تیتر امروز

تهدید پوتین به حمله اتمی/ شکست مذاکرات هسته‌ای بین ایران و آمریکا/ سرنوشت پر ابهام حقوق کارگران
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

تهدید پوتین به حمله اتمی/ شکست مذاکرات هسته‌ای بین ایران و آمریکا/ سرنوشت پر ابهام حقوق کارگران

این بیست و نهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
یک نماینده می‌گوید قیمت شکر، حبوبات و بسیاری از کالا‌های دیگر افزایش یافته است

دلیل افزایش قیمت کالا‌ها چیست؟

حسین صمصامی، نماینده تهران در مجلس گفت: اخیرا قیمت کالا‌ها به شدت در حال افزایش است و ما نمایندگان مجلس وظیفه داریم تا ببینیم که دلیل افزایش قیمت تک‌تک کالا‌هایی که در بازار وجود دارد، چیست.

کد خبر: ۱۷۲۳۲۸
۱۱:۴۲ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۳

دلیل افزایش قیمت کالا‌ها چیست؟

دیدارنیوز: نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اخیرا قیمت کالا‌ها به شدت در حال افزایش است و ما نمایندگان مجلس وظیفه داریم تا ببینیم که دلیل افزایش قیمت تک‌تک کالا‌هایی که در بازار وجود دارد، چیست.

حسین صمصامی در جلسه علنی امروز سه‌شنبه مجلس در تذکری گفت: یکی از مطالبات مهم رهبری درباره وضعیت مردم و سفره و معیشت آنهاست؛ اخیراً قیمت کالا‌ها به شدت در حال افزایش است و ما نمایندگان مجلس وظیفه داریم تا ببینیم که دلیل افزایش قیمت تک تک کالا‌هایی که در بازار وجود دارد، چیست.

وی افزود: امروز برگه‌ای را تکثیر کردیم و در روی میز تمام نمایندگان مجلس قرار گرفته است که منبع اطلاعات آن مرکز آمار است و مربوط به مقایسه قیمت برخی از کالا‌های اساسی در سال ۱۳۹۶ تا مرداد ۱۴۰۳ است؛ به عنوان مثال قیمت مرغ از ۷ هزار تومان به ۸۴ هزار تومان افزایش پیدا کرده است و قیمت روغن مایع ۹۰۰ گرمی، از ۵۴۰۰ تومان به ۶۴ هزار تومان رسیده است؛ در صورتیکه بررسی علمی در این زمینه انجام دهیم، متوجه می‌شویم که عامل اصلی این افزایش قیمت‌ها، افزایش قیمت ارز است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: امسال در مقایسه با سال گذشته ۴۸۵ قلم کالا از شمول ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی خارج شده است و همین موضوع باعث شده است که قیمت شکر، حبوبات و بسیاری از کالا‌های دیگر افزایش یابد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی