تیتر امروز

هفتمین جلسه بررسی صلاحیت وزرا/ میرزایی: رئیس‌جمهور بهترین گزینه را برای وزارت کشور معرفی کرد
امروز در مجلس شورای اسلامی (بروز رسانی می‌شود)

هفتمین جلسه بررسی صلاحیت وزرا/ میرزایی: رئیس‌جمهور بهترین گزینه را برای وزارت کشور معرفی کرد

امروز (سه‌شنبه) در مجلس، ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت مسعود پزشکیان در دستورکار است که علاوه بر ادامه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صمت، نمایندگان مجلس بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی باقی...
جنجال در بهارستان/ بلوکه‌شدن ۱۲ میلیارد دلار در ایران خودرو/ وضعیت اسفبار پرستاران
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

جنجال در بهارستان/ بلوکه‌شدن ۱۲ میلیارد دلار در ایران خودرو/ وضعیت اسفبار پرستاران

این بیست و یکمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
هاشمی‌طبا: با جلیلی به قهقرا می‌رفتیم/ پزشکیان سهم صدا‌های‌بلند را داد/ نزاع با آمریکا مثل بختک به جان ما افتاده/در قانون اساسی، عنوان
گفت و گوی دیدار در جامعه پلاس با وزیر صنایع دولت میرحسین موسوی

هاشمی‌طبا: با جلیلی به قهقرا می‌رفتیم/ پزشکیان سهم صدا‌های‌بلند را داد/ نزاع با آمریکا مثل بختک به جان ما افتاده/در قانون اساسی، عنوان "دولت سایه" نداریم

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود به سراغ یک چهره قدیمی سیاسی اصلاح طلب رفت و در گفتگو با مصطفی هاشمی طبا، وزیر دولت میرحسین موسوی و معاون رئیس جمهور دولت آقای خاتمی و هاشمی رفسنجانی انتخابات...
امروز در مجلس شورای اسلامی (بروز رسانی می‌شود)

هفتمین جلسه بررسی صلاحیت وزرا/ میرزایی: رئیس‌جمهور بهترین گزینه را برای وزارت کشور معرفی کرد

امروز (سه‌شنبه) در مجلس، ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت مسعود پزشکیان در دستورکار است که علاوه بر ادامه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صمت، نمایندگان مجلس بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی باقی مانده طبق حروف الفبای وزرات‌خانه‌ها را در دستور کار دارند.

کد خبر: ۱۷۰۶۷۸
۰۸:۲۱ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۳

هفتمین جلسه بررسی صلاحیت وزرا/ موافقت کمیسیون فرهنگی با وزیر پیشنهادی ارشاد

دیدارنیوز _ سرویس سیاسی: چهارمین روز و هفتمین جلسه علنی مجلس برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت مسعود پزشکیان آغاز شد.

جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه) دقایقی پیش با حضور محمدباقر قالیباف و برای ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه چهارهم تشکیل شد.

بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم از روز شنبه ۲۷ مرداد در دستور مجلس قرار گرفت؛ ابتدا خط مشی و کلیات برنامه دولت چهاردهم مورد رسیدگی قرار گرفت و سپس به تربیت حروف الفبای وزرات‌خانه‌ها، هر کدام از وزرای پیشنهادی از برنامه‌های خود دفاع کردند.

صلاحیت علیرضا کاظمی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش و ستار هاشمی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات عصر ۲۷ مرداد بررسی شد.

در جلسات علنی یکشنبه ۲۸ مرداد، صلاحیت حجت‌الاسلام خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات، عبدالناصر همتی وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی، عباس عراقچی وزیر پیشنهادی امور خارجه، محمدرضا ظفرقندی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و احمد میدری وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد رسیدگی قرار گرفت.

در جلسات علنی دوشنبه ۲۹ مرداد نیز برنامه‌ها و صلاحیت غلامرضا نوری قزلجه وزیر پیشنهادی کشاورزی، امین حسین رحیمی وزیر پیشنهادی دادگستری، امیر عزیز نصیرزاده وزیر پیشنهادی دفاع، پشتیبانی و نیرو‌های مسلح، فرزانه صادق وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی بررسی شد.

روند بررسی صلاحیت سیدمحمد اتابک وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت ناتمام ماند، نمایندگان موافق و مخالف به بیان دلایل خود پرداختند و دفاعیات وزیر پیشنهادی به جلسه امروز موکول شد.

به نقل از ایسنا، علاوه بر ادامه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صمت، نمایندگان مجلس امروز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی باقی مانده طبق حروف الفبای وزرات‌خانه‌ها را در دستور کار دارند.

رای گیری برای وزرای پیشنهادی بعد از اتمام بررسی صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی در مجلس انجام می‌شود که احتمالا چهارشنبه ۳۱ مرداد خواهد بود.

با پوشش خبرها و اظهارات نمایندگان موافق و مخالف همراه باشید:

ساعت: ۰۸:۵۵/ موافقت کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری

کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری موافقت کرد.

احسان عظیمی راد سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت صبح امروز سه‌شنبه مجلس در جریان بررسی برنامه و صلاحیت حسین سیمایی صراف وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری گزارش موافقت این کمیسیون را با برنامه‌های وزیر پیشنهادی قرائت کرد.

هفتمین جلسه بررسی صلاحیت وزرا/ موافقت کمیسیون فرهنگی با وزیر پیشنهادی ارشاد

متن کامل این گزارش به شرح زیر است:

«مقدمه:

دانشگاه مبدا تمام تحولات جامعه است. از دانشگاه خوب است که جامعه رشد می‌یابد. در دانشگاه اسلامی است که فرهیختگانی مسلمان، متخصص و متعهد تربیت می‌شوند. ایران باید کشوری توسعه‌یافته با جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه با هویت اسلامی و انقلابی باشد و برای رسیدن به این چشم انداز، وزیر علوم به عنوان کسی که مدیریت مراکز علمی و تحقیقاتی کشور را برعهده دارد، مهمترین نقش را دارند.
دانشگاه، پیشران پیشرفت و توسعه صنعت، اقتصاد، تجارت، خدمات و کشاورزی می‌باشد. چشمان میلیون‌ها نفر به محصول آموزش و پژوهش محققان دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی می‌باشد که با درک درست از مسائل واقعی جامعه، برای زیستن بهتر مردم در ابعاد مختلف مادی و معنوی راهکار ارائه دهند؛ بنابراین کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری با بررسی دقیق و همه جانبه نگرانه، صلاحیت وزیر پیشنهادی وزارت مهم علوم، تحقیقات و فناوری را بررسی نمود که نتیجه این بررسی، به شرح زیر تقدیم می‌گردد.

بخش اول: شرح استعلامات وزیر پیشنهادی

۱- پیرو استعلام بعمل آمده از سوی این کمیسیون، رئیس مرکز حقوقی، لوایح و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری طی نامه شماره ۱۲۳۸۱۲/ ۵۲/ ۷ مورخ ۲۴/ ۰۵/ ۱۴۰۳، مدرک کارشناسی جناب آقای دکتر سیمایی صراف در مقطع کارشناسی حقوق از دانشگاه تهران و مدرک کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی دانشگاه تربیت مدرس و دکتری ایشان در رشته حقوق خصوصی دانشگاه شهیدبهشتی را تأیید نمود.
۲- با توجه به نامه شماره ۵۳۳۴۹/ ۰۳/ ۵۴۰ معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پاسخ به استعلام این کمیسیون، ایشان در پی حضور در جبهه‌های دفاع مقدس دارای ۳۰ درصد جانبازی می‌باشد.

هفتمین جلسه بررسی صلاحیت وزرا/ موافقت کمیسیون فرهنگی با وزیر پیشنهادی ارشاد

 

بخش دوم: شرح توضیحات و تعهدات شفاهی وزیر پیشنهادی در کمیسیون

۱ - توجه ویژه به اسناد بالادستی در حوزه آموزش عالی از جمله قانون برنامه هفتم پیشرفت، سند دانشگاه اسلامی و نقشه جامع علمی کشور
۲ - مساله محور بودن دانشگاه‌ها با عنایت به تاکیدات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)
۳ - تحول و توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه مطابق نیاز کشور
۴ - حرکت به سمت دانشگاه تمدن ساز و رویکرد تحولی بویژه در علوم انسانی
۵ - تعیین تکلیف آمایش سرزمینی مطابق با شرایط واقعی کشور و دانشگاه‌ها و توجه ویژه به حضور آموزش عالی در مناطق محروم در اجرای برقراری عدالت آموزشی
۶- کاهش هر چه بیشتر وابستگی وزارت عتف به بودجه عمومی کشور از طریق تجاری سازی یافته‌های اساتید و پژوهشگران دانشگاه‌ها و افزایش درآمد اختصاصی دانشگاه‌ها
۷-حمایت مجدانه از شرکت‌های دانش بنیان و افزایش تعداد آن‌ها با مشارکت نخبگان دانشگاهی
۸- ارائه راه حل علمی برای موضوعات و مشکلات متنوع کشور توسط دانشگاه‌ها تاکید داشتند
۹ - بهبود معیشت و حفظ کرامت کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها
۱۰ - توجه ویژه بر واگذاری توان مدیریتی ستاد وزارتخانه و روسای دانشگاه‌ها به مدیران قوی، متخصص و بی حاشیه
۱۱ - نظارت و ارزیابی عملکرد دانشگاه‌های دولتی، غیردولتی و آزاد اسلامی
۱۲- تعامل سازنده و مستمر با مجلس شورای اسلامی به ویژه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری
ضمنا با توجه به شیوه جدید سنجش و پذیرش دانشگاه‌ها (کنکور سراسری) و تاثیرات نامطلوبی که تاثیر قطعی معدل در سنجش و پذیرش در دانشگاه‌ها گذاشته، وزیر پیشنهادی ضمن انتقاد جدی به این روش، قول دادند برای دسترسی عادلانه همگان به فرصت تحصیل در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، در جهت اصلاح آن تلاش نمایند.

بخش سوم: بررسی معیار‌های عمومی برنامه وزیر پیشنهادی

بر اساس گزارش معاونت نظارت مجلس شورای اسلامی، برنامه وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری از نظر شاخص‌های واقع گرایی، انسجام، تناسب، شفافیت و آینده نگری، «کامل و مطلوب» ارزیابی می‌شود.

بخش چهارم: انطباق برنامه‌های ارائه شده با اسناد بالادستی

بر اساس گزارش معاونت نظارت مجلس شورای اسلامی، تطبیق برنامه وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری با اسناد بالادستی حکایت از آن دارد که ۲۲ درصد برنامه‌های پیشنهادی با احکام فوق‌الذکر «منطبق» و ۵۷ درصد موارد نیز «همسو» است. در برنامه وزیر پیشنهادی به ۲۱ درصد از احکام نیز اشاره‌ای نشده است. همچنین موردی مبنی بر مغایرت برنامه‌ها با اسناد بالادستی گزارش نشد.

بخش پنجم: بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی

آقای سیمایی صراف تحصیلکرده حوزه و دانشگاه می‌باشند و دارای تالیفات متعدد حقوقی می‌باشند. از سوابق علمی و اجرایی ایشان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

- عضو هیات علمی دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی
- قائم مقام معاون حقوقی رئیس جمهور
- دبیر هیات دولت در دولت‌های دوازدهم و سیزدهم
- معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم، تحقیقات و فناوری
- عضو ستاد آمایش آموزش عالی
- عضو شورای مرکزی بورس دانشجویان
- رئیس ستاد مستندسازی وزارت علوم
- پژوهشگر برتر دانشگاه در سال ۱۳۹۲
- رتبه اول بیست و سومین کتاب فصل جمهوری اسلامی ایران
- برگزیده جشنواره بین المللی فارابی
- برنده کتاب سال حوزه علمیه قم

نتیجه‌گیری و نظر نهایی کمیسیون

پس از بررسی برنامه‌های کتبی و شفاهی پیشنهادی آقای سیمایی صراف و با توجه به اینکه ایشان متعهد به دستیابی به اهداف کمّی و سنجه‌های عملکردی مصرح در قانون برنامه هفتم پیشرفت شدند، کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری من حیث المجموع با پیشنهاد تصدی ایشان برای پست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با اکثریت آراء موافقت کرد.»

ساعت: ۰۹:۳۳/ مخالفان وزیر پیشنهادی علوم

«سیمایی‌صراف» برنامه عملیاتی برای اجرای برنامه هفتم ارائه نکرده است

علیرضا عباسی گفت که وزیر پیشنهادی در برنامه‌های خود و اسناد بالادستی به برنامه هفتم اشارات زیادی داشته منتها اینقدر موارد زیاد است که انگار اولویت و برنامه مشخصی ندارد؛ ایشان چند مورد را مشخصا اعلام کنند که چگونه می‌خواهند آن‌ها را عملیاتی کنند؟

وی با اشاره به برنامه وزیر پیشنهادی برای اصلاح آیین‌نامه ارتقای اعضای هیات علمی گفت: در برنامه چندین مرتبه به اصلاح این آیین‌نامه اشاره داشتیم سوال این است که چه ارتباطی بین آن و اصلاح ارتقاء اعضای هیات علمی در شورای انقلاب فرهنگی است آیا قرار است موازی‌کاری صورت گیرد؟

این نماینده مجلس شورای اسلامی با طرح این پرسش که منظور از موازی‌کاری در نظام آموزش عالی و رفع هم پوشانی در برنامه پیشنهادی وزیر علوم چیست؟ اظهار کرد: وزیر پیشنهادی علوم برنامه‌ای برای کاهش موازی‌کاری پژوهشی در وزارت علوم و دانشکده کشاورزی ارائه نکرده است همچنین اشاره‌ای به چگونگی افزایش آموزش‌های مهارتی طبق برنامه هفتم توسعه نداشتند. موضوع دیگر تربیت نیروی انسانی در بخش کشاورزی است که از وظایف وزارت علوم است و در برنامه وزیر پیشنهادی توضیحی درباره آن داده نشده است.

عباسی با اشاره به قانون برنامه هفتم توسعه برای افزایش تعداد دانشجویان خارجی به ۳۲۰ هزار نفر گفت: اکنون تعداد دانشجویان خارجی ۱۳۰ هزار نفر است، شما چگونه می‌خواهید این تعداد را افزایش دهید. علاوه بر آن ایران با ۷۳ هزار مقاله علمی رتبه ۱۶ جهان را دارد که قرار است به رتبه ۱۴ برسد. برای این هدف احتیاج به ۹۰ هزار مقاله و اثر علمی است. برنامه شما در این باره چیست؟

هفتمین جلسه بررسی صلاحیت وزرا/ موافقت کمیسیون فرهنگی با وزیر پیشنهادی ارشاد

برنامه‌های ارائه شده از سوی وزیر پیشنهادی علوم کلی است

عبدالحسین همتی سراپرده با تاکید بر اینکه نگرانی من درباره برنامه‌های وزیر پیشنهادی است، افزود: برنامه‌های ارائه شده از سوی ایشان کلی است و سنجش پذیر نیست و زمانبندی هم ندارد؛ هم‌چنین در این برنامه یک سری از موارد اعم از عدالت آموزشی در برخورداری از آموزش عالی مغفول مانده است که امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد. درباره تسهیل ازدواج دانشجویان و خوابگاه‌های متاهلی نیز برنامه خاصی مشاهده نشده است.

هفتمین جلسه بررسی صلاحیت وزرا/ موافقت کمیسیون فرهنگی با وزیر پیشنهادی ارشاد

باید در رای‌مان به اعضای پیشنهادی کابینه دقت کنیم

محمد سراج با اشاره به ۱۲ شاخص اعلام شده از سوی رهبر انقلاب برای اعضای کابینه دولت چهاردهم گفت: فرمایش رهبر انقلاب نباید زمین بماند و ما باید در رای‌مان دقت کنیم.

موافقان وزیر پیشنهادی علوم

وزیر پیشنهادی علوم در مسائل جناحی غرق نشد

سید مسعود خاتمی با بیان اینکه یکی از غفلت‌ها در حوزه مرجعیت علمی، حوزه علوم انسانی است که می‌تواند در فعال‌سازی حوزه نقش موثری داشته باشد و خوشبختانه این قوت و توان در آثار دکتر سیمایی موجود است، افزود: در مورد شرایط عمومی و شخصی، ایشان اعتقاد و التزام به نظام را با حضور در جنگ و کسب مدال جانبازی اثبات نموده است. در پایبندی به صداقت و پاکدستی به شهادت همه همکاران، ویژگی ایشان محرز است. داشتن نگاه ملی و غرق نشدن در مسائل جناحی در مناصب و مسئولیت‌های مختلف در دولت دوازدهم و سیزدهم برای ایشان اثبات شده است.

هفتمین جلسه بررسی صلاحیت وزرا/ موافقت کمیسیون فرهنگی با وزیر پیشنهادی ارشاد

وزیر پیشنهادی علوم از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار است

حجت الاسلام سید محمد موحد با تاکید بر اینکه همیشه انتخاب وزیر علوم در ادوار مختلف از طرف دولت و مجلس دارای اهمیت خاصی بوده است، گفت: وزیر علوم پیشنهادی از ویژگی‌های منحصر به فردی در بعضی از ابعاد برخوردار است؛ تحصیلات حوزوی، دانشگاهی و سوابق اجرایی از این موارد است.

«سیمایی‌صراف» مورد اقبال چهره‌های دانشگاهی قرار گرفته است

احمد مرادی وزیر پیشنهادی علوم را از جمله نقاط قوت کابینه پزشکیان برشمرد و گفت: وزارت علوم به فردی دلسوز و با انگیزه و شجاع نیاز دارد که آقای سیمایی صراف این ویژگی‌ها را دارد او دارای برنامه‌ای جامع، اثرگذار و منطبق با برنامه هفتم بوده که مورد اقبال چهره‌های دانشگاهی و شخصیت‌های علمی و خدوم و اکثریت نمایندگان قرار گرفته است.

هفتمین جلسه بررسی صلاحیت وزرا/ موافقت کمیسیون فرهنگی با وزیر پیشنهادی ارشاد

وزیر پیشنهادی علوم مصداق دولت وفاق ملی است

محمد بهرامی سیف آباد با بیان اینکه نماد عینی سیاست وفاق ملی انتخاب جناب سیمایی هست، افزود: ایشان دبیر دو دولت با دو رئیس جمهور متفاوت با نگاه سیاسی متفاوت بوده است. عزیزان، من اینجا می‌خواهم از آقای دکتر حمایت کنم، چون از بدنه دانشگاه هستند. امروز ضعف‌هایی در بحث مدیریت دانشگاه از صدر تا پایین وجود دارد. خیلی از همکاران ما صرفا علمی هستند و بعضی‌ها صرفا اجرایی هستند. این یکی از ضعف‌هایی هست که در مدیریت ما وجود دارد.

ساعت: ۱۰:۴۴/ موافقت کمیسیون فرهنگی با وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از موافقت این کمیسیون با برنامه‌های وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.

احمد راستینه در جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی نظر کمیسیون فرهنگی درباره سیدعباس صالحی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی را قرائت کرد.

در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده‌ای به عنوان مخالف برنامه‌های او صحبت نکرد.

 

ساعت: ۱۱:۱۳/ موافقت کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس با وزیر پیشنهادی کشور

سخنگوی کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی از موافقت این کمیسیون با وزیر پیشنهادی کشور خبر داد.

ولی الله بیاتی، سخنگوی کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در نوبت صبح جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس و در جریان بررسی صلاحیت اسکندر مومنی، وزیر پیشنهادی کشور گزارش این کمیسیون را قرائت کرد.

ساعت: ۱۱:۳۳/ موافقت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با وزیر پیشنهادی کشور

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از موافقت این کمیسیون با وزیر پیشنهادی کشور خبر داد.

ابراهیم رضایی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نوبت صبح جلسه علنی امروز و در جریان بررسی صلاحیت اسکندر مومنی، وزیر پیشنهادی کشور گزارش این کمیسیون را قرائت کرد.

موافقت کمیسیون عمران با وزیر پیشنهادی کشور

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از موافقت این کمیسیون با وزیر پیشنهادی کشور خبر داد.

عبدالجلال ایری، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در نوبت صبح جلسه علنی امروز سه‌شنبه و در جریان بررسی صلاحیت اسکندر مومنی، وزیر پیشنهادی کشور گزارش این کمیسیون را قرائت کرد.

مخالفان وزیر پیشنهادی کشور

«مومنی» به حوزه معیشتی کارکنان وزارت کشور توجه کند

مصطفی پوردهقان از وزیر پیشنهادی کشور خواست که در حوزه‌های اجتماعی و در مواجهه با تنش‌ها و ناهنجاری‌ها با استفاده از رویکرد‌های فرهنگی و اجتماعی برخورد کرده و همچنین به مسائل معیشتی کارکنان وزارت کشور توجه داشته باشند.

وی با تاکید بر لزوم حل مشکلات معیشتی در وزارت کشور و در بین فرمانداران و بخشداران گفت: با عینک سیاسی به استان‌ها نگاه نکنید. استانداران و فرمانداران را براساس دانش‌شان انتخاب کنید.

«مومنی» در انتخاب استانداران و فرمانداران دقت کند

حمیدرضا گودرزی با اشاره به تجربه خود در وزارت کشور گفت: وزارت کشور وزارت گسترده‌ای است که تمامی نظم و انضباط داخل کشور به این وزارتخانه برمی‌گردد. درخواست ما این است که در انتخاب استانداران، فرمانداران، بخشداران و دهیاران و همچنین در سازمان شهرداری و دهیاری‌ها دقت فراوان کنیم.

موافقان وزیر پیشنهادی کشور

کارنامه مومنی مثبت است

عباس صوفی با بیان اینکه کارنامه مومنی مثبت است، افزود: وقتی که در سال‌های دهه ۸۰ یعنی قریب به ۲۰ سال پیش سالانه ۲۸ هزار تلفات جاده‌ای داشتیم ایشان برنامه‌ای را اجرا کرد که این تلفات تا ۱۶ هزار نفر کاهش پیدا کرد. این یعنی در عملکرد موفق کارنامه سردار مؤمنی دو نکته دارد اول اینکه این فرد برای جان انسان‌ها اهمیت قائل است و در چنین شرایطی دلیل ندارد ما دنبال افرادی برویم که کارنامه درستی ندارند، دوم اینکه به هر حال ایشان آدم موفقی است که در هر سمتی قرار گرفته موفق عمل کرده است.

رییس‌جمهور بهترین گزینه را برای وزارت کشور معرفی کرد

محمد میرزایی با بیان اینکه بررسی شخصیت و برنامه‌های مومنی بیانگر آن است که رئیس جمهور بهترین گزینه را برای وزارت کشور انتخاب کرده‌اند، تصریح کرد: وظیفه نمایندگان محترم است که با رای بسیار بالا از این انتخاب حمایت کنند تا ان‌شاءالله ایشان با قدرت مسئول مدیریت و رهبری امور سیاست داخلی کشور شود. تلفیق رویکرد‌های سیاسی، امنیتی و اجتماعی و عمرانی تجربه و شخصیت مؤمنی بر اساس کار ویژه‌های وزارت کشور که به بحث‌ها و موضوعات سیاسی اجتماعی امنیتی به عنوان می‌پردازد بیانگر تلفیق نگاه سیاسی و عمرانی و امنیتی با رویکرد اجتماعی است.

ادامه دارد ..

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی