تیتر امروز

اصلاح نظام‌حکمرانی مقدم بر اصلاح اقتصادی است/اعتقاد به امام زمان هم مورد دستبرد واقع شده/ از اینهمه نهج البلاغه خوانی پزشکیان می‌ترسم!
در سیزدهمین برنامه دیدار اندیشه با محمدرضا یوسفی اقتصاددان، استاد دانشگاه و حوزه مطرح شد

اصلاح نظام‌حکمرانی مقدم بر اصلاح اقتصادی است/اعتقاد به امام زمان هم مورد دستبرد واقع شده/ از اینهمه نهج البلاغه خوانی پزشکیان می‌ترسم!

در سیزدهمین برنامه دیدار اندیشه با دکتر محمد رضا یوسفی اقتصاددان، استاد دانشگاه درباره "الزامات سیاسی برای انجام وعده‌ها و اصلاحات اقتصادی دولت پزشکیان"گفتگو کردیم.
اندیشکده آمریکایی: تهاجم اوکراین به کورسک، سومین تحقیر جنگی بزرگ پوتین
از چشم جهان (۱۶۶)

اندیشکده آمریکایی: تهاجم اوکراین به کورسک، سومین تحقیر جنگی بزرگ پوتین

اکنون در جهانی زندگی می‌کنیم که در آن شاهدیم، اوکراین به روسیه حمله کرده است. هم اکنون در جهانی به سر می‌بریم که اوکراین، تا این لحظه، بخشی از خاک روسیه را که تقریبا به اندازه شهر نیویورک است،...
پزشکیان زیر بار حرف زورگویان نرفت/ افزایش سرعت اینترنت اولین وظیفه وزیر ارتباطات است
بررسی صلاحیت وزرا؛ موافقان و مخالفان چه گفتند؟ (بروز رسانی می‌شود)

پزشکیان زیر بار حرف زورگویان نرفت/ افزایش سرعت اینترنت اولین وظیفه وزیر ارتباطات است

جلسه علنی مجلس با حضور محمد باقر قالیباف و برای بررسی خط مشی و اصول کلی دولت چهاردهم و بررسی برنامه‌ها و صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی با حضور مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور برگزار شد. علیرضا سلیمی، نماینده...
معاون مشارکت‌های اجتماعی وزارت کشور خبر داد

اخذ"مقام مشورتی سازمان ملل متحد" برای مجمع خیرین کشور

پانزدهمین نشست فصلی مجمع خیرین کشور با حضور مسئولان و مدیران مرتبط در مشهد مقدس برگزار شد.

کد خبر: ۱۷۰۵۱۰
۱۴:۱۱ - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳

اخذ مقام مشورتی سازمان متحد بین المللی برای مجمع خیرین کشور

دیدارنیوز: محسن ولیئی معاون مشارکت‌های اجتماعی وزارت کشور در پانزدهمین نشست فصلی مجمع خیرین کشور در مشهد مقدس با ابراز خرسندی از فعالیت‌های غیرسیاسی، غیر تجاری و غیر انتفاعی و کاملا مردم نهاد اثرگذار مجمع خیرین کشور با رویکرد تسهیل گری برنامه محور و هم افزایی عالمانه‌ی حوزه‌ی خیرورزی درباره‌ی فعالیت‌های مجمع خیرین کشور مطالبی را بیان کرد.

ولیئی در بخشی از سخنان خود در پنجمین مجمع عمومی مجمع خیرین کشور که در قالب این همایش دو روزه برگزار شد اضافه کرد: مجمع خیرین کشور در راستای استفاده از ظرفیت‌های بین المللی با توجه به کارکرد و استراتژی غیرسیاسی، غیر تجاری و غیر انتفاعی خود در راستای کمک به سیاستگذاری در امور خیر کلان کشور با پیشنهادات علمی و عملی در امور خیر به موسسات و نهاد‌های خیریه و سازمان‌های مردم نهاد و سازمان‌های متولی حمایت از اقشار کم برخوردار و مرجعی برای خیرورزی خردورزانه، اخذ «مقام مشورتی سازمان متحد» و به انجام رساندن آن را آغاز کرده بود که مراحل پذیرش تا کنون به خوبی پیش رفته است.

وی افزود: به امید خدا در آینده‌ای نزدیک اخذ این مقام مشورتی معتبر بین المللی نیز به سبب عملکرد غیرسیاسی، غیر تجاری و مردم نهاد مجمع خیرین در کنار دیگر نشان‌ها و کارنامه‌ی نثبت فعالیت ملی و گسترده‌ی مجمع خیرین کشور بر مبنای اساسنامه‌ی خود قرار خواهد گرفت.

بحث رتبه بندی موسسات خیریه و کمک به حل مشکلات، فعالیت غیرسیاسی و تسهیل گری جدی در کمک به روند انجام بهینه و رفع موانع امور خیر برای خیرین و موسسات خیریه، پیشنهاد و پیگیری اخذ مصوبات بمانند مطالعات، برنامه ریزی و ارائه‌ی طرح ملی بانک زمان در شورای اجتماعی کشور و اخذ دستور انجام آن از سوی وزیر نعاون، رفاه و امور اجتماعی در مشورت با مجمع خیرین کشور جهت ایجاد بانک خدمت رسانی اجتماعی با ساز و کار پیشرفته مردم محور در این طرح به ویژه با توجه به روند سالمندی در ایران از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

وی ادامه دا: پیگیری طرح‌های خیرورزانه و آینده پژوهانه بمانند بانک زمان از طریق متولیان امر در وزارتخانه‌ها و کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی نیز همواره در قالب مطالبه گری مصلحانه و منطبق بر قانون از سوی مجمع خیرین کشور جهت تسهیل امور خیر انجام می‌شود.

معاون مشارکت های اجتماعی وزارت کشور گفت: پیگیری مشکلات و موارد مالیاتی موسسات خیریه از جمله مسایل مهمی بوده است که از طریق مجمع خیرین کشور در گفتگو با ریاست جمهوری با دستور ایشان در وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی به انجام رسید که برخی اشکالات آن در اجرا نیز در حال پیگیری برای رفع موانع است.

به گفته این مقام مسئول، عضویت مجمع خیرین کشور در شورای اجتماعی کشور و اثرگذاری در مصوبات مرتبط با امور موسسات خیریه و سازمان‌های مردم نهاد و ارتباط سازنده منطبق بر تفاهم نامه با ریاست سازمان نظام پزشکی کشور و وزرای وزارت آموزش و پرورش در بحث غربالگری دانش آموزان در قالب نذر تخصص از جمله اقدامات مورد تایید سازمان امور اجتماعی وزارت کشور بود که از سوی معاون مشارکت‌های مردمی وزارت کشور انجام شد.

ولئی افزود: پیگیری و تصویب گنجانده شدن رشته ی دکترای حرفه‌ای مدیریت سازمان‌های مردم نهاد در دانشگاه آزاد اسلامی نیز از دیگر دستاورد‌های مجمع خیرین کشور در تعاملات گسترده‌ی هدفمند خود بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی