تیتر امروز

خسرو طالب‌زاده: وفاق ملی باید ترجمه شود/ گشت ارشاد یک مسئله شکست خورده است/ یکی شدن قالیباف با پزشکیان وفاق جناح‌هاست
تاثیرات متقابل فرهنگ و سیاست در گفت‌وگو با یک پژوهشگر فرهنگی

خسرو طالب‌زاده: وفاق ملی باید ترجمه شود/ گشت ارشاد یک مسئله شکست خورده است/ یکی شدن قالیباف با پزشکیان وفاق جناح‌هاست

با خسرو طالب‌زاده از مدیران فرهنگی سابق و پژوهشگر فرهنگی درباره تاثیرات متقابلی که فرهنگ و سیاست نسبت به هم دارند گفت‌وگو کردیم.
اگر اقتصاد ما بسته باشد نمی‌توانیم اقتصادمان را بهبود ببخشیم، فقط به وضعیت شعب ابی طالب می‌رویم/ پاسخگو بودن یعنی بتوان مقام مسئول را مورد سوال قرار داد یا وادار به استعفا کرد
در پانزدهمین برنامه دیدار اندیشه، با محمدرضا یوسفی اقتصاددان، استاد دانشگاه و حوزه مطرح شد

اگر اقتصاد ما بسته باشد نمی‌توانیم اقتصادمان را بهبود ببخشیم، فقط به وضعیت شعب ابی طالب می‌رویم/ پاسخگو بودن یعنی بتوان مقام مسئول را مورد سوال قرار داد یا وادار به استعفا کرد

در پانزدهمین برنامه دیدار اندیشه با دکتر محمد رضا یوسفی اقتصاددان، استاد دانشگاه و در ادامه بخش دوم گفت‌وگو درباره "الزامات سیاسی برای انجام وعده‌ها و اصلاحات اقتصادی دولت را پی گرفتیم.
خوب است که کلنگ از آسمان افتاد و نشکست
افاضات اضافه

خوب است که کلنگ از آسمان افتاد و نشکست

عوام‌الملک این هفته در نامه خود به حضرت مسعود، هیچ‌چیزی را از قلم نینداخته و از بازی استقلالی‌ها زیر بارش بطری تا ماجرای پاول و کلنگ بوشهری را یادآوری کرده است.
در نشست دوجانبه انجام شد:

امضای تفاهم نامه همکاری مشترک دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و آتاتورک ارزروم

نشست مشترک روسای دانشکده‌های آتاتورک ارزرم و علوم پزشکی اردبیل با امضای تفاهم نامه همکاری برگزار شد.

کد خبر: ۴۱۲۷۷
۰۹:۴۳ - ۲۱ آبان ۱۳۹۸

امضای تفاهم نامه همکاری مشترک دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و آتاتورک ارزروم

دیدارنیوز ـ در این نشست که در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل برگزار شد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به فعالیت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در حوزه‌های مختلف خدماتی، بهداشتی، درمانی و آموزشی و پژوهشی اظهار کرد: علاوه بر اردبیل دانشکده علوم پزشکی در مشگین‌شهر، گرمی و خلخال نیز فعالیت خود را انجام می‌دهند.
 
قدرت اخوان اکبری خاطرنشان کرد: پنج بیمارستان در رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی با اطبای توانمند به هموطنان ارائه خدمات می‌کنند و در کنار فعالیت بهداشتی - درمانی سه هزار و ۵۰۰ دانشجو با ۲۵۰ عضو هیئت علمی در این دانشگاه مشغول فعالیت هستند.
 
وی گفت: ما در حوزه‌های علمی، آموزشی، تبادل استاد و دانشجو و همچنین در بخش تحقیقات بیماری‌های غیرواگیر توان همکاری مشترک داریم که امیدواریم با این توافق مشترک بین دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و آتاتورک ارزروم فضای همکاری بیشتری فراهم آید.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به سه بیماری غیرواگیر اولویت‌دار رایج در این استان به ویژه قلب و عروق و سرطان‌ها اشاره کرد و افزود: تا سال ۲۰۲۵ میلادی مصمم هستیم تا ۲۵ درصد از گسترش بیماری‌های قلبی و عروقی بکاهیم.
 
اخوان اکبری همچنین به توان این استان در بخش علوم پایه به ویژه هفت رشته تخصصی بالینی با مشارکت متخصصان و دانشجویان علاقمند به این تحصیل در این رشته‌ها اشاره و تصریح کرد: استان اردبیل در بخش توریسم سلامت از برجستگی‌های ممتازی برخوردار است و ما با همکاری دانشگاه استانبول نسبت به اعزام پزشکان برای گذراندن دوره‌های تخصصی آبدرمانی اقدام کردیم و امیدواریم این روند به همراه توسعه مشترک برنامه‌های آموزشی و تحقیقاتی ادامه پیدا می‌کند.
 
در این جلسه معاون بهداشت و سلامت دانشگاه آتاتورک ارزروم نیز بیان کرد: دانشگاه آتاتورک با داشتن ۱۱۲ پروفسور و ۵۰۴ عضو هیئت علمی یکی از دانشگاه‌های مجهز ترکیه است که با قدمتی تاریخی با وجود بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی به مراجعین ارائه خدمات می‌کنند.
 
فواد گوندوغدو اظهار کرد: در این بیمارستان مرکز تخصصی قلب و عروق به صورت ۲۴ ساعته به بیماران ارائه خدمات می‌کنند و مرکز درمان ناباروری نیز در خدمت زوجین است.
 
وی با بیان اینکه در این دانشگاه در ۳۲ دپارتمان پزشکان مجرب تربیت یافته و اساتید در رشته‌های مختلف به ویژه علوم پایه نظیر زیست شناسی و ژنتیک توانمندی خود را نشان می‌دهند، گفت: این دانشگاه با داشتن ۲۱ مجله معتبر علمی و تحقیقاتی در خدمت اساتید و پژوهشگران است تا مقالات و تحقیقات به نتیجه رسیده آن‌ها را منتشر کند.
 
گوندوغدو از آمادگی دانشگاه آتاتورک ارزروم برای عقد تفاهمنامه مشترک با دانشگاه علوم پزشکی اردبیل خبر داد و افزود: ما با استان‌های همسایه ایرن آذربایجان شرقی و غربی این تفاهمنامه را به امضا رساندیم و در حوزه‌های مختلف هم اکنون همکاری‌های مشترکی را انجام می‌دهیم.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی