تیتر امروز

 تیر خلاص امام خمینی به فقه و فقاهت و حوزه/ بسیاری از فقها از نظرشان برگشته اند/ شیخ فضل الله نوری معتقد بود که حکومت حق سلاطین است
در بیستمین برنامه دیدار اندیشه با محمدمنصورنژاد، محقق و دین پژوه مطرح شد:

 تیر خلاص امام خمینی به فقه و فقاهت و حوزه/ بسیاری از فقها از نظرشان برگشته اند/ شیخ فضل الله نوری معتقد بود که حکومت حق سلاطین است

در بیستمین برنامه دیدار اندیشه با محمد منصورنژاد دین پژوه، استاد دانشگاه درباره "جایگاه نظریه ولایت فقیه در فقه و قانون اساسی" گفتگو کردیم.
ادعای اسرائیل؛ نصرالله را ترور کردیم/ ۸۵ تن بمب برای ترور/ بمباران ضاحیه +ویدیو
حمله وحشیانه اسرائیل به بیروت (بروز رسانی می‌شود)

ادعای اسرائیل؛ نصرالله را ترور کردیم/ ۸۵ تن بمب برای ترور/ بمباران ضاحیه +ویدیو

رژیم اسرائیل در ادامه تجاوزات نظامی خود به غزه و بیروت، شب گذشته (جمعه) با بمب‌های سنگین چند ساختمان را در بیروت با خاک یکسان کرد. مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور کشورمان این اتفاق را جنایتی آشکار...
تیم ده نفره تراکتور اولین باخت را به سپاهان تحمیل کرد

شاهکار اسکوچیچ در اصفهان!

هفته ششم لیگ برتر فوتبال ایران تحت تاثیر دربی پایتخت است اما نمی‌توانیم پیروزی بزرگ شاگردان اسکوچیچ با یک بازیکن کمتر برابر سپاهان آن هم در اصفهان را نادیده گرفت.

کد خبر: ۱۷۲۹۲۰
۰۹:۲۶ - ۰۷ مهر ۱۴۰۳

شاهکار اسکوچیچ در اصفهان

دیدارنیوز: در شب گلزنی امیرحسین حسین‌زاده، تراکتور تبریز با یک گل از سد سپاهان اصفهان گذشت و به پیروزی رسید.

هفته ششم لیگ برتر فوتبال ایران با انجام دربی پایتخت آغاز شد که در پایان یک بازی پرماجرا، پرسپولیس توانست از سد استقلال بگذرد و روز گذشته نبرد تیم‌های شمس‌آذر قزوین و نساجی مازندران با تساوی بدون گل خاتمه یافت. براساس برنامه‌ریزی انجام شده از سوی سازمان لیگ، شب گذشته ۵ مسابقه به انجام رسید که حساس‌ترین تقابل در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار شد؛ جایی‌که سپاهان اصفهان در خانه پذیرای تراکتور تبریز بود.

سپاهانی‌ها بعد از کسب ۴ برد پیاپی، هفته گذشته در دربی اصفهان متوقف شدند، اما با این وجود، صدرنشین لیگ بیست‌وچهارم ماندند و در مسابقه برابر تراکتور به دنبال تمدید صدرنشینی خود بودند. در طرف مقابل، سرخ‌پوشان تبریزی خیلی زود باخت برابر ذوب‌آهن را فراموش کردند و با شکست دادن خیبر در خرم‌آباد توانستند به کورس مدعیان برگردند و در مسابقه دیشب به دنبال آن بودند تا بتوانند به صدر جدول لیگ بیست‌وچهارم صعود کنند و جای سپاهان را در رتبه نخست بگیرند.

اسکوچیچ با تیمی ۱۰ نفره مُچ مورایس را خواباند!

دو تیم در ورزشگاه فولادشهر اصفهان و در حالی‌که قانون حضور ۲۵ درصدی تماشاگران با توجه به ممنوعیت ایجاد شده برای هواداران سپاهان رعایت شده بود، کار خود را با قضاوت وحید کاظمی آغاز کردند. سپاهان در دقایق ابتدایی بازی، تیم برتر زمین مسابقه بود و حتی کاوه رضایی توانست در دقیقه ۹ دروازه علیرضا بیرانوند را هم باز کند، اما رضایی در موقعیتی آفساید موفق به گلزنی شد و گل او توسط کمک‌داور مسابقه مردود اعلام شد تا بازی با تساوی بدون گل ادامه یابد.

تراکتوری‌ها رفته‌رفته از لاک دفاعی خارج شدند و در فاصله ۲ دقیقه، ۲ فرصت ایده‌آل گلزنی روی دروازه سپاهان ایجاد کردند که درخشش پیام نیازمند سد راه گلزنی شاگردان دراگان اسکوچیچ شد. در دقیقه ۳۲، تکل مهدی ترابی روی پاس محمدمهدی محبی در ابتدا با کارت زرد برای وینگر تراکتور همراه بود، اما بعد از بررسی صحنه به کمک (VAR)، وحید کاظمی کارت قرمز را به ترابی نشان داد تا سرخ‌پوشان تبریزی نزدیک به ۶۰ دقیقه با ۱۰ بازیکن کار خود را دنبال کنند.

طلایی‌پوشان بعد از اخراج ترابی، نمایش برتری داشتند و در دقیقه ۴۱، فرصتی ایده‌آل برای مهدی لیموچی به‌وجود آمد تا دروازه تراکتور را باز کند، اما تکل نجات‌بخش عارف آقاسی معادلات را تغییر داد و بعد از اصابت توپ به تیرک دروازه تراکتور، دفع شد و دروازه سرخ‌پوشان تبریزی بسته ماند. شاگردان اسکوچیچ با وجود ۱۰ نفره‌بودن، در تلاش برای رسیدن به گل برتری بودند و در دقیقه (۲+۴۵) و روی ریباند شوت ایگور پوستونسکی، امیرحسین حسین‌زاده موفق به گلزنی برای تراکتور شد تا سرخ‌پوشان تبریزی با برتری یک‌گله به رختکن بروند.

سپاهانی‌ها بعد از شکست در نیمه نخست با وجود برتری نفری، به دنبال رسیدن به گل تساوی در نیمه دوم بودند، اما حملات‌شان زهر کافی را نداشت. در دقیقه ۶۱ و روی اشتباه علیرضا بیرانوند، هادی محمدی صاحب موقعیت خوبی برای گلزنی شد که ضربه سر او در چارچوب دروازه تراکتور نبود و به گل تبدیل نشد. در ادامه حملات سپاهانی‌ها، آریا یوسفی صاحب موقعیت گلزنی شد که شوت او را علیرضا بیرانوند با واکنشی دیدنی مهار کرد تا بازی با برتری یک‌گله تراکتور ادامه پیدا کند.

سرخ‌پوشان تبریزی با وجود پردامنه‌تر شدن حملات سپاهان در دقایق پایانی بازی، به خوبی توانستند بازی را مدیریت کنند و از برتری یک‌گله‌شان حراست کردند تا با وجود ۱۰ نفره‌بودن، برنده یکی از حساس‌ترین بازی‌های فصل شوند و با کسب ۳ امتیاز از اصفهان به تبریز برگردند. اتفاق مهم آنکه برد در مسابقه دیشب باعث شد تا صدرنشین لیگ بیست‌وچهارم هم بعد از ۵ هفته تغییر کند و دوره یکه‌تازی طلایی‌پوشان اصفهانی در رتبه نخست جدول به پایان رسید!

تراکتور با برد در مسابقه امشب، ۱۳ امتیازی شد و به لطف تفاضل گل ۷+ رتبه نخست را از آن خود کرد و سپاهان هم با ۱۳ امتیاز و تفاضل ۵+ به رتبه سوم جدول سقوط کرد! در هفته هفتم لیگ برتر، سپاهان در دیدار بعدی خود باید روز دهم مهرماه در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا ۲ به مصاف استقلال تاجیکستان برود و تراکتور هم روز یازدهم مهرماه در این رقابت‌ها باید رودرروی موهون‌باگان هند قرار گیرد که هر دو نماینده ایران در مسابقات آسیایی پیش‌رو میزبان رقبای‌شان هستند. گفتنی است که پرونده هفته ششم لیگ برتر، فردا (شنبه) با انجام تقابل تیم‌های فولاد خوزستان و ذوب‌آهن اصفهان بسته خواهد شد.

نتایج هفته ششم لیگ برتر فوتبال ایران

چهارشنبه چهارم مهرماه

استقلال تهران ۰-۱ پرسپولیس تهران

پنج‌شنبه پنجم مهرماه

شمس‌آذر قزوین ۰-۰ نساجی مازندران

جمعه ششم مهرماه

گل‌گهر سیرجان ۰-۰ هوادار تهران

چادرملو اردکان ۱-۰ مس رفسنجان

سپاهان اصفهان ۰-۱ تراکتور تبریز

ملوان بندرانزلی ۱-۰ استقلال خوزستان

آلومینیوم اراک ۱-۰ خیبر خرم‌آباد

برنامه ادامه دیدار‌های هفته ششم لیگ برتر فوتبال ایران

شنبه هفتم مهرماه

فولاد خوزستان - ذوب‌آهن اصفهان (ساعت ۱۹)

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی