تیتر امروز

مهدی پازوکی: دلیل اعتراضات گسترده مردم، تبعیض و نبود عدالت است/ اولویت مسعود پزشکیان و دولتش باید اصلاح ریل سیاست خارجی باشد
گفت و گوی دیدار با یک اقتصاددان

مهدی پازوکی: دلیل اعتراضات گسترده مردم، تبعیض و نبود عدالت است/ اولویت مسعود پزشکیان و دولتش باید اصلاح ریل سیاست خارجی باشد

برنامه گفت و گوی اقتصادی دیدارنیوز میزبان مهدی پازوکی اقتصاددان و استاد دانشگاه بود. در این برنامه به مشکلات اساسی پیش روی دولت آقای پزشکیان پرداخته شد که در ادامه می‌بینید و می‌شنوید.
رای‌گیری کابینه عصر امروز برگزار می‌شود/ پزشکیان: توپ در زمین نمایندگان مجلس است
بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس شورای اسلامی (بروز رسانی می‌شود)

رای‌گیری کابینه عصر امروز برگزار می‌شود/ پزشکیان: توپ در زمین نمایندگان مجلس است

امروز (چهارشنبه) در مجلس، ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت مسعود پزشکیان در دستورکار است و نمایندگان به بررسی صلاحیت عباس علی‌آبادی وزیر پیشنهادی نیرو و احمد دنیامالی وزیر پیشنهادی ورزش...
جنجال در بهارستان/ بلوکه‌شدن ۱۲ میلیارد دلار در ایران خودرو/ وضعیت اسفبار پرستاران
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

جنجال در بهارستان/ بلوکه‌شدن ۱۲ میلیارد دلار در ایران خودرو/ وضعیت اسفبار پرستاران

این بیست و یکمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
محمود صادقی، فعال سیاسی مطرح کرد

چینش کابینه به دلیل محدودیت‌ها و وفاق ملی این‌گونه رقم خورد

محمود صادقی، فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: به جهت محدودیت‌هایی که رئیس جمهور داشت و هم به خاطر تحقق وفاق ملی بود که اینگونه ترکیب کابینه چینش شد.

کد خبر: ۱۷۰۷۴۱
۰۸:۱۳ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۳

صادقی

دیدارنیوز: یک فعال سیاسی اصلاح طلب، تاکید کرد: رئیس جمهور با رویکرد وفاق ملی کابینه پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کرد و خوشبختانه شاهد جو تفاهم و همکاری در مجلس هستیم.

محمود صادقی در گفتگو با ایسنا، با اشاره به ضرورت کمک مجلس به رئیس جمهور برای تشکیل کابینه وفاق ملی، بیان کرد: پزشکیان در انتخابات یکی از ایده‌هایی که مطرح کرد و مورد توجه افکار عمومی قرار گرفت و در رای مردم نیز اثر گذاشت، این بود که ما با دعوا نمی‌توانیم کار کنیم. اگر قصد داریم مشکلات کشور را حل کنیم باید ابتدا دعوا‌های خود را کنار بگذاریم و بر اصولی توافق کرده و در مسیر حل مشکلات گام برداریم.

وی اظهار کرد: با گذشت زمان نیز مشخص شد مقصود ایشان از وفاق ملی این بود دولت ایشان به شکل فراجناحی تشکیل خواهد شد. افراد از همه جناح‌ها در این کابینه حضور دارند و در وزرای معرفی شده به مجلس نیز این نگاه دیده می‌شود. اتفاقا برای تصدی وزارتخانه‌های کلیدی بیشتر افراد از عناصر غیر اصلاح طلب انتخاب شده اند. برای وزارت اطلاعات و وزارت دادگستری وزرای دولت شهید رئیسی ابقا شدند.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: افراد برای تصدی وزارت آموزش و پرورش، کشور، دفاع، اطلاعات، دادگستری و مجموع وزارتخانه با تعامل انتخاب شده اند. از ۱۹ کمیته فقط منتخبان ۹ کمیته در این ترکیب نهایی قرار گرفتند. ۱۰ کمیته خارج از نظر شورای راهبری تعیین شدند. به جهت محدودیت‌هایی که رئیس جمهور داشت و هم به خاطر تحقق وفاق ملی بود که اینگونه ترکیب کابینه چینش شد.

وی در ادامه تاکید کرد: بعد از معرفی وزرای پیشنهادی به مجلس نیز خوشبختانه شاهد جو تفاهم و همکاری با دولت در مجلس هستیم. مذاکرات مجلس نیز نشان می‌دهد که جمع زیادی از نمایندگان با رویکرد تعاملی و همکاری با دولت گام برداشته اند. از سوی دیگر فضای حاکم بر مجلس با مدیریت خوب قالیباف نشان می‌دهد که خروجی جلسات رای اعتماد به همکاری کامل بین مجلس و دولت خواهد انجامید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی