تیتر امروز

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.
معاون سیاسی حزب ندای ایرانیان:

سیاست قهر یا تحریم انتخابات جزو برنامه‌های ما نخواهد بود

معاون سیاسی حزب ندای ایرانیان گفت: در حزب ندای ایرانیان صندوق رأی، بهترین و کم‌هزینه‌ترین راه برای اصلاحات و تغییر روش‌هاست؛ بر همین اساس، سیاست قهر یا تحریم انتخابات جزو برنامه‌های ما نخواهد بود.

کد خبر: ۲۶۰۸۷
۱۲:۴۵ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸

دیدارنیوز - محمدحسین شیخ‌محمدی درباره فعالیت‌های انتخاباتی حزب متبوعش اظهار کرد: بررسی سیاست‌های انتخاباتی، نقشه راه و استراتژی حزب ندا در انتخابات مجلس، طی هفته‌های آینده در دستور جلسه شورای سیاست‌گذاری حزب قرار دارد و قصد داریم در این خصوص به بحث و گفت‌وگو بپردازیم.

وی ادامه داد: سه مسئله مطالبات معیشتی و اقتصادی جامعه، راه‌های کمک و همراهی با مناطق سیل‌زده، تقویت و بازسازی درون تشکیلاتی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و اولویت‌های ما طی چند ماه اخیر بودند. این موارد برای ما بر موضوع انتخابات ارجحیت داشتند، به همین دلیل هنوز وارد بحث تعیین ساز و کار انتخابات مجلس شورای اسلامی نشده‌ایم.

وی افزود: انتخابات را مهم‌ترین ابزار مشارکت مردمی در سرنوشت سیاسی کشور می‌دانیم. در اولین بیانیه راهبردی حزب هم تاکید داشتیم صندوق رأی، بهترین و کم‌هزینه‌ترین راه برای اصلاحات و تغییر روش‌هاست؛ بر همین اساس، سیاست قهر یا تحریم انتخابات جزو برنامه‌های ما نخواهد بود.

شیخ‌محمدی بیان کرد: هدف ما، حضور فعال برنامه محور در انتخابات است؛ اما چگونگی این حضور و جزئیات آن هنوز نهایی و مصوب نشده است. کارگروه‌هایی تشکیل داده‌ایم تا با دوری از شعارگرایی، به تدوین و تنظیم برنامه‌های واقع‌گرایانه برای انتخابات مجلس بپردازند تا در انتخابات از دادن وعده‌های انتخاباتی به سمت ارائه برنامه‌های انتخاباتی حرکت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری یک انتخابات موفق و پرشور نیازمند پیش‌شرط‌هایی هست، امیدواریم مجریان و ناظران انتخابات با اجرای مر قانون و دوری از برخوردهای سلیقگی، شرایط برگزاری انتخابات آگاه و توأم با امکان حضور پرشور نخبگان و مردم را فراهم کنند. توصیه‌ای هم به جریان‌های سیاسی داریم، به جای معرفی مجدد افراد بازنشسته‌ نسل اول انقلاب، معرفی چهره‌های خدوم، متعهد، با کفایت، خوشنام، متخصص و جوان را در دستور کار داشته باشند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: مردم با توجه به تحریم‌ و شرایط اقتصادی و برخی ناکارآمدی‌های داخلی، گرفتار مشکلات معیشتی و اقتصادی هستند و انتخابات مجلس اولویت آن‌ها نیست و همین موضوع بر فضای سیاسی کشور و احزاب تأثیر گذاشته است. باید به محدودیت‌ها، شرایط حاکم بر جامعه، وضعیت معیشت مردم و ... نگاه واقع‌بینانه‌ای داشته باشیم و حداکثر تلاش را برای برگزاری انتخاباتی رقابتی و شکل‌گیری مجلسی متخصص و کارآمد به کار بگیریم.

این عضو حزب ندای ایرانیان تاکید کرد: انتخابات فرصت بی‌بدیل و مغتنمی برای احزاب و جریان‌های سیاسی محسوب می‌شود که به بیان دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود بپردازند. سعی می‌کنیم از این فرصت ارزشمند، بهترین بهره را ببریم. تشکیل مجلس متخصص، مقتدر و با دغدغه از مهم‌ترین خواسته‌های ما محسوب می‌شود.

وی در پایان چنین ابراز عقیده کرد: ضعف کارشناسی نمایندگان مجلس، ناآگاهی از وظایف ذاتی نمایندگی، نبود نگاه ملی و تلاش برای برآورده ساختن منافع گروهی، عدم پاسخگویی و شفافیت رأی نمایندگان از نقیصه‌های مجلس است که سعی داریم برای اصلاح این موارد، گام‌های اساسی برداریم.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی