تیتر امروز

مصطفی کواکبیان: پزشکیان، مشکل فیلترینگ را حل می‌کند/ دولت سایه بگوید منابع مالی‌‌اش از کجا تامین می‌شود/عدم مشارکت ۵۱ درصدی، یعنی بی‌اعتمادی به نظام
گفت‌وگوی دیدار با دبیرکل حزب مردم‌سالاری در روز تائید صلاحیت وزرا

مصطفی کواکبیان: پزشکیان، مشکل فیلترینگ را حل می‌کند/ دولت سایه بگوید منابع مالی‌‌اش از کجا تامین می‌شود/عدم مشارکت ۵۱ درصدی، یعنی بی‌اعتمادی به نظام

دیدارنیوز در روزی که همه وزرای پزشکیان منتظر رای اعتماد بودند، گفت‌وگویی را با مصطفی کواکبیان، دبیرکل حزب مردم‌سالاری انجام داد که دیدنی است؛ او پیش بینی کرد همه وزرا رای اعتماد می‌گیرند.
پیام رای قاطع مجلس به کابینه چهاردهم چیست؟/ ادامه تجمع اعتراضی پرستاران در نقاط مختلف کشور/ سفر نافرجام بلینکن به خاورمیانه
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

پیام رای قاطع مجلس به کابینه چهاردهم چیست؟/ ادامه تجمع اعتراضی پرستاران در نقاط مختلف کشور/ سفر نافرجام بلینکن به خاورمیانه

این بیست و دومین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
شرایط کشور در زمینه‌های مختلف، بحرانی است

توصیه کرباسچی به رئیس‌جمهور و وزرا؛ هر روز صبح وعده‌ها را مرور کنید

غلامحسین کرباسچی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: رئیس‌جمهور و وزرا هر روز صبح وعده‌هایی که دادند را مرور کنند. مسأله آب آشامیدنی، کمبود برق، آب کشاروزی، ناترازی گاز و هر جایی که مشکلاتی در آنجا وجود دارد که به بخشی از آن اشاره کردیم، همه این موارد در اولویت قرار دارد و همه وزرا بکوشند تا به وعده‌هایی که دادند عمل کنند.

کد خبر: ۱۷۰۸۵۹
۰۹:۱۰ - ۰۲ شهريور ۱۴۰۳

توصیه کرباسچی به رئیس‌جمهور و وزرا؛

دیدارنیوز: یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: وزرا وعده‌های خود را را از یاد نبرند و آن‌ها را جلوی چشم‌شان گذاشته و هر روز صبح به آن نگاه کنند. رئیس‌جمهور هم هر روز صبح به وعده‌هایی که داده فکر کند و آن‌ها را مرور کند و ببیند چقدر به آن نزدیک شده است. اولویت‌ها همین حرف‌هایی است که زده شده و خارج از مشکلات کشور نیست. در نهایت مسأله آب آشامیدنی، کمبود برق، آب کشاروزی، ناترازی گاز و هر جایی که مشکلاتی در آنجا وجود دارد که به بخشی از آن اشاره کردیم، همه این موارد در اولویت قرار دارد و همه وزرا بکوشند تا به وعده‌هایی که دادند عمل کنند.

غلامحسین کرباسچی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفتگو با ایلنا، در ارزیابی رای اعتماد مجلس دوازدهم به کل کابینه مسعود پزشکیان گفت: پزشکیان در صحبت‌ها و معرفی افراد، زمینه‌ای فراهم کرد که با وجود آنکه در این مجلس افراد افراطی و تندرو حضور داشتند، ترکیبی بود که نمی‌توان گفت فقط مربوط به اصلاح طلبان و یا کسانی که به ایشان رای دادند، است. بعضی از افرادی که در کابینه رئیس جمهور حضور دارند در زمان انتخابات رسما علیه پزشکیان تبلیغ کرده و حتی رای خودشان را هم نشان دادند. این برخورد پزشکیان، مجلس را تحت تاثیر قرار داد و افرادی هم که معرفی شدند برخورد خوبی از خود نشان دادند و مجلس هم روحیه همکاری و همراهی خود را نشان داد تا در نهایت بعضی از مشکلات کشور را با این روحیه‌ای که شکل گرفته حل کرد.

کرباسچی در پاسخ به این سوال که پزشکیان در نطق دفاعیه آخر از وزرای پیشنهادی گفت امروز به وفاق، وحدت و انسجام داخلی نیاز است و معنای این وحدت و انسجام این نیست که از باور‌های خودمان بازگردیم. با صحبت‌هایی که مطرح می‌شود آیا رئیس جمهور همچنان با عهد و پیمانی که با جبهه اصلاحات بسته است، پایبند خواهد بود، گفت: این موضوع را باید در عمل دید. وحدت و یکپارچگی، یک موضوع یک طرفه نیست و اگر کسی می‌خواهد همدلی و وفاق را در کشور برقرار کند، برخورد‌های شروع‌کننده و برخورد آن‌هایی که جواب می‌دهند نیز مهم است.

وی افزود: در مجموع شرایط کشور به جایی رسیده که تقریبا غیر از گروه‌هایی که خیلی افراطی هستند مثل بعضی از این گروه‌ها که به اسم جبهه پایداری و امثالهم خودشان را معرفی می‌کنند، مابقی متوجه شدند که تقریبا شرایط کشور در زمینه‌های مختلف، بحرانی است. حالا به تعبیر برخی، ما ابرچالش و ابربحران داریم و بالاخره مسائلی مانند آب، برق، گاز، بنزین، زندگی مردم، تورم، گرانی و مسائل سیاست خارجی و... تمام این موارد، به حدی رسیده که همه احساس می‌کنند باید به سمت راه‌حل‌های مورد قبول برای اکثریت حرکت کنند.

وی تصریح کرد: به نظر من نه اصلاح‌طلب‌ها دیگر آن خواسته‌ها و تمایلات غیراعتدالی را دارند و اصولگرا‌ها هم عموما به این سمت حرکت می‌کنند. حالا حساب آن جمع کوچک از این مجموعه جداست. اما بالاخره همه به این نتیجه رسیدند که وضعیت کشور بحرانی است و پزشکیان هم با همین انگیزه و روحیه آمده، مقامات مختلف کشور، از رهبری تا نیرو‌های مسلح و نهاد‌های مدنی این حالت را در کشور احساس کرده و فکر می‌کنند برای حل مسائل کشور باید به تفاهم و یکدلی رسید. البته مسلما در عمل و اجرا یکسری مسائل و اختلافات پیش می‌آید، اینکه پزشکیان و دولت او بتواند تا چه حدی این همدلی و وفاق را حفظ کرده و پیش برود، باید در عمل دید و هر دو طرف باید این روحیه را داشته باشند. اصلاح‌طلبان هر توافق و پیوندی با پزشکیان دارند، در شرایط فعلی هیچ‌وقت متوقع خواسته‌های غیراعتدالی نیستند و خواسته‌هایی که فقط مطابق با سلیقه سیاسی آن‌ها باشد را مطالبه نمی‌کنند.

این فعال سیاسی افزود: گمان می‌کنم در کشور این زمینه وجود دارد و امیدوارم پزشکیان این وقت و فرصت را از دست ندهد. هر اتفاقی که در کشور بیفتد و هر مسأله‌ای وجود داشته باشد، متوجه دستگاه‌های اجرایی است که ایشان انتخاب کرده و هر روز که بگذرد یک قدم از فرصت چهارساله رئیس جمهور طی شده و باید به اهدافی که اعلام کرده یک قدم نزدیک شود. قبل از آن درگیر انتخاب کابینه و مسائل سیاسی رای اعتماد بود. حالا از این به بعد همه باید کمر همت ببندند و به آن حداقل وعده‌هایی که پزشکیان داده که بعضی‌هایشان بسیار ساده و پیش‌پا افتاده است؛ مثل فیلترینگ، گشت ارشاد، طرح نور و... عمل کنند که برای مردم نمونه عمل کردن به آن وعده‌ها است. در ادامه هم به بحث‌های اقتصادی، عدالت، مبارزه با گرانی، تورم، فساد و بحث‌های سیاست خارجی که ممکن است خیلی زمان‌بر باشد رسیدگی کنند.

کرباسچی در پاسخ به این سوال که با توجه به ترکیب کابینه دولت پزشکیان، اولویت‌هایی که در مدت زمان کوتاه باید در دستور کار قرار دهند تا بتوان آن وفاق ملی را در جامعه مشاهده کرد چیست، گفت: همین حرف‌هایی که در مجلس زدند را اجرا کنند. یعنی همه وزرا آمدند وعده‌هایی را دادند و گفتند ما می‌خواهیم چه کار کنیم. همین وعده‌ها را عمل کنند. خواسته‌های مردم هم همین وعده‌هایی است که داده شده است. حالا وزیر خارجه قول داد که مسائل خارجی را حل کرده و روابط با دنیا را تاحدی بتواند اصلاح کند. وزیر اقتصاد در حوزه مسائل اقتصادی وعده‌هایی داده است. در مسائل فرهنگی و اجتماعی همه وزرا وعده‌هایی دادند. وزیر ارتباطات و فناوی وعده‌هایی درباره اینترنت دادند بنابراین وزرا این وعده‌ها را از یاد نبرند و آن‌ها را جلوی چشم‌شان گذاشته و هر روز صبح به آن نگاه کنند.

وی تاکید کرد: رئیس‌جمهور هم هر روز صبح به وعده‌هایی که داده فکر کند و آن‌ها را مرور کند و ببیند چقدر به آن نزدیک شده است. اولویت‌ها همین حرف‌هایی است که زده شده و خارج از مشکلات کشور نیست. در نهایت مسأله آب آشامیدنی، کمبود برق، آب کشاروزی، ناترازی گاز و هر جایی که مشکلاتی در آنجا وجود دارد که به بخشی از آن اشاره کردیم، همه این موارد در اولویت قرار دارد و همه وزرا بکوشند تا به وعده‌هایی که دادند عمل کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی