تیتر امروز

سومین جلسه صلاحیت وزرا؛ بررسی برنامه‌های ۴ وزیر/ آزادی‌خواه: «عراقچی» برنامه خوبی دارد
امروز در مجلس شورای اسلامی (بروز رسانی می‌شود)

سومین جلسه صلاحیت وزرا؛ بررسی برنامه‌های ۴ وزیر/ آزادی‌خواه: «عراقچی» برنامه خوبی دارد

امروز (یکشنبه) در مجلس، ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت مسعود پزشکیان در دستورکار است که برنامه وزیران پیشنهادی اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی، امورخارجه، و بهداشت و درمان بررسی خواهد...
اصلاح نظام‌حکمرانی مقدم بر اصلاح اقتصادی است/اعتقاد به امام زمان هم مورد دستبرد واقع شده/ از اینهمه نهج البلاغه خوانی پزشکیان می‌ترسم!
در سیزدهمین برنامه دیدار اندیشه با محمدرضا یوسفی اقتصاددان، استاد دانشگاه و حوزه مطرح شد

اصلاح نظام‌حکمرانی مقدم بر اصلاح اقتصادی است/اعتقاد به امام زمان هم مورد دستبرد واقع شده/ از اینهمه نهج البلاغه خوانی پزشکیان می‌ترسم!

در سیزدهمین برنامه دیدار اندیشه با دکتر محمد رضا یوسفی اقتصاددان، استاد دانشگاه درباره "الزامات سیاسی برای انجام وعده‌ها و اصلاحات اقتصادی دولت پزشکیان"گفتگو کردیم.
اندیشکده آمریکایی: تهاجم اوکراین به کورسک، سومین تحقیر جنگی بزرگ پوتین
از چشم جهان (۱۶۶)

اندیشکده آمریکایی: تهاجم اوکراین به کورسک، سومین تحقیر جنگی بزرگ پوتین

اکنون در جهانی زندگی می‌کنیم که در آن شاهدیم، اوکراین به روسیه حمله کرده است. هم اکنون در جهانی به سر می‌بریم که اوکراین، تا این لحظه، بخشی از خاک روسیه را که تقریبا به اندازه شهر نیویورک است،...

نماینده تهران: رئیس‌جمهور اصلاح‌طلب به اصلاح‌طلبان بدهکار نیست!

مجتبی زارعی، نماینده مردم تهران در مجلس گفت: رئیس جمهور اصلاح‌طلب و صادق ما به اصلاح‌طلبان تشکیلاتی بدهکار نیست بلکه به امیرالمومنین بدهکار است؛ نه در شعار و نه در سبد رای به اصلاح‌طلبان تشکیلاتی بدهکار نیست. پزشکیان گفته من اصولگرا هستم اصولی که به حق و عدل ختم می‌شود؛ با این دلیل من بر لبان و دستان پزشکیان بوسه می‌زنم.

کد خبر: ۱۷۰۵۵۴
۰۹:۲۵ - ۲۸ مرداد ۱۴۰۳

نماینده تهران: رئیس‌جمهور اصلاح‌طلب به اصلاح‌طلبان بدهکار نیست!

دیدارنیوز: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی اطلاعات گفت: من به وزیر پیشنهادی اطلاعات رای منفی می‌دهم، اما رای من نمادین است.

مجتبی زارعی در جلسه نوبت صبح امروز یکشنبه مجلس در جریان بررسی برنامه و صلاحیت اسماعیل خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات در اظهاراتی به عنوان مخالف گفت: رئیس جمهور اصلاح طلب و صادق ما به اصلاح طلبان تشکیلاتی بدهکار نیست بلکه به امیرالمومنین بدهکار است؛ نه در شعار و نه در سبد رای به اصلاح طلبان تشکیلاتی بدهکار نیست. پزشکیان گفته من اصولگرا هستم اصولی که به حق و عدل ختم می‌شود؛ با این دلیل من بر لبان و دستان آقای پزشکیان بوسه می‌زنم که نه برای ساخت جامعه مدنی، به جامعه مدنی غربی بلکه به جامعه مدنی علوی ارجاع کرده است.

وی افزود: رئیس جمهور به حق و عدل ارجاع داده است؛ مقام و جناح در تفکر پزشکیان اثر نداشته است. درود بر پزشکیان که به جای جهانگیری، عارف را معرفی کرد؛ مگر فراموش کردیم ۸۰۰ هزار میلیارد تومان را؟ با توزیع رانت نمی‌شود جامعه علوی درست کرد.

زارعی همچنین با اشاره به برخی انتصابات رئیس جمهور گفت: رئیس جمهور اول به خودش خدمت کرده که به رادیکال‌ها پست نداد و ثانیاً به ایران خدمت کرده است.

وی با بیان اینکه «من به وزیر پیشنهادی اطلاعات رای منفی می‌دهم، اما رای من نمادین است»، عنوان کرد: من اینجا نمی‌خواهم درباره عظمت دستگاه اطلاعاتی صحبت کنم، اما امروز یک جهاد تبیین دارم؛ ضمناً هیچ یک از نمایندگان را دعوت به رای ندادن به خطیب نمی‌کنم.

این نماینده مجلس با طرح این پرسش که آیا دستگاه اطلاعاتی شکست نداشته؟ عنوان کرد: داشته، اما پیروزی‌های دستگاه اطلاعاتی بر ناکامی‌ها و شکست‌های آن غلبه دارد.

زارعی عنوان کرد: امام خامنه‌ای ۱۲ معیار برای کابینه دادند و سیاست اقدام این ۱۲ معیار را نیز اعلام کردند؛ ایشان فرمودند که مجلس با دولت همکاری کند و دولت حساسیت‌های مجلس را در نظر بگیرد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به حضور یکی از وزرای پیشنهادی در جلسات کمیسیون‌های تخصصی گفت: فردی که هنوز بعد از ۱۵ سال با وجود درخواست‌های متوازن شما در کمیسیون از یک اشتباه و خلاف تاریخی خود یک عذرخواهی ساده نمی‌کند و خیال می‌کند که به رئیس جمهور و صادق ما لطف کرده که داخل کابینه شده، او فردا به رئیس جمهور نیز در روز واقعی گوش نخواهد کرد. ما در حال صحبت کردن به نفع پزشکیان هستیم چرا که دولت او دولت کار، وحدت و همبستگی ملی است؛ بیاییم به پزشکیان کمک دهیم، اما با اجرای قانون.

این نماینده مجلس همچنین عنوان کرد: درود بر رئیس جمهور که به یک فرد اجتماعی در وزارت کشور توجه کرده است؛ آیا اگر رئیس جمهور یک فردی را که بیسیم به دست جامعه را مورد تحریک قرار می‌داده، به جای مومنی به عنوان وزیر پیشنهادی کشور قرار می‌داد، خوب بود؟

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی