تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
گیاهان دارویی ذخایر ارزشمند خراسان جنوبی؛

کنترل سکسکه و صرع با زنگی دارو

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی گفت: گیاه اسقولوقندریون یا زنگی دارو برای قطع سکسکه طولانی مفید بوده و برای کنترل بیماری صرع نافع است.

کد خبر: ۳۲۴۱۱
۱۲:۵۳ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۸

کنترل سکسکه و صرع با زنگی دارو

دیدارنیوز ـ گیاهان دارویی ذخایر ارزشمند خراسان جنوبی بشمار می‌روند که علاوه بر حفاظت و احیاء، بهره‌برداری صحیح از آن در عرصه‌های منابع طبیعی، سبب بهبود سطح سلامت و ارتقاء کیفیت زندگی مردم می‌شود.
 
در حال حاضر در خراسان جنوبی ۱۵۰۰ گونه گیاهی شناسایی شده که از این تعداد ۸۰۰ گونه گیاهی مفید تولید می‌شود که باید در زمینه فراوری این گیاهان سرمایه‌گذاری شود. 
 
محسن پویان، مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی اظهار کرد: اسقولوقندریون که به نام زنگی دارو نیز شناخته می‌شود، خواص فراوانی دارد.
 
وی با بیان اینکه طبیعت گیاه گرم و خشک است، افزود: دم کرده ۲۰ گرم گیاه خشک در یک لیتر آب یا شربت کاسنی برای بیماری‌های کبد و مثانه مفید است.
 
مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: برگ‌های این گیاه بازکننده انسداد مجاری عروقی است و برای دفع سنگ مثانه مفید است.
 
پویان با بیان اینکه این گیاه برای قطع سکسکه طولانی مفید بوده و برای کنترل بیماری صرع نافع است، تصریح کرد: مخلوط آن با سرکه نیز برای درمان این بیماری‌ها اثربخش است.
 
وی یادآور شد: برای درمان و بهبود یرقان و ورم طحال نیز از این گیاه استفاده می‌شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی