تیتر امروز

تهدید پوتین به حمله اتمی/ شکست مذاکرات هسته‌ای بین ایران و آمریکا/ سرنوشت پر ابهام حقوق کارگران
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

تهدید پوتین به حمله اتمی/ شکست مذاکرات هسته‌ای بین ایران و آمریکا/ سرنوشت پر ابهام حقوق کارگران

این بیست و نهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
مکتب ایرانی صلح در میانه‌ی دولت-ملتِ ناصلح!
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از همایش سالانه صلح

مکتب ایرانی صلح در میانه‌ی دولت-ملتِ ناصلح!

خبرنگار دیدارنیوز با حضور در دومین پیش نشست همایش سالانه صلح و ادبیات انجمن علمی مطالعات صلح ایران که با همکاری خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد، گزارشی تهیه کرده است که تقدیم می‌شود.
در میزگرد آسیب شناسی فضای مجازی مطرج شد؛

لزوم افزایش سواد رسانه ای در فضای مجازی

میزگرد آسیب شناسی فضای مجازی با حضور جمعی از مسئولان و کارشناسان این حوزه در خاتم برگزار و حاضران به افزایش بستر آموزشی و سواد رسانه ای در این فضا تاکید کردند.

کد خبر: ۱۸۷۴۵
۱۲:۲۵ - ۲۶ دی ۱۳۹۷

دیدارنیوزـ شرکت کنندگان در این میزگرد بر توسعه فضای مجازی، تشکیل کارگروه‌های رصد و آموزش آن در مدارس تاکید کردند.
همچنین بر تشکیل کارگروه‌های رصد فضای مجازی، شناسایی ظرفیت‌ها و کمبودها، ایجاد مشکلات جسمی، روحی، روانی، اعتقادی و اخلاقی و افزایش سطح سواد اجتماعی تاکید شد.

** فضای مجازی بخشی از فضای حقیقی 
فرمانده سپاه ناحیه مقاومت خاتم با بیان اینکه فضای مجازی بخشی از زندگی حقیقی مردم است و نمی‌توان آن را حذف کرد گفت: در خصوص فضای مجازی و آسیب‌های آن امروز باید این واقعیت را قبول کرد که فضای مجازی بخشی از زندگی مردم است و باید بر این باور باشیم که فضای مجازی در حال بلعیدن فضای حقیقی است.
سرهنگ عباس باقری افزود: افزایش سواد رسانه‌ای و افزایش بستر آموزشی در این فضا یکی از نیاز‌های مهم و ضروری است چرا که بسیاری از این استفاده کنندگان با نحوه استفاده صحیح از این فضا آشنا نیستند.
وی خاطرنشان کرد: رشد فضای مجازی در جامعه زیاد شده که این مشکلاتی را برای جوامع اسلامی نیز در بر داشته که باید با تشکیل تیم‌های کارشناسی شده در این زمینه در جهت اهداف از پیش تعیین نشده به کاهش آسیب‌ها و رشد بخش‌های فرهنگی، اجتماعی اقتصادی کمک کرد.
وی اظهار کرد: در شهرستان کارگروه‌هایی در بخش‌های مختلف تشکیل شده که این کارگروه‌ها به بررسی و شناسایی مشکلات، آسیب‌ها و نیاز‌ها پرداخته و به ارائه راهکار‌هایی در این زمینه می‌پردازند که یکی از این کارگروه‌ها در زمینه فضای مجازی است که از چند کارشناس و متخصص تشکیل شده است.

** تشکیل کارگروه رصد در بخش آسیب شناسی 
مسوول فرهنگی و اجتماعی ناحیه مقاومت بسیج خاتم نیز با بیان اینکه کارگروه رصد با محوریت آسیب شناسی در شهرستان تشکیل شده گفت: در این کارگروه ضمن آسیب شناسی به فرهنگ سازی نحوه استفاده صحیح از فضای مجازی در مدارس پرداخته و آموزش‌هایی را در این زمینه ارائه می‌کند.
رضا زیبنده یادآور شد: امروز فضای مجازی در بقا و دوام خانواده‌ها تاثیرگذار است و باید از طریق پدران و مادران بر نقش و آموزش این محیط و نحوه استفاده آن به فرزندان اطلاع رسانی کرد.
وی از تشکیل شورای محله در یکی از محلات شهر هرات خبر داد و تصریح کرد: با تشکیل این شورا به بررسی آسیب‌ها پرداخته و ظرفیت و کمبود‌ها را رصد کرده و در راستای انجام اقداماتی در این خصوص هستیم که عمده آموزش‌ها از طریق فضا مجازی و به صورت نشست‌های دوره‌ای با مردم است.

** نداشتن مطالعه کافی در فضای مجازی 
یک فعال فضای مجازی با بیان اینکه شهر‌های کوچک به دلیل اعتقاد مذهبی و زندگی به صورت سنتی هر گونه ادعایی را در فضای مجازی می‌پذیرند خاطرنشان ساخت: عدم مطالعه موجب شده تا گاهی این فضا اعتقادات مردم را تحت تاثیر قرار داده و به آن ضربه بزند.
میثم اسلامی افزود: در بررسی که در فضای مجازی در خاتم انجام پذیرفت می‌توان عمده مشکل را بحث فضای مجازی بر روی بخش فرهنگی دانست.

** فرهنگ سازی در مدارس یک ضرورت است
مسوول علمی، پژوهشی شهرستان نیز گفت: بحث فضای مجازی و آسیب‌های آن زیاد است، اما بیشتر در بحث رذایل اخلاقی باید فعالیتی را داشته باشیم تا اثرات منفی را از بین ببرد.
حسین دانشور مقدم اضافه کرد: تهیه محتوای خوب از افرادی که توانمند هستند افراد صاحب نظر و همچنین نخبگان موجب شد تا در شهرستان مجمع نخبگان تشکیل گردد.
وی اظهار داشت: محتواسازی، اثرات منفی را کاهش داده و به افزایش و توسعه نقاط قوت این محیط در شهرستان کمک می‌کند که این گروه با ورود به مدارس و به صورت ارائه آموزش‌هایی به نوجوانان و جوانان در راه رسیدن به این مهم گام بر میدارند.

** ایجاد شکاف بین نسل‌ها
خبرنگار شهرستان نیز بیشترین آسیب این فضا را بر روی خانواده ایجاد شکاف بین نسل‌ها دانست و تصریح کرد: این شکاف‌ها اگر ادامه یابد و مدیریت نشود در آینده موجب بروز مشکلات و آسیب‌های جدی تری در این بخش خواهد شد.
علی کاظمی گفت: باید فرصت‌هایی که در فضای مجازی به وجود می‌آید به صورت صحیح و در راه‌های درست و منطقی استفاده و تلاش کرد تا این فرصت‌ها تقویت شود.
وی یادآور شد: بازاریابی و کمک به توسعه مشاغل خانوادگی بخصوص در خاتم از فوایدی است که این فضا در شهرستان خاتم به وجود آورده و مردم به خوبی از آن استفاده می‌کنند.
هرات مرکز شهرستان خاتم در فاصله ۲۴۰ کیلومتر شهر یزد واقع شده است.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی