تیتر امروز

غلامحسین کرباسچی: قالیبافی‌ها هیچ وقت به جلیلی رای نمی‌دادند/ پزشکیان باید درباره رفع فیلترینگ،حصر و طرح نور مصمم باشد/ اگر آن ۱۰ درصد در دور دوم نمی‌آمدند باز هم پزشکیان برنده بود
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با شهردار سابق تهران

غلامحسین کرباسچی: قالیبافی‌ها هیچ وقت به جلیلی رای نمی‌دادند/ پزشکیان باید درباره رفع فیلترینگ،حصر و طرح نور مصمم باشد/ اگر آن ۱۰ درصد در دور دوم نمی‌آمدند باز هم پزشکیان برنده بود

جامعه پلاس در یکی دیگر از سلسله گفت‌وگو‌های خود به سراغ یک فعال سیاسی اصلاح طلب با پیشینه تصدی پست شهرداری و مدیرمسوول کنونی روزنامه هم میهن رفت. مهمان این برنامه غلامحسین کرباسچی بود.
اسراییل و تصمیم جدی برای جنگ با ایران/ محمد میرموسوی؛ فوت به دلیل سکته!/ نتانیاهو در تسخیر اعتراضات
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

اسراییل و تصمیم جدی برای جنگ با ایران/ محمد میرموسوی؛ فوت به دلیل سکته!/ نتانیاهو در تسخیر اعتراضات

این بیست و پنجمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
نگرانی از نقض قانون بین‌المللی انسانی

بریتانیا ۳۰ مجوز صادرات سلاح به اسرائیل را تعلیق کرد

دولت بریتانیا روز دوشنبه ۱۲ شهریور اعلام کرد که ۳۰ مجوز از مجموع ۳۵۰ مجوز صادرات تسلیحات به اسرائیل را تعلیق کرده است.

کد خبر: ۱۷۱۴۹۳
۰۹:۰۲ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۳

بریتانیا صادرات سلاح به اسرائیل را تعلیق کرد

دیدارنیوز: بریتانیا دلیل این تعلیق را «خطر آشکار» از احتمال کاربرد این سلاح‌ها در نقض جدی قوانین بین‌المللی انسانی ذکر کرد.

به نقل از العربیه، دیوید لامی، وزیر خارجه بریتانیا، دوشنبه در پارلمان این کشور گفت که این تعلیق جزئی شامل مواردی نظیر «قطعات جنگنده‌ها، هلیکوپتر‌ها و پهپادها» می‌شود که «ممکن است در جنگ کنونی در غزه مورد استفاده قرار گیرد».

لامی با بیان این‌که «مجوز‌های صادرات تسلیحات به اسرائیل را مورد بازنگری قرار می‌دهیم.»، افزود: «ارزیابی ما نشان می‌دهد که برخی از صادرات سلاح به اسرائیل ممکن است خطر واقعی کاربرد آن در نقض قوانین بین‌المللی انسانی را در پی داشته باشد.»

بنا به گزارش «رویترز»، وزیر خارجه بریتانیا، تأکید کرد که تعلیق مجوز‌ها شامل قطعات جنگنده‌های «F-۳۵» نمی‌شود و یک ممنوعیت کلی بر صادرات سلاح نیست.

لامی همچنین تأکید کرد که «این اقدام تأثیر قابل توجهی بر امنیت اسرائیل نخواهد داشت؛ و لندن به حمایت از حق اسرائیل برای دفاع از خود بر اساس قوانین بین‌المللی ادامه می‌دهد.» او ادعا کرد: «هیچ برابری بین حماس و دولت دموکراتیک اسرائیل وجود ندارد.»

ادعای مقابله با تهدید ایران

وزیر خارجه بریتانیا در ادامه بر تعهد کشورش «به همکاری با اسرائیل برای مقابله با تهدید ایران» تاکید کرد.

دیوید لامی در بخش دیگری از ادعاهای خود تشدید تنش‌ها در کرانه باختری را بسیار نگران‌کننده دانست و تاکید کرد که اسرائیل در چارچوب راه‌حل دو کشوری از امنیت برخوردار خواهد شد.

وی ضمن ابراز نگرانی از بدرفتاری‌ها با بازداشت‌شدگان فلسطینی در زندان‌های اسرائیل، همچنین از مقامات تل‌آویو خواست تا اقدامات بیشتری را برای رساندن غذا و دارو به نوار غزه انجام دهند.

در واکنش به این موضع‌گیری، وزارت خارجه اسرائیل اقدام بریتانیا به تعلیق کردن صادرات اسلحه به اسرائیل را ارسال «پیام مشکل‌ساز» به حماس و ایران توصیف کرده و چنین رویکردی را باعث ناامیدی مقامات اسرائیلی دانست.

در همین راستا یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل طی اظهاراتی بیان کرد: «در حالی که در ۷ جبهه می‌جنگیم از تصمیمات بریتانیا احساس ناامیدی می‌کنیم».

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی