشود و خلقت هر یک (که هر دو نیز از به اصطلاح فلسفی از حیوانات میباشند) نعمتی برای دیگری است.
باری بیدقتیها و بیتقوائیهای مخالفان عرفان و حکمت همواره سبب سوء برداشتهای عجیبی از کلمات بزرگان شده و موجب گردیده که خود و دیگران را از فیض کلمات درربار بزرگان محروم نمایند تا جائیکه نویسنده مزبور به جهت تفکیکنکردن بین حیوان به معنای منطقی و حیوان به معنای متـداول در فارسی، تهمتی بزرگ به مرحوم ملا صدرا زده و ادعا کرده ملاصدرا به طور صریح زنان را از حیوانات میشمارد.
صدرا
|
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
احمدآقا این جواب شما یک ماسمالیزیشنه. بالاخره ملاصدرا تو این داستان، مردها رو از حیوانات جدا کرده
من
|
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
خیلی جالبه. خیلی واضحه بر معنی که جناب احمد آوردند ملاصدرا چنین آورده:
بعضها للنکاح وَ اللَّهُ جَعَلَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْواجاً
یعنی بعضی از آنها برای نکاح هستند و خداوند برای شما از نفس یا ماهیت شما!! ازواج قرار داده است.
اگر قرار را بر این بگیریم که منظور ملاصدرا حیوان(که البته در قرآن رجوع کنیم این معنی به معنای زندگی و حیات هست!) زنان هستند ، پس به استناد لفظ انفسکم مردان نیز دارای نفس و ماهیت حیوانی هستند که از آن نفس حیوانی بنام زن خلق شده است.
واقعا برای عالم دینی معنی کردن اون هم در سطح ابتدایی نابجاست!
لابد از یک عالم اهل سنّت گفته که باز هم تشنّج و درگیری بین شیعه و سنّی راه بندازه
از یک ... غیر از نوکری برنمیاد
خدا هرکی که آب به آسیاب دشمن میریزه رو لعنت کنه
ناشناس
|
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
خدا هر کی رو ذهنیت دشمن برای خر کردن عوام الناس به وجود اورد لعنت کنه. هر کی از تو ۱۰ تا کلمه اش ۹ تاش دشمن، اون یکی اش هم دشمان است.
رضا
|
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
کاش اندکی مطالعه داشته باشی شما فقر علمی دارید به سخنان بزرگان خورده مگیر
رهگذر
|
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۷
شما مریضی اخوی. برو خودت را درمان بکن.
لیلا
|
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
به یه سرچ کوچیک تو اینترنت متوجه میشی ایشون مخالف سرسخت درگیری بین شیعه و سنی هستن.
علم که نداریم، عمل هم که نداریم، ایمان هم که نداریم، تا دلت بخواد فقط عشق گوشی خریدن داریم و اینترنت گردی که بریم هر اراجیفی که دیگران فرستادن رو ببینیم و با چرت و پرت گویی دین و گناه خودمون رو زیاد کنیم. خدا بیسوادی و بی فرهنگی و حرافی و حرافی و حرافی رو لعنت کنه ان شاءالله
سیره عملی ملاصدرا این نبوده. ایشان در مشکلات علمی از کهک قم به زیارت حضرت معصومه می رفته تا گره از کارشان باز شود و خودشان دارای ۴ دختر بودند که همگی عالم و فاضله بودند که همگی همسران علمای مطرح جهان تشیع... دو تا از آنها همسران فیض کاشانی و فیاض بودند و...
متاسفانه این مباحث در دشمنی با تشیع و تخریب جهره تابناک آن در مبارزه با نظام سلطه مطرح می شود.
...
|
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
بله نظر خود ملاصدرا هست و خودشون در کتابشون نوشتن . و دامادشون اقای فیض هم بعد ازمدتی از طریق ملاصدرا(فلسفه) برگشته و به علوم حدیث پرداخته اند ...... نمیدونی برو بخون ... ملاصدرا رو فقط فلاسفه قبول دارن ... برا حرفای دیگه ملاصدرا چه جوابی میخای بدی.... فقط برو بخووووووون
لعنت خدا بر مغرضین و جاهلین. آنها که کورکورانه پیرو بازی های اربابان قدرت و دینداران معیشت اندیش می شوند. فراموش نکنیم بخشی از این هجمه ها، هم اغراض سیاسی نیست، هدف قرار دادن مقام مرجعیت و بی ریشه کردن فقه شیعی است.
این نظر صریح ملاصدرا هست
زیاد هم مغلطه نکنید چون دلتون نمیخواد باور کنید.
امین
|
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
البته من اصل کتاب ملاصدرا رو نخوندم. منتها این لینک رو مطالعه کنین که ادعا میکنه ملاصدرا منظورش از حیوان گاو و الاغ نبوده!!!! بلکه منظورش ترجمه تحت لفظیش به معنی جاندار بوده!!
اونجور بریدن کلام ایشون و نشرش با هر قصد و غرضی شاید ایشان را تخریب کند ولی ضربه بزرگتر به دین و مرجعیت به صورت عام میزنه. اگر خانمها این تکه های بریده را بشنوند بی شک نسبت به دین و خدا اصلا بدبین و روی گردان میشن. پس برای دفاع از دین و مرجعیت هم که شده باید روشنگری کرد تا جایی که امکانش هست.
سینا
|
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
ای کاش برای سانسورها و برش های ویدیویی صداو سیما و دروغ هاش هم همینقدر مصمم بودین
مجتبی
|
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۰
یکی از ترفندهای بیت شیرازی برای خبرسازی و بولد کردن خودشونه... تقطیع کار خودشونه... پخشش می کنند و ویدیوی اصلی رو پیش خودشون نگه می دارند تا سر بزنگاه با روان مردم بازی کنند. قبلا هم سر یک سخنرانی که بعد از اون اسم صادق شیرازی سر زبونها افتاد اینکارو کردند. جالبه که سخنرانی اصلی با کیفیت اچ دی و بدون لوگوی هیچ شبکه ای بعد از یکسال منتشر شد.. درحالی که ایشون 26 شبکه ماهواره ای داره
یکی از کثیف ترین کارها این است که برای تخریب دشمنمان به دروغ و افترا و هوچی گری روی بیاوریم؛ حال این دشمن هرکس باشد حتا بدترین انسان از نظر ما. متاسفانه این شیوه ناجوانمردانه در کشور ما رونق فراوانی داشته و دارد.
ناشناس
|
|
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
من با نظر شما موافقم که حتی در مورد دشمنت هم نباید از حق گذشت و حتی اگه ناحقی در مورد این آقا که شیعه لندنی می باشند و از دین خارج شده و مروج رسم جهالت قمه زنی می باشند. والسلام
چیزی که عوض داره گله نداره. بارها و بارها شاهد بودیم که صدا و سیما با بریدن قسمتی از فیلم حرفهای مردم یا خبرگزاری های خارج اومده دروغ گفته و مردم رو منحرف کرده. یک زمانی مردم دسترسی به رسانه نداشتن ولی الان قشنگ این کارهای صدا و سیما رو میشه
چه دنیای عجیبی! ایشان چهره موجهی در بین سیاسیون و مذهبیون ندارند، بارها در رسانه ها از فتنه انگیزی فرقه شیرازی ها بحث شده، حالا هم عده ای به قصد تخریب سخنان ایشان را سانسور میکنند و به اسم عقاید تشیع در فضای مجازی پخش میکنند، و به ناچار باید بخاطر تطهیر عقاید تشیع از ایشان دفاع شود!
خود ایشان در نقل مطالب ملاصدرا راه انصاف را نرفته است و اصرار دارد که بگوید زن از نظر این مرد بزرگ حیوان است بدون این که اصل متن کتاب را نقل کند و بعد آن را نقد کند. ایشان از بعد مادی انسان تعبیر به حیوان می کند همچنان که در منطق در تعریف انسان گفته می شود حیوان ناطق. و بعد در باره ازدواج زن و مرد می گوید همسر ایندو حیوان است و بعد استدلال می کند به آیه خلق لکم من انفسکم ازواجا. یعنی خداوند می توانست همسر انسان را از جن و یا فرشته قرار دهد ولی این کار را نکرد.
ایشان مطلب ملاصدرا در اسفار را تقطیح شده به اطلاع مردم رسانده است و طبیعی است که همین برخورد با خودش هم بشود. هر چند ما کلا با تقطیع مخالفیم و آن را مصداق فریب می دانیم. و مؤمن اهل فریب نیست.
سلام علیکم. متاسفم برای افرادی که تیکه ای از این فیلم رو بریدند و در فضای مجازی نقل دادند و تهمت به این مرجع بزرگوار زدند. از این طرف علما را خراب میکنند از آن طرف عده ای را بزرگ می کنند و برایشون فضیلت میسازند. جالبه! صدر اسلام داره تکرار میشه!
ببخشید ایشان مرجعیتشان را چه کسی تایید کرده؟
چرا اینهمه شبکه دارد؟
پول این شبکه ها رو از کجا میارن؟
چرا کربلا پر بود از عکس ها و تبلیغات ایشان؟
و چرا با تنها نظام شیعی جهان مخالف اند؟
آقای سید صادق شیرازی هر که هست، باشد، مهم نیست. مهم این است که عده ای خشک مغز متعصب، آنهم عصبیتی از نوع جاهلیه! برای تخریب او و امثال او ،به هر ابزاری متوسل می شوند. حتی دروغ و افترا! غافل از اینکه خداوند، به بنی بشری اجازه نداده است ، با "ابزار نامشروع" به اهدافش دست یابد. حتی اگر این اهداف، تماماً "مشروع" باشد!
ایشان خودشون رو بدون تایید مرجع اعلام کردند!!!!!!!!!!!!!!! و نیازی به تایید ندارند!!!!!!!!!!!!
در دنیای امروز که درصد زیادی از اروپائیان به سمت اسلام گرایش پیدا می کنند و قصد انتخاب مذهب دارند و راهی جز اینترنت برای تحقیق وجود ندارد به همت این آقا شیعه احمق معرفی شده و فرد تازه مسلمان به راحتی سنی شده وسپس وهابی می شود و افرادی که بایستی در رکاب امام زمان(عج) شمشیر بزنند روبروی امام زمان شمشیر می زنند در مقطعی از 113 کشور دنیا جنگجو در سوریه وجود داشت و این همان کسانی هستند که مسلمان شدند و به همت این آقا شیعه نشدند و روبروی شیعه قرار گرفتند.
همه تلاش این آقا و پیمانانشان اتفاق نیافتادن ظهوررررررررررررررررر است
وسلام
حرفی هایی ک میزنییدبیشترش بی سندومدرکه کامل نگاه کنیم این اقایی ک شمامیگین داره اب به آسیاب دشمن میریزه واین بزرگترین گناه هست واگرواقعاخودشون روشیعه میدونن حضرت علی بخاطرجلوگیری ازتفرقه 25سال خونه نشین شدن
بیایدعاقل باشیم واگرخودمون روپیروحضرت میدونیم راه وروش ایشون رودرپیش بگیریم
تقطیع وتکه تکه کردن تصاویر وسخنان افراد وساخت خبرهای جعلی وغیر مستند، کاریست بد وناجوانمردانه است که چند سالی است نسبت به آیت سید صادق شیرازی تشدید شده .
از جوانان عزیز درخواست دارم که نسبت به این گونه ترفند ها آگاه باشند وبدون تحقیق وتفحص نسبت به هر شخصیت یا گروه وسازمان منفعلانه برخورد نکنند و بازیچه سیاست بازان و شیفتگان مقام وسلطه قرار نگیرند.
دوستان باید بدانند آقای صادق شیرازی بخاطر رعایت نکردن مسائل سیاسی و وحدت بین شیعه وسنی از اول انقلاب تا کنون رابطه جمهوری اسلامی ایران وایشان خوب نیست .چون حضرت اماخمینی و امام خامنه ای معتقدند که علما و گویندگان چه در محافل خصوصی وچه در محافل عمومی باید از صحبت های تفرقه افکنانه و حساسیت برانگیز همه بپرهیزند و وحدت امت اسلتمی
با اینکه مشخصه که صحبت های ایشون تقطیع شده است ولی ضربه اساسی به کل روحانیت و دین اسلام می خوره اصلا چه لزومی داشته که ایشان بیاد نظر یک شخصی رو از لابلای تاریخ بیرون بکشد و با آب و تاب نقل کند که بدخواهان هم بیایند یه همچین سوء استفاده ای از آن بکنند
سلام وقتی کلیپ بریده سخنان آیت رو دیدم گمان بد در مورد ایشان کردم ولی بعد که زدم کاملشو نگا کردم دیدم ایشون یه وهابی که اینجور در کتابش گفته رو نقد میکنه امید است ایشون بخاطر گمان بد من حلال کنند بنده حقیر رو، و مطلب دیگر این که میدونم بی ادبیه ولی پیشنهادم این که یه همچین ادمایی بزرگی در هنگام سخنرانی باید در وسط کلامشون یه قیدهایی بیاورند که فرصت دست معاندان ندهند با تشکر.
این سخنان هم تقطیع و تحریف شده سخنان مرحوم ملاصدرا ست.
رجوع کنید به لینک زیر تا با اصل متن کلام ملاصدرا آشنا بشید.
http://erfanvahekmat.com/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%87/%D8%A2%DB%8C%D8%A7_%D9%85%D9%84%D8%A7%D8%B5%D8%AF%D8%B1%D8%A7_%D8%B2%D9%86%D8%A7%D9%86_%D8%B1%D8%A7_%D8%AD%DB%8C%D9%88%D8%A7%D9%86_%D9%85%DB%8C_%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%9F
اصلا چه لزومی دارهدر حضور این همه دشمن دور دنیا برعلیه قران کریم یه نفر مثلا واعظ بیاد از میان این همه حرف وکلام ومطلب وایه وسوره وقران وحدیث حرفی رو از کمر متون تاریخ بکشه بیرون که نتونه سرو ته اونو هم بیاره وخودشم به چه کنم چکنم بیفته حالا بیا وجواب دشمنای حرامزاده که اصلا عددی محسوب نمیشن جواب این همه مسلمون مضلوم رو بده ......خدایا اگه ک بعضی ها زودتر بازنشسته بشن وبنشینن در خونشون ابرو مندتره .......
خدا نابود کند دشمنان جهان اسلام را ..ملاصدرا فیلسو ف و دانشمند بزرگ وافتخار جهان اسلام است که اثار اعجاز اوری تدوین نموده و هر دانش اموخته ای قدرت درک نبوغ اورا ندارد... وما پیروان اسلام عزیز باید هوشیار باشیم این کلامهای خارج از فرم ادبیات فقهی- مثلما ازادبیات وفهم نوابغ اسلام نیست...ومثلما تحریف کنندگان کثیف که همواره همپیمانان اسرا ئیل وامریکا بوده اند-- در نوشتهای این عالم بزرگ تجاوز نموده اند ولی از همه عجیبتر چرا این اقا دارد به خیانت این تحریف کنندگان -در حضور دشمنانسراسر جهان --پیاز داغ وچاشنی اضافه میکند--کاش علمیه قم ویا
عوامل صلاحیت دار-- دشمنان در لباس عالم رو سریع کشف و در مورد انان برخورد قاطعانه ای اعمال مینمودند--این افراد خیلی راحت جاده رو برای دشمن صاف میکنند--خدا خودش رسوا کند !!این اسلام است که بزن شخصیت واقتدار هدیه نموده وجایگاه معتبر بخشیده..متشکرم....
بله نقل قول از کسی میگه ولی نمیگه تایید نمیکنم یعنی وقتی نقل میکنه یعنی این حرفا رو قبول داره ویدیو کامل چیزی رو ثابت نمیکنه به نظر من ٬نقل میکنه عالمی میگه یعنی قبول داره
این همه ایات زیبا ودلیلو ادله وحدیث در مورد کرامت زن وجایگاه او وخلقت او واینکه خداوند چقدر به زن ترحم نموده وچیا چگونه برای اوشرف وعزت وحیا ارزانی داشته در ایین ابراهیمی داریم واین همه دانشمند ونابغه در علوم معارف....انوقت در برابر این همه دشمن گوش بزنگ وبا استین های بالازده وچنگ ودندون تیز ودرنده در سراسر دنیا این اقای مسن وبازنشسته معلوم نیست این مسائل سبک وسنگین نکرده رو چطور از کمر تاریخ کشیده بیرون و ببین چه راحت دشمن شادی برامون درست میکنه وهی از اول میری اخر کلامش واز اخر میره اول کلامش .....بابا بسه !!!مطلبو جمعش کن ...وزن رو اونطور که خدا واولیاءاو راضی اند تفسیر کن ......قران میفرماید کهولت زیاد .............میاره .... حیف قران وکلامش که با این ادبیات زشت مطرح میشه ....حتی دستور داریم کسی که صداش زیبا نیس قران نخونه مبادا بیمار دلان سوءاستفاده کنند
زینب بانو خانم البته که شما تا اینجای مطلب درس میگی ...ولی کلا باتوجه به اینکه به قول ساناز دشمنای چنگو دندون تیز کرده دور دنیا گوش بزنگمونن ...یه واعظ باید اول از هر چیز همواره پاسدار حریم سیاسی وحریم اجتماعی کشور عزیزمون باشه ولذا با در نظر گرفتن تمام جوانب امر...مطالب مورد بحث رو انتخاب کنه ...وباتوجه به اینکه باید بدونه دور دنیا دشمنان شیاد گوش بزنگند ....پس زیرکانه وبا مهارته یه مبارز متعهد باید از عظمت وکرامتی که خدا واولیا الله برا زن قائل شدن بحث کنه ....تا اصل پیاما خداوند به گوش دشمن وغیر دشمن ابلاغ بشه واصلا هدف خدا اینه که اصل پیام به گوش خلایق برسه نه چرت وپرت یه مطلب که وهابیها توش دست بردن .... و مطلب هم نتیجش این باشه که زن با ابراز حیا وشرافت خودش... فقط میتونه اون جایگاه مقدسی رو که خدا بهش داده روبدست بیاره و حفظ کنه و بس . فقط با اابراز حیا وشرف
..... ..متشکرم....
هما جان هر انسان شریفی به نظر شما احترام میگذاره...ودر غرب هر زنی که با عرضه خودش با زرق وبرق و با عرض معذرت با سکسی ترین وضعیت
بتونه زن رو بنمایش بگذاره....مطرحش میکنند واصلا روز زن در غرب ..یعنی زنی که با ابراز اینکه درو پیکر ومرزی ندارد.....!! ازادی رو برای دیگران القا وعملا اعلام نموده....واینکه تونسته خودشو از نظر جنسی بعنوان کالاثابتبکند.......ولی روز زن در کشور ولایتی عزیزمون یعنی زنی که خدا کرامتشو از تمام وجه های فردی واجتماعی ابلاغ وحفظ کرده ولذابا چنین کرامتی حایل وپوششی متین وفراگیربرای وجود محترم او یعنی اعلام حیا وشرف ومرز وحریم برای او....یعنی اگر مرد خریدار زن است زن در حریم اجتماعی فروشنده نیس ....زن فقط در حریم مرد خودش فقط فروشنده باشه نه در خیابان وکچه وبازار !!!تا
ما در کشور ولایتی عزیزمون ...هم واعظان فوق العاده علمی وتحصیل کرده وواقعا عالم ودر حد دکترا داریم...... وهم متعسفانه واعظان کم رتبه که نمیتونن مطالب نورانی حریم خداوندروارائه کنند... ویا مطلب رو طوری ارائه کنندکه روشنگری بشه وحتی مطلب روجوری ادا میکنند که سیمای نورانی ومتکامل کلام .... الت دست دشمنان حرامزاده وگوش بزنگمیشه.....واین مسیر حیات بخش(حیات طیبه در دو سرا) و والا ونجات دهنده وبا حضور این همه دانشمند در حریم معارف ...ای کاش مقامات ذی صلاحی این واعظان فاقد صلاحیت رو شناسایی می کردن.....دشمنان شیاد همواره درصدد مزاحمت اند
بیایید چشم و گوش بسته هر چیزی را قبول نکنیم من بریده این سخنرانی را که دیدم گفتم حتما باید قبل و بعد آن را هم شنید تحقیق کردم و به نتیجه هم رسیدم و قضاوتم را گذاشته بودم برای زمانی که قبل و بعد سخنرانی را شنیدم.
ایا انچه ایت الله شیرازی از سبک و منش زندگی پیامبر ص و امام علی ع میفرمایند دروغ است؟ ایا اگر امام مهدی الان ظهور کنند کدامیک از سران کشورهای اسلامی کرسی خود را برایشان خالی میکنند تا حکومت عدل جدش پیاده شود؟
سلام متاسفانه بنده کلیپ جعلی از آیت الله سید صادق شیرازی را در صدای آمریکا Voa دیدم و شنیدم ، نظرات کاربران را هم مطالعه کردم ، خوشبختانه اکثریت قریب به اتفاق جعلی بودن کلیپ را تایید کردن که خیلی خوشم آمد و صد البته عده قلیلی هم تمسخر که بازم میگم تعجبی ندارد چرا که این جماعت نه با نظام جمهوری اسلامی بلکه با اسلام مشکل دارند. امیدوارم خداوند متعال این جماعت را به صراط مستقیم هدایت بفرماید. والسلام
سلام و عرض ادب دارم خدمت دوستانی که در مورد سخنان سید صادق شیرازی اظهار نظر کردن ، عرض کنم که من در مورد این مطالب که در کدام کتاب و از جه کسی نشر شده تحقیقات کاملی انجام دادم و به نتیجه ای نرسیدم یعنی اطلاعات دیگه ای به بدست آوردم و این نتیجه رسیدم که سرمنشا این مطلب از انگلیس سرچشمه گرفته و آقای صادق شیرازی در قبال اخذ پول هنگفتی این مطالب را ابتدا بطور کامل بیان داشته سپس با هماهنگی خودش تکه اولش بریده شده و پخش شده با این کارش چند هدف داشته که به تمام اهدافش رسیده. ابتدا میلیون ها دلار بابت پخش این مطلب از انگلیس گرفته بعدش تبلیغ مظلوم نمائی علیه خودش راه انداخته که من دفاع در حق زنان صحبت کردم و نظام جمهوری اسلامی ایران آن را سانسور کرده ( چون همه به بن و اساس آن پی بردیم این کار فقط به دین اسلام لطمه وارد کرده و بعدش مذهب شیعه . و همانطور که اطلاع داریم مرجعیت سید صادق شیرازی قبل از اینکه شیعه انگلیسی را بوجود بیاورد و خود را رهبر آن معرفی کند توسط هیچ مرجع شیعه در دنیای اسلام تائید نشده فقط انگلیس آن را بعنوان مرجع شیعه معرفی نموده و برای آن تبلیغ نموده . تمام احادیث مضحک و ساختگی و دروغین که توسط انگلیسی ها ساخته میشود و بنام معصومین به ثبت میرسانند فقط توسط سید صادق شیرازی و روحانی حامی او پشت تریبون گفته میشه و در سانس آخر خبر اخبارامریکا با تمسخر پخش میشه . هدف سید صادق شیرازی تضعیف مذهب شیعه و دین اسلام در قبال پول از طرف انگلیس است . چون انگلیسی ها و ادیان دیگر به این نتیجه رسیدن که هیچ قدرتی قادر به تضعیف مذهب شیعه و دین اسلام نیست جز اینکه مذهب شیعه دیگری بوجود بیاورند تا بتواند با شیعه اصلی مقابله کند و آن را تضعیف کند تا اینکه شیعه انگلیسی به رهبری سید صادق شیرازی را بوجود آوردند. و همچنین در برابر دین اسلام داعش را بوجود آوردن حالا داعش همه جا جنایت و تبلیغ میکنند که اصل اسلام ما هستیم و سید صادق شیرازی هم با پخش حدیث و روایت های تمسخر آمیز و مضحک بنام پیامبران و امامان مدعی هستند که اصل شیعه ما هستیم در صورتی که هر دو داعش و شیعه انگلیسی در قبال پول دین اسلام را از چشم مردم ملل جهان تضعیف میکنند .
ناشناس
|
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
اگه اینطور باشه که شما میگید پس تمام اخوندها اینگلیسی هستن که
نیما
|
|
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
به نظرم کتابهای همه علما رو یک تورقی بزن تا حالا توضیح المسائل یا تحریرالوسیله امام خمینی رو دیده ای؟
من چند سال پیش شبکه ی ماهواره ای این آقا رو دیدم واقعا حالت تهوع بهم دست داد.البته کاری به آین فیلم ندارم.شخصا قبولش ندارم و امیدوارم دست از این کاراش برداره.البته خود این نظام و مسئولین هم کم خیانت نکردن.
اصلا اینا رو ول کنید ما باید ممنون باشیم که تو قران ما رو ادم حساب کردن درسته تو عربستان ارزش دختر کم بوده ولی توی ایران چی اونجا دخترا رو الهه میدونستند من دلم واقعا پره
دوستان عزیز واقعا خنده دار نیست در قرن بیست و یک در رابطه با مشکلات میان شیعه و سنی صحبت کنیم؟ آیا آنکه شیغه است پاک است ؟ آیا آنکه سنی است پاک است؟ واقعا چرا نمیخواین درک کنید ک کردار نیک گفتار نیک و پندار نیک پایه و اساس زندگیه؟ خب الان من اون بالا میبینم ک یه شیعه و یه سنی دارن به هم فحش میدن.خب این واقعا خنده داره.و اینکه میخوام صرفا نظر خودم بگم . مرد و زن هیچ برتری نسبت به هم ندارن یکم کوته فکر نباشید شما میگویید زن را برای رابطه جنسی مردان آفرید که باید بگویم کتملا اشتباه میکنید چون این عمل دو طرفه است ینی مردان را نیز برای زنان آفرید
دوستان عزیز باید بگویم ک هیچ برتری میان زن و مرد نیست و کاملا برابر هستند
مریم میرزاخانی ها بوده اند در دنیا.....
مهدی فلاحتی در صدای مریکا بخشی را بریده تحویل ماهواره داران داده بود. شخصی برای من که فرزند یک روحانی شیعه هستم فرستاد.آقای شیرازی و ملاصدرا به هر حال ثابت شده هستند. بنده از سایت شما بخش ادامه فرمایشات را بریدم و برای آن شخص ماهواره دار فرستادم. متشکرم زحماتتان اجر الاهی یابد.آقای فلاحتی چندبار تجاوز به عنف کردند.دوستان فریب نخوریم.در خراب کردن چهره اسلام در تلاشند.پیروی ما از رهبر بزرگوار و مظلوم ادامه دارد
واقعا آدم از وجود همچین ادمای پشتش میلرزه باید از ترس همچین ..... پناه ببریم به خدا که بهترین پناهنده هر انسانیست من واقعا روز به روز که میگذره به حقانیت رهبرم و باطل بودن این جماعت انسان نما بیشتر پی میبرم و به راستی دشمانان ما جز بدترین مردمان هستند رهبر عزیزم از ته قلبم دوستت دارم...
واقعا متاسفم برای همچین انسان هایی که خودشون رو مرجع میخونن و یه چیز ساده رو هم نمیتونن معنی کنند و بیشتر برای اونایی که از اینشون تقلید میکنن متاسفم
خاک بر سر هرچه شیعه انگلیسی هستهمچون سید صادق که شرف هرچه سید بود رو برد
انسان حیوانی ک قدرت تعقل داره حالا مثل گاو و گوسفندش قرار بده این کاملا پر واضحه که اشتباهه (حالا از این بگذریم ک فقط گفته زنان که مشخصه منظورش تماما مثل گاو و گوسفند هستن و فقط تو ظاهر شبیه ادم هستن) حالا میخواد اقای شیرازی باشه یا ی شخص دیگه فقط جهالت عمیق طرف رو میرسونه
https://www.aparat.com/v/X51B7/%D8%B2%D9%86%D8%A7%D9%86_%D8%AD%DB%8C%D9%88%D8%A7%D9%86%D9%86%D8%AF_%D8%9F%21_-_%D9%81%D9%84%D8%B3%D9%81%D9%87_-_%D8%A2%DB%8C%D8%AA_%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87_%D9%88%D9%81%D8%B3%DB%8C_%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%AF پاسخ علامه مجاهد آیت الله وفسی به سید صادق شیرازی
آقا من نه شیعه هستم و نه سنی , هیچ کاری هم به دعوای شما ندارم
طرف اومده حرف یه نفر رو تحریف کرده و پامنبریاش باور کردن
یه عده هم اومدن حرف اینو تقطیع کردن و پامنبریای اونا باور کردن
چیزی که عوض داره گله نداره
چرااین نظرقدیمی را گفتندتا دراین اوضاع بادهن خسته مردم بازی نشه بابادیگه خداعقل داده انسان درصورتیکه نتونه تشخیص بده از مراجع وعلماکمک ورانمایی میگیره شماراچه به این توهینا شماکه جدتون سیده خانم فاطمه زهراس چرابلانسبتی نفرمودین که مردموخشمگین کنید
تعدادی افراد بی وجدان و مغرض سخنان ایشان را تقطیع کردند و طوری پخش کردند که خدا ناکرده سخن منتسب به ایشان است و با بی شرمی پخش میکنند درصورتیکه هیچکدام از روحانیون و مراجع و افراد متدین به هیچ انسانی اهانت وتوهین نمیکنند
کسی که عینک سیاه به چشمم می زند همه چیز را سیاه می بیند .
این شیرازی هم چون خداوند مهر به قلبش زده کور دل شده و حق را نمی بیند چون نخواسته که ببیند .
ان شاء الله ایشان هم بزودی مفتضح خواهد شد .
اولا کسانی که ... زیادی خوردند و به این سید بزرگوار توهین کردند جوابشان با حضرت زهرا سلام الله علیها
دوما اینها همش سر منشأش از فلسفه و منطق سرچشمه میگیره برید ببینید یاد بگیرید در حوزه های اصفهان به چه صورتی با این دو درس دشمنی میکنند
وقتی فلسفه میگه در روز عاشورا نباید مشکی پوشید باید شاد باشید به خاطر اینکه امام حسین به ارزوش رسید و به خدای متعالش پیوست دیگه چه توقعی باید از ملاصدرا داشت که زنها را مثل حیوان بداند
لعنت بر صوفی و صوفی گری
یک کلام ختم کلام گوه هرچه همش بزنی بوگندش بیشتر میشه
درک کنین یکم،به طور کلی هوش مردا بالاتر از زنانه،احساس زنان جایی تو اجتماع و موفقیتشون جز اشتباه کردن نخواهد داش،من خودم دخترم،مردا ۴ درصد نورون هاشون بیشتره
زنا بیشتر از مردا حرف میزنن،بازم بگم؟اینا همه با آزمایشات خارجی مشخص شده الکی که نی،زنا در واقع از حیوان بالاتر و از انسان کمتر هستن
و اینکه من با این که دخترم
حتی اگ آی کیوم صفر باشه
اونقد تلاش میکنم
ک هیچ مردی نتونه به درجم برسه
من قویم،منطقیم،خوشگل نیستم با افتخار زشتم چون زیبایی و ظرافت به دردم نمیخوره،نتیجش چی میشه جز دلبری؟به چه بخش موفقیتم میاد؟
خوب شد این کلیپ کامل گذاشتید،ما داخل واتساپ تقطیر شده این را دیدیم الان برای اینکه بهشون بگیم اومدیم برای تحقیق که براشون بفرستیم تا ضربه ای نه به اسلام نه به تشیع وارد بشه.
آب طلا بیارید برای این جمله...
امیرکبیر: «اگر من دزدی میکردم، تا آخر همه دزدی میکردند و کشور میشد دزدخانه! همه هم دنبال دزد میگشتیم و چون همه دزد بودیم هیچ دزدی را محکوم نمیکردیم»
در هر جای تاریخ هرکسی در مقابل دزدی و مافیا حرفی زده سرنوشتش ترور و مرگ بوده! ۲٠ دی سالروز شهادت امیرکبیر، بزرگ مرد تاریخ کشورمونه
بانام و یاد خدا
اولا قطعا انتشار این نوع کلیپها ضربه به اسلام است.
دوما با کمی دقت کاملا آشکار است که هم ملا صدرا و هم سید شیرازی هر دو خطا کرده اند.
خطای مرحوم ملا صدرا در این بود که باید جمله را قبل از نعمت خواندن زنان به پایان میبرد و جمله جدیدی را با کلمات جدید جهت توصیف زنان استفاده مینمود. ولی قرار دادن توصیف زنان با ضمیری که به حیوان بر میگردد این شبهه را بوجود آورده است که زن نیز زیر مجموعه حیوانات است! و این به نوعی خطای در نوشتار است.
ولی خطای سید شیرازی این است که برداشتش از بیان ملا صدرا اشتباه بوده ، چرا که صدرا بعد از بیان نعمت زنان، آیه قرآن با ضمیر لکم را آورده و ایشان توجه نکرده، چرا که ضمیر کم اشاره به مردان است پس یعنی مردان هم حیوان هستند!
نتیجه آنکه هر دو خطا کرده اند، یکی در نوشتار و دیگری در برداشت.
اقدامات و آموزههای این فرقه علیه اهل سنت، محرک اصلی گروهکهای افراطی نظیر داعش علیه شیعیان بود و آنها با استناد به فیلمها و نوارهای سخنرانی این فرقه خون شیعیان را مباح دانسته و آن فجایع عظیم را علیه مسلمانان روا داشتند و البته در این وقایع گروهک شیرازی در هدم خون مسلمانان با داعش شریک است.
جناب صادق شیرازی ...... انگلستان هست چرا تفرقهافکنی بین مسلمانان می کنید درسته شیعه بر حق اما این امر باعث اختلاف بیشتر مسلمانان می شود دشمن اصلی ما آمريکا و اسرائیل است ما سال هاست که با اهل تسنن زندگی کردیم الحمدالله مشکل نداشتیم فرق اینجاست اسلام علی یا معاویه
چقدر نظرات مختلفه.چقدر انحراف و چند دستگی.من فیلم بریده شده صحبتها ایشون و دیده بودم که الان ازشون عذر میخام بخاطره قضاوتی که داشتم بعنوان یک انسان.چه جالب تو کامنتا گفته شد نظره ملاصدرا بوده که بعضی هم یه سری دلیل اوردن منظور ملاصدرا چیز دیگه بوده. ملاصدرا همون که خیابانها به اسمشه؟مدارس به نامشه؟فیلمش رو ساختن؟
ممنون کامل گذاشتید خدا لعنت کنه خیانتکاران ایرانی فراری وطن که در رسانه معاند تقطیع شده مصاحبه میگذارن برا دور کردن مردم از خدا و اسلام و منضجر کردن مردم از اخوندهای متعهد مثل این آقای سخنران که نقل قول یک روحانی منحرف را بیان کرده
با خواندن کامنتها متوجه شدم ملاصدرا نقل کتاب کرده و آقای شیرازی نقد مطلب ملاصدرا کرده سه جا باعث اشتباه بیننده و شنونده میشه اگه خوب تحقیق و مطالعه و دقت نکنه و گوش نکنه یک سخن ملاصدرا به عنوان عالم و مورد تایید ولایت فقیه. و علمای شیعه ی حوزه علمیه ی مرکزی قم و بیان حجه الاسلام سید شیرازی در نقل مطلب ملاصدرا و امکان برداشت اشتباه ایشان و بیانش برای مردم جاهل و معمولی و تقطیع دشمنان معاند رسانه های غربی ایرانی ی فاسد و خیانتکار که از ضعف ها محیطی مردمی از عوام و خواص و تکنیک تقطیع ع سوء استفاده کرده و مردم را از اسلام و علمای متعهد دور میکنند و منضجر و افکار منفی رشد میدهند !!! درود بر خدا اسلام و علمای روشنگر و نویسنوه ی عارف فقیه و با تقوا . برای هر کلیپ واتساپ به عقل و تحقیق و مشورت با عالم متعهد. و مرجع آیت اللله خامته ای رهبر نیاز هست تا وحدت شیعیان حفظ و پیروان فوج فوج به اسلام افزایش یابد . سخت بود تایپ امیدوارم غلط املایی نباشد
سید صادق به نشر اکاذیب و حرف مفت زدن عادت داره
کاری به این سخنرانی ندارم
در کل، به دنبال تفرقه پراکنی بین شیعه و سنی، دلسرد کردن شیعیان از نظام جمهوری اسلامی، زیر سوال بردن ولایت فقیه و... است
تا بتواند پول خوبی از اربابانش بگیرد.
جناب این چه فرمایشی است شخصی که این مطالب را به قول خودتان در کتاب بچاپ رسانده و مجوز هم برای این امر گرفته وحتمٱ هم شٱن علمی داره باید مستندات هردو ارائه بشه وقضاوت را بعهده مردم گذاشت
ای مردم از پروردگارتان که شما را از نفس واحدی آفرید و جفتش را از او آفرید و از آن دو مردان و زنان بسیاری پراکنده کرد پروا دارید و از خدایی که به او از همدیگر درخواست می کنید پروا نمایید و زنهار از خویشاوندان مبرید که خدا همواره بر شما نگهبان است.
اگر دقت کنیم و متعصب نباشیم و با کمک صبر و بینش دقیق که اینها هم از اوست هر کس به اندازه وسعش خودش او را هدایت و به کمال می رساند و بقیه هیچ کاره اند همانطور که بارها در قران به پیامبر گفته
و بسیار نکات ریز و اساسی در قرآن وجود دارد که با فهمیدن و عمل کردن به اون گره های کوری از آدم برداشته داشته و کم کم او را در نور قرار می دهد و به تدریج وسع دیدش را بیشتر و در نهایت در آرامش قرار میگیرد. و همواره پیرو صبر واخلاق و ایثار و انفاق میشود و ...
وقت واسه اینکه بشینیم و فکر کنیم و فلسفه بسازیم برای نقض حرف های همدیگه زیاده.هر آدمی اگه اهل تفکر باشه میتونه طبق خواسته ای که داره با دو تا آیه حرف نفر قبلی رو نقض کنه و این چرخه همینطور ادامه داره.توی قرآن یکی در میون میگه تعقل کن تفکر کن به نظر من ما باید خدا رو به زیبا ترین شکل ممکن توی ذهنمون نقاشی کنیم.
طبق نظر ایشون، کسی که منحرف از اهل بیت باشه، حیوانی بیش نیست، یعنی از هشت میلیارد آدم کره زمین یه چیزی حدود صد و پنجاه میلیون نفر شیعه میتونن انسان باشن تازه از اینمقدار اونایی که اعتقاد راسخ به اهل بیت دارن که شاید ده میلیون هم نشن، آدمن؟؟!! اگر این جملات زاییده یک تفکر رادیکال مذهب زده نیست پس چیه؟! خداوند خیلی بزرگتر و بخشنده تر از این حرفهاست، که آفریده هاش رو انقدر به واسطه ی یک اعتقاد بخواد پست کنه، برای مسلمین دو آتیشه به آیه چهارم سوره ابراهیم و برای توضیح "لسان" به آیه ۱۹۸ سوره شعرا استناد میکنم، بروید بخونید تا متوجه بشید کجای کار قرلر دارید.البته اگر عرب زبان نیستید حتما ترجمه ش رو به زبان خودتون بخونید
ملا صدرا از بزرگان فلسفه ایران اسلامیست که فلسفه ایران باستان را زنده وپویا نوشته است وبا یک شبهه کوچک نمیشود ...ما ایرانیان تنها زمانی پست میشویم که نان انگلیس کثیف وظالم را بخوریم وبه ایران عزیز ان جوری که روباه پیر میخواهد خنجر بزنیم
وقتی شکمها از حرام پر شود،دیگر نه چشمها واقعیت را میبیند،نه گوشها میشنوند ونه زبان میگوید،لعنت بر مرده و زنده ی کسانی که به خاطر پول و منافع حق را پایمال میکنند و به ناحق به دیگران تهمت میزنند،ممنونیم که فیلم کامل را در اینجا قرار دادید.
خدا منو ببخشه من اون تیکه تقطیع شده رو برای چندنفر گذاشتم و کلا خیلی بدبین شده بودم حالا کاملشو دیدم. من مذهبی نیستم اما رسم انسانیت به دروغ کسیرو تخریب کردن درست نیست
بسیار بسیار صحبت خوبی رو آیتالله سید صادق شیرازی گفتند من که به ایشون اعتقاد کامل دارم
و به این حرف پایبندم آخه شما بگید واقعا زن
چه ارزشی در برابر مرد داره .
بنظر من ، در کل میشه گفت که انسان یک نوع حیوان هست . ارسطو میگه حیوان ناطق ، افلاطون میگه حیوان عاشق . کارل مارکس میگه حیوان اقتصادی . ولی آن چیزی که ملاصدرا و جمیع فلاسفه و علمای دین معتقد هستند اینست که اگر چه زن ها ، از جنس مرد ، هستن. خلق من انفاسکم . ولی در اصل ، در ردیف کرد و حقوق مرد قرار ندارند . یعنی از نظر درجه ، پایین تر هستن . علی بن ابیطالب هم میفرماید نواقص العقول و الحظوظ و الایمان . چرا ایمانشان نقص داره ؟چونکه در ایام حیض ، از نماز و روزه ساقط میشن . چرا حظ آنها کمتر هست چون از ارث نصف سهم میبرن و همینطور عقل ناقص دارند بهمین خاطر شهادت دو زن برابر یک مرد هست حالا اگر در شرع منوره اصلا شهود زن ، درست باشد . به هر حال در سنت خاور میانه ای پیش اسلام هم حقوق اینها برابر نبوده . در کتیبه پارسی پرسپولیس ، مادری که نوزاد ذکور داشت دو برابر سهمیه آرد و طعام و شراب داشت در مقایسه با زنی که نوزاد دختر داشت . الله متعال میفرماید الرجال قوامون علی النسا . پس زن و مرد هر دو حیوان هستن اگر چه بعضی از آنها به بعضی دیگه ، ولایت و قوامیت دارند