تیتر امروز

هشتمین جلسه بررسی صلاحیت وزرا/ موافقان و مخالفان چه گفتند؟
امروز در مجلس شورای اسلامی برگزار شد

هشتمین جلسه بررسی صلاحیت وزرا/ موافقان و مخالفان چه گفتند؟

امروز (سه‌شنبه) در مجلس، ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت مسعود پزشکیان در دستورکار است که علاوه بر ادامه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صمت، نمایندگان مجلس بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی باقی...
جنجال در بهارستان/ بلوکه‌شدن ۱۲ میلیارد دلار در ایران خودرو/ وضعیت اسفبار پرستاران
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

جنجال در بهارستان/ بلوکه‌شدن ۱۲ میلیارد دلار در ایران خودرو/ وضعیت اسفبار پرستاران

این بیست و یکمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
هاشمی‌طبا: با جلیلی به قهقرا می‌رفتیم/ پزشکیان سهم صدا‌های‌بلند را داد/ نزاع با آمریکا مثل بختک به جان ما افتاده/در قانون اساسی، عنوان
گفت و گوی دیدار در جامعه پلاس با وزیر صنایع دولت میرحسین موسوی

هاشمی‌طبا: با جلیلی به قهقرا می‌رفتیم/ پزشکیان سهم صدا‌های‌بلند را داد/ نزاع با آمریکا مثل بختک به جان ما افتاده/در قانون اساسی، عنوان "دولت سایه" نداریم

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود به سراغ یک چهره قدیمی سیاسی اصلاح طلب رفت و در گفتگو با مصطفی هاشمی طبا، وزیر دولت میرحسین موسوی و معاون رئیس جمهور دولت آقای خاتمی و هاشمی رفسنجانی انتخابات...
انتخابات آمریکا؛ یادداشتی از رحمن قهرمانپور

تفاوت‌های خانم کاملا هریس با هیلاری کلینتون

یکی از سوالاتی که در ذهن برخی‌ها وجود دارد این است که آیا ترامپ می‌تواند همانطوری که در سال ۲۰۱۶ خانم هیلاری کلینتون را شکست داد این بار هم خانم کاملا هریس را شکست دهد؟

کد خبر: ۱۷۰۷۱۶
۱۴:۵۱ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۳

تفاوت‌های خانم کاملا هریس با هیلاری کلینتون

 

دیدارنیوز ـ رحمن قهرمان‌پور: یکی از سوالاتی که در ذهن برخی‌ها وجود دارد این است که آیا ترامپ می‌تواند همانطوری که در سال ۲۰۱۶ خانم هیلاری کلینتون را شکست داد این بار هم خانم کاملا هریس را شکست دهد؟ آن چیزی که این سوال را مهم می‌کند این است که مردم آمریکا تاکنون به هیچ زنی برای رئیس جمهور شدن رای نداده‌اند؛ بنابراین برخی‌ها معتقدند که رای دهندگان آمریکایی این بار هم به یک زن رای نخواهند داد و لذا شانس ترامپ برای شکست دادن هریس بیشتر است.

در پاسخ به این مسئله باید به چند نکته توجه کرد. اول اینکه خانم هیلاری کلینتون در سال ۲۰۱۶ از طرف رای دهندگان متهم بود که با رانت و امتیاز همسر خود یعنی بیل کلینتون توانسته است در عرصه سیاست پیشرفت کند و خودش به تنهایی توانایی پیشرفت کردن در سیاست را نداشت. این نقطه ضعف باعث شد که بخشی از رای دهندگان در نهایت نتوانند به او اعتماد بکنند.

نکته دوم در مورد تفاوت‌های شخصی خانم هیلاری کلینتون و خانم کاملا هریس است. در سال ۲۰۱۶ خانم کلینتون تلاش کرد که انتخابات ریاست جمهوری را از زاویه جنسیتی برجسته بکند. او در خیلی از موارد تاکید داشت که آمریکایی‌ها برای اولین بار به یک زن رای بدهند. این مسئله باعث شد که موضوع زن و مرد بودن نامزد ریاست جمهوری در ذهن رای دهنده مردد برجسته شود. این در حالی است که خانم کاملا هریس تلاش می‌کند به جای تاکید بر زن بودن خود بر توانایی‌هایش در اداره سیاسی و اقتصادی آمریکا تاکید کند و به رای دهنده مردد و خاکستری بگوید که صرفاً به خاطر زن بودن یا رنگین پوست بودن به من رای ندهید بلکه بدانید که من توانایی اداره کشور را هم دارم.

نکته سوم به تجربه این دو نفر در امور اجرایی برمی‌گردد خانم کلینتون سناتور و عضو مجلس سنای آمریکا بود و با اینکه وزیر خارجه هم شده بود، اما تجربی اجرایی او از معاون اول رئیس جمهور آمریکا پایین‌تر بود. خانم کاملا هریس در ۴ سال گذشته معاون رئیس جمهور آمریکا و بلندپایه‌ترین مقام اجرایی بعد از بایدن بودو این در مقایسه با هیلاری کلینتون یک امتیاز برای او محسوب می‌شود. یعنی می‌تواند رای دهنده مردد را قانع بکند که توانایی اجرایی او بیشتر از خانم کلینتون است.

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی