تیتر امروز

مهدی پازوکی: دلیل اعتراضات گسترده مردم، تبعیض و نبود عدالت است/ اولویت مسعود پزشکیان و دولتش باید اصلاح ریل سیاست خارجی باشد
گفت و گوی دیدار با یک اقتصاددان

مهدی پازوکی: دلیل اعتراضات گسترده مردم، تبعیض و نبود عدالت است/ اولویت مسعود پزشکیان و دولتش باید اصلاح ریل سیاست خارجی باشد

برنامه گفت و گوی اقتصادی دیدارنیوز میزبان مهدی پازوکی اقتصاددان و استاد دانشگاه بود. در این برنامه به مشکلات اساسی پیش روی دولت آقای پزشکیان پرداخته شد که در ادامه می‌بینید و می‌شنوید.
جنجال در بهارستان/ بلوکه‌شدن ۱۲ میلیارد دلار در ایران خودرو/ وضعیت اسفبار پرستاران
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

جنجال در بهارستان/ بلوکه‌شدن ۱۲ میلیارد دلار در ایران خودرو/ وضعیت اسفبار پرستاران

این بیست و یکمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
این گزارش بروز رسانی می‌شود

فوری؛ همه وزرای پیشنهادی از مجلس رای اعتماد گرفتند/ پزشکیان با رکورد «خاتمی» برابر شد!

امروز (چهارشنبه) در مجلس، ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت مسعود پزشکیان برگزار شد و از دقایقی پیش رای‌گیری برای کابینه پزشکیان آغاز شده است.

کد خبر: ۱۷۰۷۴۳
۰۸:۲۹ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۳

فوری؛ همه وزرای پیشنهادی از مجلس رای اعتماد گرفتند/ پزشکیان با رکورد «خاتمی» برابر شد!

دیدارنیوز _ سرویس سیاسی: پنجمین روز و نهمین جلسه علنی مجلس برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت مسعود پزشکیان آغاز شد.

جلسه علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه) مجلس دقایقی پیش با حضور محمدباقر قالیباف و برای ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه چهارهم تشکیل شد.

در این جلسه نمایندگان مجلس ضمن ادامه بررسی صلاحیت عباس علی‌آبادی وزیر پیشنهادی نیرو، به بررسی صلاحیت احمد دنیامالی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان می‌پردازند.

بعد از آن نوبت به نطق پایانی مسعود پزشکیان رییس جمهور در دفاع از وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم می‌رسد و سپس مجلس وارد رای گیری برای وزرای پیشنهادی خواهد شد که احتمالا در جلسه نوبت عصر امروز انجام می‌شود.

بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم از روز شنبه ۲۷ مرداد در دستور مجلس قرار گرفته است؛ ابتدا خط مشی و کلیات برنامه دولت چهاردهم مورد رسیدگی قرار گرفت و سپس به تربیت حروف الفبای وزرات‌خانه‌ها، هر کدام از وزرای پیشنهادی از برنامه‌های خود دفاع کردند.

صلاحیت علیرضا کاظمی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش و ستار هاشمی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات عصر ۲۷ مرداد بررسی شد.

در جلسات علنی یکشنبه ۲۸ مرداد، صلاحیت حجت‌الاسلام خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات، عبدالناصر همتی وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی، عباس عراقچی وزیر پیشنهادی امور خارجه، محمدرضا ظفرقندی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و احمد میدری وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد رسیدگی قرار گرفت.

همچنین جلسات علنی دوشنبه ۲۹ مرداد مربوط به بررسی برنامه‌ها و صلاحیت غلامرضا نوری قزلجه وزیر پیشنهادی کشاورزی، امین حسین رحیمی وزیر پیشنهادی دادگستری، امیر عزیز نصیرزاده وزیر پیشنهادی دفاع، پشتیبانی و نیرو‌های مسلح و فرزانه صادق وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی بود.

به نقل از ایسنا، صلاحیت سیدمحمد اتابک وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، حسین سیمایی صراف وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری و سید عباس صالحی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی، اسکندر مومنی وزیر پیشنهادی کشور، سیدرضا صالحی امیر وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری و محسن پاک‌نژاد وزیر پیشنهادی نفت در جلسان علنی سه‌شنبه ۳۰ مرداد در مجلس بررسی شد.

فوری؛ همه وزرای پیشنهادی از مجلس رای اعتماد گرفتند/ پزشکیان با رکورد «خاتمی» برابر شد!

با پوشش خبرها و اظهارات نمایندگان موافق و مخالف همراه باشید:

 

ساعت: ۰۹:۳۱/ موافق وزیر پیشنهادی نیرو

نوروزی: «علی‌آبادی» مدیری توانمند، شجاع و برنامه‌ریز است

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی، علی آبادی را مدیری توانمند، شجاع و برنامه‌ریز معرفی کرد و گفت: امروز با مشکلات عدیده‌ای در صنعت‌های برق و آب مواجهیم و باید یک مدیر جسور، شجاع و توانمند بتواند این ناترازی‌ها را برطرف کند.

رحمت‌الله نوروزی در جلسه نوبت صبح امروز چهارشنبه مجلس در جریان بررسی برنامه و صلاحیت عباس علی آبادی وزیر پیشنهادی نیرو در سخنانی به عنوان موافق با بیان اینکه «علی آبادی مدیری توانمند، شجاع و برنامه ریز است»، اظهار کرد: امروز برق صنایع بزرگ و کوچک و همچنین مصارف خانگی با قطعی مواجه است و همچنین در حوزه تامین آب با چالش‌هایی مواجه هستیم؛ امروز با مشکلات عدیده‌ای در صنعت‌های برق و آب مواجهیم و باید یک مدیر جسور، شجاع و توانمند بتواند این ناترازی‌ها را برطرف کند.

هاشمی‌نیا: «علی‌آبادی» برای رفع ناترازی برق برنامه دارد

نماینده خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی با برشمردن برنامه‌های وزیر پیشنهادی نیرو گفت که آقای علی‌آبادی برای رفع ناترازی برق برنامه‌هایی را در نظر دارد که ان‌شاءالله با اجرایی شدن آن مشکل ناترازی رفع شود.

هادی هاشمی‌نیا به عنوان موافق عباس علی آبادی وزیر پیشنهادی نیرو اظهار کرد: در آینده با تنش آبی مواجه می‌شویم که این خطر جدی است و باید به این موضوع توجه شده و مدیریت بهینه آب از وظایف مهم وزارت نیرو به شمار می‌آید.

وی با اشاره به وضعیت فعلی منابع آبی کشور گفت که باید برنامه دقیقی برای مدیریت صحیح منابع آبی در مواجهه با تنش آبی داشته باشیم.

مخالف وزیر پیشنهادی نیرو

بیگلری: «علی‌آبادی» شناخت کافی از ماموریت‌های وزارت نیرو ندارد

نماینده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات حوزه وزارت نیرو به خصوص قطعی برق گفت که علی‌آبادی شناخت کافی از ماموریت‌های وزارت نیرو ندارد و‌ ای کاش به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت به مجلس شورای اسلامی معرفی می‌شد.

وی ادامه داد: تحصیلات وزیر پیشنهادی نیرو مرتبط با حوزه وزارت صنعت، معدن و تجارت است کما این‌که در یکسال گذشته هم عملکرد موفقی در وزارت صنعت، معدن و تجارت داشته است. عمده تجارب علی‌آبادی در حوزه خصوصی و اجرایی بوده و حکمرانی را تجربه نکردند.

گودرزی: «علی‌آبادی» سودای وزارت نیرو را در سر دارد

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: انتخاب آقای علی‌آبادی در وزارت مهمی، چون وزارت نیرو نه تنها منافع ملی ما را آسیب خواهد زد بلکه ما را از اهداف بلند مدت برنامه هفتم و توسعه دور خواهد کرد.

حمیدرضا گودرزی در مخالفت با وزیر پیشنهادی نیرو گفت: تعطیلی ادارات و سایر موضوعات و ناترازی‌های انرژی نه تنها خسارات جبران ناپذیر سنگینی به حوزه اقتصاد و صنعت وارد کرده است بلکه سبب بالا رفتن میزان نارضایتی مردم و باعث افزایش نگرانی‌ها در توده عمومی مردم شده است.

ساعت: ۱۰:۲۲/ موافقت کمیسیون فرهنگی با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس از موافقت این کمیسیون با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان خبر داد.

احمد راستینه در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی نظر کمیسیون فرهنگی درباره احمد دنیامالی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان را به شرح زیر قرائت کرد:

مقدمه:
در راستای اجرای ماده (۲۰۲) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی برنامه کاری بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردم در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بر اساس زمان بندی ارائه شده از سوی هیأت رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی طی روز‌های دوشنبه ۲۲ مرداد لغایت چهار شنبه ۲۴ مرداد ماه طی ۳۴ساعت کاری و ملاقات با ۱۹ نفر از وزرای محترم پیشنهادی به انجام رسید. بر اساس ماموریت کمیسیون فرهنگی برای بررسی صلاحیت وزرای تخصصی، از وزارت خانه‌های «فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و ارتباطات و فناوری اطلاعات هر کدام ۳ ساعت و ۱۵ وزارت خانه دیگر هر کدام به میزان ۵/ ۱ ساعت مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

مهمترین موضوعات و محور‌های مورد توجه اعضای کمیسیون فرهنگی در محور‌های زیر صورت گرفت:

۱. اجرای کامل قانون شرح اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان با تکمیل و ابلاغ آیین نامه‌های مربوطه
۲. تقویت ابعاد نظارتی وزارت بر مدیریت و مجامع فدراسیون‌ها و اصلاح آیین نامه‌های مربوطه
۳. ابهام در ساختار ورزش بانوان از معاونت بانوان تا فدراسیون‌ها سبب شده تا ظرفیت‌های بانوان در رشته‌های مختلف ورزشی بر اساس عدالت جنسیتی لحاظ شود و نیازمند ارائه برنامه جهت اصلاح می‌باشد.
۴. تمرکز بر نظام مسائل جوانان از جمله هویت، تعمیق باور‌های ارزشی، خانواده و جوانی جمعیت، مشارکت جوانان در قالب سمن‌ها و نقش آفرینی آن‌ها در فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی
۵. توسعه ورزش همگانی، احیای جشنواره‌ها و المپیاد‌های ورزشی و تمرکز بر ورزش تربیتی با راهبری ورزش در کنار آموزش و پرورش
۶. پیگیری تصویب نظام نامه جامع باشگاه داری و ایجاد بستر لازم برای نقش آفرینی بخش خصوصی در ورزش حرفه‌ای و قهرمانی
۷. برنامه ریزی دقیق و مستمر جهت حضور در آوردگاه‌های بین المللی ورزشی با هم افزایی کمیته‌های ملی المپیک و پارالمپیک و تعریف ماموریت و نقش برای فدراسیون‌های ورزشی با نظارت دقیق در اجرای ماموریت
۸. چابک سازی شرکت توسعه، حفظ و نگهداری اماکن ورزشی و برنامه ریزی جهت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام با اولویت مناطق محروم و متناسب با سند آمایش
۹. پیگیری تحقق احکام برنامه هفتم توسعه در حوزه ورزش و در حوزه جوانان از جمله موضوعات ترویج الگو‌های صحیح همسر گزینی و ترویج ازدواج به هنگام، آسان و پایدار متناسب با فرهنگ ایرانی – اسلامی و ظرفیت‌های بومی
شرح استعلامات: (مدرک، سابقه ایثارگری)
در راستای بررسی صحت مدرک تحصیلی آقای احمد دنیا مالی وزیر محترم پیشنهادی ورزش و جوانان به استناد نامه ۲۸۴۰۰ مورخ ۲۳/ ۵/ ۱۴۰۳ از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری استعلام گردید در پاسخ به نامه فوق الذکر وزارت متبوع طی نامه شماره ۳۶۶۷۲۲/ ۴ مورخ ۲۴/ ۵/ ۱۴۰۳ مراتب فارغ التحصیلی ایشان در مقطع، کارشناسی ارشد (رشته مهندسی معماری از دانشگاه علم و صنعت ایران و دکتری جغرافیا و برنامه ریزی شهری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات مورد تأیید می‌باشد.

شرح توضیحات و تعهدات شفاهی وزیر پیشنهادی در کمیسیون

۱. شیوع کم تحرکی و اجرای ناکارآمد توسعه ورزش همگانی سبب آسیب به حوزه سلامت بویژه در پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر شده است که ضرورت توسعه ورزش همگانی اجتناب ناپذیر است.
۲. برنامه ریزی دقیق جهت کشف استعداد‌های ورزشی با دو روش شناسایی و برگزاری المپیاد‌ها و مسابقات ورزشی
۳. تمرکز بر حوزه جوانان با نظارت و راهبری مستقیم شخص وزیر
۴. نظارت دقیق در جهت بهبود عملکرد مدیریت فدراسیون‌ها و ارتقاء نظام ارزش گذاری و فعالیت‌های فرهنگی ورزشی
۵. ترویج اصول اخلاقی میان مربیان، قهرمانان، هواداران و ارکان فعال حوزه ورزش
۶. فعال سازی دبیر خانه ترویج فرهنگ پهلوانی و توسعه ورزش زورخانه‌ای
۷. مبارزه با فساد و ناهنجاری‌های اخلاقی سازمان یافته در ورزش

بررسی معیار‌های عمومی برنامه وزیر پیشنهادی

معیار‌های عمومی ارزیابی به شرح ذیل است:

۱. تناسب: برنامه‌ها با مسائل، مشکلات و واقعیت‌های موجود متناسب بوده و در راستای حل آن‌ها طراحی شده باشند.
۲. واقع‌گرایی: برنامه‌ها با توجه به شرایط و امکانات موجود قابلیت اجرا داشته باشند.
۳. صراحت: برنامه‌ها روشن، ساده و دقیق بوده و برای کاربران آن‌ها به راحتی قابل درک باشند.
۴. شفافیت: منابع مورد نیاز و راه‌های تامین آن‌ها مشخص بوده و امکان تعارض منافع پایین باشد.
۵. انسجام: اجزاء و مولفه‌های مختلف برنامه دارای هماهنگی و همراستایی بوده و یک کلیت یکپارچه را تشکیل دهند.
۶. جامعیت: برنامه‌ها همزمان ابعاد فنی، اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی را لحاظ کرده باشند.
۷. آینده‌نگری: پیامد‌های احتمالی برنامه‌ها و سناریو‌های محتمل پیش‌بینی شده باشند.
۸. سنجش‌پذیری: برای برنامه‌ها اهداف عملیاتی و کمی تعیین شود؛ به نحوی که بتوان نسبت به پایش و ارزیابی میزان موفقیت آن‌ها به صورت مستمر اقدام نمود.
۹. زمانبندی: برنامه‌ها برای یک افق زمانی چهار ساله طراحی شده، تعدد و تاخر منطقیِ احتمالی و میزان مطلوب پیشرفت سالیانه آن‌ها مشخص شود.

انطباق برنامه‌های ارائه شده با اسناد بالادستی

تطبیق برنامه وزیر پیشنهادی با اسناد بالادستی حکایت از آن دارد که ۷۳ درصد برنامه‌های پیشنهادی با احکام فوق الذکر «منطبق» و ۱۱ درصد موارد نیز «همسو» است. همچنین موردی مبنی بر مغایرت برنامه‌ها با اسناد بالادستی یافت نشد. از سوی دیگر در برنامه وزیر پیشنهادی به ۱۶ درصد از احکام اشاره‌ای نشده است.

نتیجه‌گیری (نظر نهایی کمیسیون)

با بررسی گسترده پیرامون سوابق، عملکرد، برنامه‌ها و اظهارات آقای احمد دنیامالی اعضای کمیسیون فرهنگی با اتفاق آراء صلاحیت وی را برای تصدی وزارت ورزش و جوانان تایید کردند.

فوری؛ همه وزرای پیشنهادی از مجلس رای اعتماد گرفتند/ پزشکیان با رکورد «خاتمی» برابر شد!

ساعت: ۱۱:۰۲/ مخالفان وزیر پیشنهادی ورزش

«دنیامالی» در موضوع ورزش و جوانان تخصصی ندارد

مجتبی زارعی در جریان جلسه علنی امروز مجلس در ابتدا گفت: رسانه معاند بی بی سی از قول من درباره وزیر اطلاعات خبری منتشر کرد و گفت زارعی گفته است که وزیر اطلاعات شأن خودش را بالاتر از دولت می‌داند و این دروغ بود. این نظر من درباره جناب ظفرقندی و جناب حیدری بود نه شخص دیگری. با اینکه رای من نمادین بود، مخالفت من نمادین بود و از هیچکس دعوت نکرده بودم که به وزیر اطلاعات رای منفی بدهند، اما به خاطر برخورد با بی‌بی‌سی همان رای نمادین منفی من امروز تبدیل به رای مثبت به جناب خطیب شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: دنیامالی در حوزه جوان و در حوزه فناوری‌های نرم هیچ تخصصی ندارد.

فوری؛ همه وزرای پیشنهادی از مجلس رای اعتماد گرفتند/ پزشکیان با رکورد «خاتمی» برابر شد!

مطلب مرتبط:

زارعی: «دنیامالی» در ورزش و جوانان تخصصی ندارد/ در ماجرای وزارت کشاورزی یک همکار در حال مجازات است!

دنیامالی برنامه‌ای برای افزایش سرانه ورزشی در مناطق محروم ارائه نکرده است

صدیف بدری نماینده اردبیل در مجلس در جلسه علنی نوبت صبح چهارشنبه مجلس و در ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی، به عنوان مخالف احمد دنیامالی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: با توجه به سوابق درخشان دنیامالی در بخش‌های مختلف او فردی توانمند در این وزارتخانه محسوب می‌شود منتها وزارت ورزش و جوانان یکسری مشکلات دارد که باید برای رفع آن اهتمام داشت.

وی ادامه داد: یکی از این موارد موضوع نزدیکی سرانه‌های ورزشی محروم و کم برخوردار به میانگین کشوری است که چنین چیزی در برنامه‌های دنیامالی نیامده است.

دنیامالی برای ارتقاء جایگاه ایران در رقابت‌های بزرگ ورزشی برنامه داشته باشد

حمیدرضا عزیزی در جلسه علنی نوبت صبح چهارشنبه و در ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی، به عنوان مخالف احمد دنیامالی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: سهم ورزش در تولید ناخالص ملی کم است و باید افزایش پیدا کند. علاوه بر آن در برنامه وزیر پیشنهادی رفع وابستگی بودجه‌های ورزشی به منابع دولتی آمده که این موضوع با وضعیت مناطق محروم تعارض دارد که باید رفع شود.

نماینده اردل و فارسان در مجلس شورای اسلامی گفت: شاهد افول جایگاه رقابتی ایران در رقابت‌های بزرگ ورزشی هستیم که نمونه آن کاهش حضور ورزشکاران در المپیک است. انتظار می‌رود که وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان برنامه‌ای در این مورد داشته باشد.

موافقان وزیر پیشنهادی ورزش

دنیامالی می‌تواند در حوزه‌های مختلف وزارت ورزش و جوانان تحول ایجاد کند

حمیدرضا گودرزی نماینده مردم الیگودرز در مجلس در جلسه نوبت صبح چهارشنبه مجلس در جریان بررسی برنامه و صلاحیت احمد دنیامالی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در اظهاراتی به عنوان موافق با بیان اینکه «دنیا مالی از مدیران وقت گذار، کارکشته و پیگیر است»، اظهار کرد: دنیا مالی دارای سال‌ها تجربه و شناخت عمیق از حوزه وزارت ورزش و جوانان است و به عنوان یک گزینه مناسب شناخته می‌شود. وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان می‌تواند در حوزه‌های مختلف این وزارت‌خانه تحول ایجاد کند.

دنیامالی اشراف کامل بر حوزه ورزش و جوانان دارد

مهرداد گودرزوند چگینی در جلسه نوبت صبح چهارشنبه مجلس در جریان بررسی برنامه و صلاحیت احمد دنیامالی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در سخنانی به عنوان موافق با بیان اینکه «امروز فصل مشترک دولت و مجلس در سیاست‌های کلی نظام و برنامه هفتم منویات مقام معظم رهبری است»، اظهار کرد: امانتداری آقای دنیامالی در ۴۵ سال گذشته برای نظام جمهوری اسلامی ایران و ولایت مطلقه، ولی فقیه در کشور روشن است و او انسانی شریف، متعهد، متخصص و کارآمد است. باید از آقای پزشکیان تشکر کنیم که چهره‌ای را که هم عمرانی و ورزشی است و می‌تواند بسیاری از مشکلات کشور را حل کند، به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به مجلس معرفی کرده است.

وزیر پیشنهادی ورزش اشراف خوبی بر امور ورزش و جوانان دارد

مالک شریعتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در جریان جلسه علنی چهارشنبه مجلس در موافقت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: الحمدلله دنیامالی امتیاز بالایی دارد. مقبولیت ایشان در جامعه ورزشی بالاست. ایشان نه تنها تجربه و سابقه کار در حوزه ورزش کشور داشتند، خودشان هم ورزشکار و هم اهل ورزش هستند و همچنین اهل تعامل با نهاد‌های حاکمیتی است و همین که ایشان از مجلس دارند به دولت می‌روند و البته با دعوت رئیس جمهور، نشان دهنده این موضوع است. اما ایشان خودشان داوطلب نبودند. دنیامالی به عنوان یک چهره ورزشی و اهل شناخت در حوزه ورزش در حوزه اشراف خوبی دارند.

ساعت: ۱۲:۰۵/ رای‌گیری کابینه عصر امروز برگزار می‌شود

نهمین جلسه علنی مجلس برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت مسعود پزشکیان پایان یافت و رای‌گیری برای وزرای پیشنهادی در نشست نوبت عصر مجلس خواهد بود.

به این ترتیب، مجلس به مدت دو ساعت وارد تنفس شد؛ جلسه عصر برای دفاعیات مسعود پزشکیان رییس جمهور از وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم ساعت ۱۳:۳۰ تشکیل می‌شود.

بعد از صحبت‌های رییس جمهور، مجلس وارد رای گیری برای وزرای پیشنهادی خواهد شد و تکلیف کابینه چهاردهم مشخص می‌شود.

فوری؛ همه وزرای پیشنهادی از مجلس رای اعتماد گرفتند/ پزشکیان با رکورد «خاتمی» برابر شد!

ساعت: ۱۳:۰۹/ توپ در زمین نمایندگان مجلس است!

توئیت مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری پیش از رای اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی: توپ در زمین نمایندگان مجلس است. امروز بزنگاه راستی‌آزمایی است.

پایان نهمین جلسه بررسی صلاحیت وزرا/ رای‌گیری کابینه عصر امروز برگزار می‌شود

 

ساعت: ۱۴:۵۹/ گودرزی: همه وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم از مجلس رای اعتماد کسب کردند

حمیدرضا گودرزی، نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مهر اعلام کرد: تمام وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم توانستند از مجلس رأی اعتماد بگیرند.

 

ساعت: ۱۵:۰۸/ اعلام رأی نمایندگان مجلس به وزرا

بر این اساس فهرست وزرایی که موفق به اخذ رأی اعتماد از مجلس شدند به شرح ذیل است:

۱- علیرضا کاظمی؛ وزارت آموزش و پرورش با ۲۶۸ رای موافق

۲- ستار هاشمی؛ وزرات ارتباطات و فناوری اطلاعات با ۲۶۴ رای موافق

۳- حجت الاسلام سیداسماعیل خطیب؛ وزارت اطلاعات با ۲۶۱ رای موافق

۴- عبدالناصر همتی؛ وزارت امور اقتصادی و دارایی با ۱۹۲ رای موافق

۵- سید عباس عراقچی؛ وزارت امور خارجه با ۲۴۷ رای موافق

۶- محمدرضا ظفرقندی؛ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ۱۶۳ رای موافق

۷- احمد میدری؛ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ۱۹۱ رای موافق

۸- غلامرضانوری قزلجه؛ وزارت جهادکشاورزی با ۲۵۳ رای موافق

۹- امین حسین رحیمی؛ وزارت دادگستری با ۲۶۸ رای موافق

۱۰- امیر عزیز نصیرزاده؛ وزارت دفاع، پشتیبانی و نیرو‌های مسلح با ۲۸۱ رای موافق

۱۱- فرزانه صادق مالواجرد؛ وزارت راه و شهرسازی با ۲۳۱ رای موافق

۱۲- محمد اتابک؛ وزارت صنعت، معدن و تجارت با ۲۳۱ رای موافق

۱۳- حسین سیمایی صراف؛ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با ۲۲۱ رای موافق

۱۴- سید عباس صالحی؛ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ۲۷۲ رای موافق

۱۵- اسکندر مومنی؛ وزارت کشور با ۲۵۹ رای موافق

۱۶- محمدرضا صالحی امیری؛ وزارت میراث فرهنگی و گردشگری با ۱۶۸ رای موافق

۱۷- محسن پاک نژاد؛ وزارت نفت با ۲۲۲ رای موافق

۱۸- عباس علی آبادی؛ وزارت نیرو با ۲۵۵ رای موافق

۱۹- احمد دنیامالی؛ وزارت ورزش و جوانان با ۲۵۳ رای موافق

 

ساعت: ۱۵:۳۹/ پزشکیان رکورد ۲۳ ساله را شکست

به نقل از اکوایران، همه وزرای پیشنهادی پزشکیان از مجلس رای اعتماد گرفتند. آخرین باری که رئیس جمهوری توانسته بود همه وزرایش را به سلامت از مجلس بگذراند، سیدمحمد خاتمی بود.

فوری؛ همه وزرای پزشکیان از مجلس رای اعتماد گرفتند +جزییات آرا

ادامه دارد ..

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی