تیتر امروز

پنجمین جلسه بررسی صلاحیت وزرا/ اسحاقی: «رحیمی» فکری برای سازمان تعزیرات کند
امروز در مجلس شورای اسلامی (بروز رسانی می‌شود)

پنجمین جلسه بررسی صلاحیت وزرا/ اسحاقی: «رحیمی» فکری برای سازمان تعزیرات کند

امروز (دوشنبه) در مجلس، ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت مسعود پزشکیان در دستورکار است که ابتدا صلاحیت غلامرضا نوری قزلجه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی بررسی می‌شود و به ترتیب نوبت به سایر...
تاریخ لوله صلح؛ از ایران به پاکستان تا هند
چهارمین قسمت تاریخ شفاهی با علی شمس اردکانی

تاریخ لوله صلح؛ از ایران به پاکستان تا هند

در ادامه برنامه تاریخ شفاهی، گفت و گو با علی شمس اردکانی اولین سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت که منصوب مستقیم رهبر انقلاب بود را ادامه دادیم و در این برنامه به تاریخ لوله صلح و نقش مهمان برنامه...
اصلاح نظام‌حکمرانی مقدم بر اصلاح اقتصادی است/اعتقاد به امام زمان هم مورد دستبرد واقع شده/ از اینهمه نهج البلاغه خوانی پزشکیان می‌ترسم!
در سیزدهمین برنامه دیدار اندیشه با محمدرضا یوسفی اقتصاددان، استاد دانشگاه و حوزه مطرح شد

اصلاح نظام‌حکمرانی مقدم بر اصلاح اقتصادی است/اعتقاد به امام زمان هم مورد دستبرد واقع شده/ از اینهمه نهج البلاغه خوانی پزشکیان می‌ترسم!

در سیزدهمین برنامه دیدار اندیشه با دکتر محمد رضا یوسفی اقتصاددان، استاد دانشگاه درباره "الزامات سیاسی برای انجام وعده‌ها و اصلاحات اقتصادی دولت پزشکیان"گفتگو کردیم.
امروز در مجلس شورای اسلامی (بروز رسانی می‌شود)

پنجمین جلسه بررسی صلاحیت وزرا/ اسحاقی: «رحیمی» فکری برای سازمان تعزیرات کند

امروز (دوشنبه) در مجلس، ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت مسعود پزشکیان در دستورکار است که ابتدا صلاحیت غلامرضا نوری قزلجه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی بررسی می‌شود و به ترتیب نوبت به سایر وزرای پیشنهادی می‌رسد.

کد خبر: ۱۷۰۶۱۰
۰۸:۱۷ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۳

.

دیدارنیوز _ سرویس سیاسی: سومین روز و پنجمین جلسه علنی مجلس برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت مسعود پزشکیان آغاز شد.

جلسه علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه) دقایقی پیش با حضور محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس و برای ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم شروع شد.

نمایندگان مجلس از روز شنبه ۲۷ مرداد به بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم می‌پردازند؛ ابتدا خط مشی و کلیات برنامه دولت چهاردهم مورد رسیدگی قرار گرفت و سپس به تربیت حروف الفبای وزرات‌خانه‌ها، هر کدام از وزرای پیشنهادی از برنامه‌های خود دفاع کردند.

صلاحیت علیرضا کاظمی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش و ستار هاشمی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات عصر ۲۷ مرداد بررسی شد.

در جلسات علنی نوبت صبح و بعدازظهر یکشنبه ۲۸ مرداد، صلاحیت حجت‌الاسلام خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات، عبدالناصر همتی وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی، عباس عراقچی وزیر پیشنهادی امور خارجه، محمدرضا ظفرقندی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و احمد میدری وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد رسیدگی قرار گرفت.

به نقل از ایسنا، در جلسه علنی امروز ابتدا صلاحیت غلامرضا نوری قزلجه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی بررسی می‌شود و به ترتیب نوبت به سایر وزرای پیشنهادی می‌رسد.

رای گیری برای وزرای پیشنهادی بعد از اتمام بررسی صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی در مجلس انجام می‌شود که احتمالا چهارشنبه ۳۱ مرداد خواهد بود.

با پوشش خبرها و اظهارات نمایندگان موافق و مخالف همراه باشید:

 

ساعت: ۰۸:۱۱/ آغاز روز سوم بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی

در روز سوم و پنجمین جلسه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی، برنامه‌ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی، دادگستری، دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، راه وشهرسازی، صنعت معدن و تجارت بررسی خواهد شد.

ساعت: ۰۸:۲۶/ موافقت کمیسیون کشاورزی با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی از موافقت این کمیسیون با برنامه‌های وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی خبر داد.

سمیه رفیعی در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی نظر کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درباره غلامرضا نوری قزلجه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی را قرائت کرد.

ساعت: ۰۹:۳۳/ مخالفان وزیر پیشنهادی کشاورزی

«نوری» چگونه می‌خواهد بازار صادرات کشاورزی را به بهره‌برداری برساند

حجت الاسلام سیدسلمان ذاکر با طرح پرسش‌هایی درباره برنامه‌های پیشنهادی وزیر جهاد کشاورزی برای کاهش مصرف آب و اصلاح نظام بازار گفت: با توجه به برنامه‌های ارائه شده، سوال این است که وزیر پیشنهادی چه راهکاری برای به بهره‌برداری رساندن بازار صادرات کشاورزی دارد؟ چون در برنامه‌شان از اصلاح نظام بازار و بهبود بهره‌وری سخن گفته، اما راهکاری ارائه نکردند. آیا می‌خواهند با روش تهاتر پیش بروند یا روش دیگری را در پیش گیرند؟

برنامه «نوری» چارچوب فکری مناسبی ندارد

احمد بخشایش با ابراز امیدواری از این‌که وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی با لایه‌های پنهان فساد مقابله کند، گفت: برنامه‌های آقای نوری چارچوب فکری مناسبی ندارد و تنها به کلی‌گویی بسنده کرده که حکایت از این ضرب‌المثل دارد که «سنگ بزرگ علامت نزدن است».

وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی مراقب باشد درگیر فساد چای دبش نشود

اسماعیل کوثری گفت: به عنوان برادر به وزیر پیشنهادی کشاورزی، جناب آقای نوری قزلجه می‌گویم که شما ان‌شاءالله انتخاب خواهید شد، اما این نشود که گرفتار چای دبش شوید.

برنامه وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی برای پرداخت پول گندمکاران چیست؟

رحمت الله نوروزی با شااره به جنگ اوکراین و روسیه و مشکلاتی که برای کشاورزی ما و جهان درست کرد، گفت: امروز معیشت به خطر افتاده است. امنیت غذایی به خطر افتاده است. ۵ ساعت یا ۶ ساعت قطعی برق مشکلاتی ایجاد کرده است. پول گندم کاران هنوز پرداخت نشده است. چه برنامه‌ای برای این موضوع خواهید داشت؟

موافقان وزیر پیشنهادی کشاورزی

«نوری قزلجه» مرتبط‌ترین وزیر پیشنهادی کابینه است

سید ابوالحسن مصطفوی با تأکید بر اینکه نوری قزلجه دارای تجارب، تخصص و روستازاده و کشاورزاده است، گفت: نوری قزلجه مرتبط‌ترین وزیر پیشنهادی کابینه است. او در همه دوران خدمتی مسئولیت‌هایی در سطوح کارشناسی با همترازی وزیر داشته است به سلامت و پاکدستی و اقتدار و مشی مدیریت جهادی شهرت دارد.

«نوری‌قزلجه» با گوشت و پوست خود مشکلات حوزه کشاورزی را لمس کرده است

حجت الاسلام محمد سبزی تصریح کرد: وقتی به سابقه آقای نوری قزلجه نگاه می‌کنیم می‌بینیم که ایشان در سه دوره مجلس شورای اسلامی در کمیسیون کشاورزی نقش فعالی داشته و یک دوره نیز معاون اجرایی مجلس و در دوره‌ای جانشین و مشاور وزیر جهاد کشاورزی بوده است؛ او کشاورز و کشاورززاده است و درد کشاورز را می‌فهمد و با گوشت و پوست خود مشکلات را لمس کرده است. رسته تخصصی او از هنرستان تا مدارج عالی کشاورزی بوده و مسئولیت‌هایی در حوزه کشوری در زمینه کشاورزی بر عهده داشته است.

«نوری» برنامه عملیاتی و منسجمی برای حل مسائل کلیدی کشاورزی دارد

محمد بیات با بیان اینکه نوری برنامه عملیاتی و زمانبندی برای حل مسائل کلیدی کشاورزی شامل برنامه‌های کوتاه، میان مدت و بلندمدت دارد، افزود: او به خودکفایی محصولات کشاورزی اعتقاد داشته و آشنا به برنامه هفتم توسعه است.

«نوری» فردی باسابقه و تجربه فعالیت در حوزه کشاورزی است

محمد جلالی با بیان اینکه آقای نوری سابقه و تجربه فعالیت در محیط روستایی و بخش کشاورزی دارد و می‌تواند با هماهنگی و کمک همه زیربخش‌های مختلف کشاورزی عملکرد موفقی از خود به جای بگذارد، تصریح کرد: در صورت استفاده مناسب و متناسب با توان مناطق مختلف و به کارگیری روش‌های نوین دانش بنیان و توجه به بخش‌های مختلف کشاورزی می‌توان علاوه بر تولید محصولات کشاورزی، بخشی از محصولات را با کسب ارزش افزوده و ارزآوری صادر کرد که آورده مناسبی برای اقتصاد دارد.

ساعت: ۱۰:۱۶/ موافقت کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با وزیر پیشنهادی دادگستری

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی از موافقت این کمیسیون با وزیر پیشنهادی دادگستری خبر داد.

علی آذری، سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در نوبت صبح جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی صلاحیت امین‌حسین رحیمی، وزیر پیشنهادی دادگستری گزارش این کمیسیون را قرائت کرد.

ساعت: ۱۱:۰۲/ مخالفان وزیر پیشنهادی دادگستری

«رحیمی» برنامه‌ای برای اجرای برخی مواد قانونی ندارد

حسینعلی حاجی‌دلیگانی با بیان این‌که وزیر پیشنهادی دادگستری درباره اجرای برخی از مواد قانون برنامه هفتم توسعه برنامه‌ای به مجلس شورای اسلامی ارائه نکرده است، گفت که قوه قضاییه گزارشی به مجلس دهد که تاکنون چند لایحه قضایی ارائه کرده و چرا اساسا فقط مجلس شورای اسلامی باید طرح ارائه دهد.

«رحیمی» فکری برای سازمان تعزیرات کند

سلمان اسحاقی با انتقاد از عملکرد سازمان تعزیرات، از وزیر پیشنهادی دادگستری خواست که فکری برای سازمان تعزیرات بکند.

وی با یادآوری وظایف سازمان تعزیرات گفت: ما در شرایط فعلی با گران‌فروشی و قاچاق مواجه هستیم و بازار هرطور که می‌خواهد قیمت‌گذاری می‌کند بعد از حذف ارز ترجیحی هم سازمان تعزیرات اجازه افزایش قیمت‌ها را داد.

موافقان وزیر پیشنهادی دادگستری

اعتماد رئیس قوه قضائیه به رحیمی ملاک ارزشمندی این شخصیت است

حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی با بیان اینکه «بر اساس اصل ۱۶۰ قانون اساسی این رئیس قوه قضاییه است که گزینه وزارت دادگستری را معرفی می‌کند»، افزود: اعتماد ریاست قوه به آقای رحیمی برای ما یک ملاک ارزندگی و ارزشمندی این شخصیت است؛ او در انجام تکالیف و تحول در وزارت دادگستری اقدامات ارزنده‌ای انجام داده است؛ در زمان ایشان صندوق خسارات بیت المال همه خساراتی که باید را پرداخت کرد. همچنین در حوزه تعزیرات، رحیمی در یک اقدام فوری از سران قوا مصوبه‌ای برای اصلاح گرفت و در آن بازه زمانی پر بحران جامعه را مدیریت کرد.

ادامه دارد ..

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی