
خیریه کوثر مشیز در جنگ ۱۲ روزه افراد تحت پوشش خود را تنها نگذاشت از این رو مدیران این خیریه از همان روزهای اول به مراکز بم، سیرجان، کرمان و قزوین سر زدند و برنامههای متعددی را اجرا کردند.
دیدارنیوز: خیریه کوثر مشیز در جنگ ۱۲ روزه افراد تحت پوشش خود را تنها نگذاشت از این رو مدیران این خیریه از همان روزهای اول به مراکز این خیریه در بم، سیرجان، کرمان و قزوین سر زدند و برنامههای متعددی را اجرا کردند.
خانه مهر و توانایی خیریه کوثر مشیز فاز یک کرمان در دوره دوازده روزه جنگ ایران و اسرائیل جلسه مدیریت بحران مؤسسه مهر و توانایی خیریه کوثر مشیز را با حضور دکتر اسکندری زاده نماینده مدیر عامل، نایب رئیس هیئت مدیره و مسئول کمیته مدیریت شرایط بحران و حضور مدیر شبه خانواده کارشناسان و مسئولین فنی مراکز برگزار کرد.
آموزش مدیریت بحران در این راستا مدیریت هیجانات روانی، ترس و اضطراب ناشی از بحران و ارائه تکنیکهای لازم، تأکید بر تهیه کوله نجات و آموزش کوله نجات با مشارکت خود فرزندان به آنها، ارسال مطالب روانشناختی و آموزشی در زمان بحران جهت بالا بردن اطلاعات و استفاده پرسنل و ارائه به فرزندان، مدیریت استفاده فرزندان از تلویزیون و اخبار و سوق دادن برنامهها به سمت و سوی سرگرمی و تماشای فیلم و انیمیشنهای مورد علاقه و تبادل نظر در مورد موضوعات جلسه توسط اعضای حاضر در جلسه از مهترین اقدامهای انجام شده بود.
در این جلسه ها، موضوعات مختلفی از جمله آموزش مدیریت بحران روانی، کنترل هیجانات، ترس و اضطراب ناشی از جنگ، آموزش ساخت "کوله نجات" با مشارکت خود فرزندان، تهیه مطالب آموزشی و روانشناختی برای پرسنل، مدیریت محتوای تلویزیونی برای کودکان و سوق دادن آن به سوی سرگرمیهای مفید مطرح شد. همچنین، در فاز چهارم کرمان، برنامهریزی برای تهیه اقلام ضروری داخل کوله نجات انجام شد. هر فرزند با توجه به امکانات موجود، کولهای شامل آب معدنی، خشکبار، کنسروجات، ماسک، چراغقوه، مدارک شناسایی (کپی شناسنامه)، لباس فصل، داروهای ضروری، وسایل بهداشتی، شماره تماسهای ضروری و سوت دریافت کرد.
نکته قابل توجه این بود که برای اداره وضعیت موجود مشکلات و چالشهایی هم وجود داشت که مهمترین آنها برنامه ریزی در مدت زمان کوتاه برای آرامش فرزندان، آموزش بحران روانی، اجتماعی به فرزندان و پرسنل از طریق کلاسها و گارگاههای آموزشی (کاهش استرس، ترس، اضطراب و مدیتیشن)، مشکلات اقتصادی و عدم تأمین هزینه کافی جهت آماده کردن کوله نجات به نحوی که خرید چراغ قوه و رادیو برای کولهها فراهم نشد، آموزش اصولی به فرزندان و ارتقای مهارت پرسنل در مدیریت بحران از طریق هماهنگی با ارگانهای مرتبط مستلزم گذر زمان شد و در نهایت عدم همکاری خیرین با توجه به شرایط موجود.
برگزاری جلسه آموزشی مداخلات اجتماعی و روانی در بحران برای فرزندان یکی دیگر از اقدامات جدی و قابل توجه خیریه مشیز بود.
جالب است بدانید که در کنار برگزاری این جلسات دورههای آموزشی کاربردی مانند آموزش نحوه خاموش کردن آتش و استفاده از کپسول آتش نشانی به فرزندان توسط آتش نشان و اقدام جهت شارژ مجدد کپسولهای آتش نشانی و آموزش کمکهای اولیه و امداد و نجات به فرزندان و پرسنل توسط امدادگر هلال احمر از دیگر اقدامات انجام شده توسط خیریه کوثر مشیز بود.