تیتر امروز

علی جمالیان: با بهره‌گیری از تکنولوژی روز کمترین آسیب به بیمار وارد می‌شود/ درمان‌های نوین در صدر علم پزشکی امروز
گفت‌وگوی دیدارنیوز در برنامه «میهمان من» با یک متخصص و جراح قلب

علی جمالیان: با بهره‌گیری از تکنولوژی روز کمترین آسیب به بیمار وارد می‌شود/ درمان‌های نوین در صدر علم پزشکی امروز

علی جمالیان، فوق تخصص و جراح قلب در برنامه «میهمان من» از درمان‌های نوین که این روز‌ها طرفداران زیادی هم دارد گفت.
سیدعلی مجتهدزاده: اراده‌ای برای اجرای قانون جرم سیاسی نمی‌بینم/ اعضای هیئت منصفه در ایران، وابستگان یک گروه سیاسی خاص هستند/ یکی از بهترین کارهای مرحوم رئیسی در قوه قضائیه، برکناری جعفری دولت آبادی از دادستانی تهران بود
گفت‌وگوی دیدار در برنامه «ایرانشهر» با یک حقوقدان و وکیل دادگستری

سیدعلی مجتهدزاده: اراده‌ای برای اجرای قانون جرم سیاسی نمی‌بینم/ اعضای هیئت منصفه در ایران، وابستگان یک گروه سیاسی خاص هستند/ یکی از بهترین کارهای مرحوم رئیسی در قوه قضائیه، برکناری جعفری دولت آبادی از دادستانی تهران بود

دیدارنیوز در بیست و یکمین پرده از برنامه «ایرانشهر» به سراغ «سید علی مجتهدزاده»، حقوقدان و وکیل باسابقه دادگستری رفته و مسائل مختلف مرتبط با منافع ملی ایران از فعال شدن مکانیسم ماشه، تحرکات تندرو‌ها...
اقتصاد آمریکا؛ ساختار کارآمد، بازار آزاد و ضعف مزمن مدیریت در ایران
در گفت‌وگوی دیدار با پیمان مولوی، اقتصاددان مطرح شد

اقتصاد آمریکا؛ ساختار کارآمد، بازار آزاد و ضعف مزمن مدیریت در ایران

در برنامه «اقتصاد پلاس»، پیمان_مولوی، مشاور سرمایه‌گذاری و نویسنده کتاب "رقص بازارها" و "اقتصادبرای همه"، با تحلیل ساختار اقتصاد آمریکا و مقایسه آن با وضعیت اقتصادی ایران،...
کد خبر: ۲۰۴۵۵

گزارش تصویری: برج هرکول، قدیمی‌ترین فانوس دریایی جهان در اسپانیا

۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸

 باستان‌شناسان تاریخ ساخت این برج را در اواخر قرن اول تا اوایل قرن دوم میلادی تخمین زده‌اند. وظیفه‌ی این فانوس دریایی تسهیل ناوبری در امتداد خط ساحلی ناهموار گالیسیا بوده است و در منطقه‌ی استراتژیکی واقع شده که دریای مدیترانه را به شمال غربی اروپا متصل می‌کرده است.این برج بر فراز یک صخره‌ی ۵۷ متری ساخته شده و ۵۵ متر طول دارد. از این ۵۵ متر، ۳۴ متر مربوط به قرن دوم میلادی و سنگ‌تراشی‌های رومیان باستان و ۲۱ متر آن متعلق به قرن نوزدهم میلادی و بازسازی برج است. در این بازسازی، برج با دو فرم هشت ضلعی تقویت شده تا مانع از ریزش و یا تضعیف ساختمان بنا شود.ساختمان اصلی برج دارای پله‌های مارپیچی است که از پایین تا بالای برج کشیده شده‌اند. ساختمان این برج یا فانوس دریایی، از بدو ساخت تا به امروز در حال کار است و همچنان از آن استفاده می‌شود! جالب است بدانید که این فانوس دریایی، قدیمی‌ترین فانوس دریایی جهان است!به نظر شما چطور ممکن است که ساختمانی با این قدمت، نه تنها سالم مانده باشد، بلکه همچنان کارآیی داشته باشد؟ به نظرتان چرا این اتفاق در مورد بنا‌های کهن سرزمین ما نمی‌افتد؟  

ارسال نظرات