تیتر امروز

علی بختیار: زنگنه می‌دانست رای نمی‌آورد، نیامد/ ممکن است وزرای اصلاح طلب رای نیاورند/ نخواستم وزیر شوم
گفت و گوی ویژه دیدار با یکی از اعضای کارگروه انتخاب وزیر نفت

علی بختیار: زنگنه می‌دانست رای نمی‌آورد، نیامد/ ممکن است وزرای اصلاح طلب رای نیاورند/ نخواستم وزیر شوم

دیدارنیوز در روزهایی که بازار گمانه زنی ها برای انتخاب وزراء داغ است، در یک گفت و گوی ویژه خبری آنچه در کارگروه انتخاب وزیر نفت گذشته است را از علی بختیار عضو این کارگروه و نماینده پیشین مجلس...
محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.

علیزاده طباطبایی: نمایندگان مجلس هم شاید روزی متهم «بدون وکیل» شوند

یک وکیل دادگستری گفت: اگر چه اصلاح ماده مربوط به وکلای جرایم امنیتی در کمیسیون حقوقی  بهتر از قبل است ولی همین موضوع که در مرحله بازپرسی متهم از داشتن وکیل محروم است، باعث تضییع حقوق متهم می شود.

کد خبر: ۲۵۳۶۳
۱۱:۳۹ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸

دیدارنیوز - سیدمحمود علیزاده طباطبایی در این باره گفت: متهم از زمانی که دستگیر می‌شود یک مدعی به نام دادستان که حقوقدان است دارد و باید یک حقوقدان هم کنارش باشد که از حقوقش دفاع کند. اینکه بخواهیم ۲۰ روز اجازه تماس با وکیل را به متهم ندهیم و بعد قابل تمدید باشد، ظلم به متهم است.

وی افزود: بر اساس حقوق شهروندی و قانون اساسی متهم از روز اول باید وکیل مدافعی در حضور بازپرس در کنارش باشد و در چارچوب قانون موظف است با وکیلش ملاقات کند. مگر بازپرس می‌خواهد با متهم چه کار کند کهمی ترسد وکیل حضور داشته باشد؟ اگر بخواهد در چارچوب قانون با متهم رفتار کند، نمی‌گوید وکیل حضور نداشته باشد.

این وکیل دادگستری با بیان اینکه وکیل از لحظه اول باید در کنار متهم باشد ولی اظهاراتش تحت نظارت بازپرس ضبط و ثبت شود، گفت: اصلاحاتی که روز گذشته در کمیسیون حقوقی نسبت به تبصره ماده ۴۸ قانون آئین دادرسی کیفری انجام شده با اصلاحات قبلی متفاوت است زیرا در گذشته اینگونه بود که فقط وکلای مورد تأیید رئیس قوه قضائیه می‌توانند حضور داشته باشند و الان کمی بهتر شده ولی اینکه گفته در مرحله بازپرسی وکیل نمی‌تواند حضور داشته باشد؛ درست نیست زیرا حقوق متهم ضایع می‌شود.

وی افزود: نمایندگان مجلس بدانند که هر کدامشان ممکن است فرداها در معرض اتهام قرار گیرند و وقتی که وکیل نداشته باشند ببینند چه بلاهای زیادی بر سرشان می‌آید.

حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس، روز یکشنبه ۱۵ اردیبهشت، از اصلاح تبصره ماده ۴۸ قانون آئین دادسری کیفری به شرح زیر خبر داد:

«در جرایم سازمان یافته که مجازات آنها مشمول بندهای الف، ب و ت ماده ۳۰۲ قانون (آئین دادسری کیفری) است و همچنین جرایم جاسوسی علیه امنیت ملی و خارجی و جرایم تروریستی قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم و جرایم اقتصادی با موضوع ۱۰ میلیارد ریال و بیشتر در مرحله تحت نظر و تحقیقات مقدماتی حداکثر به مدت ۲۰ روز می‌توان مانع از ملاقات مظنون با وکیل شد. در صورتی که به تشخیص مقام قضائی نیاز به مدت بیشتری باشد این تصمیم در قالب قرار صادر می‌شود. این قرار قابل اعتراض است.»
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی