تیتر امروز

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.
گفت و گوی دیدار با یک کارشناس اقتصاد( قسمت دوم)

ناترازی‌ها مهمترین و اساسی‌ترین مشکل اقتصاد ایران

برنامه گفت و گوی اقتصادی دیدارنیوز، میزبان دکتر وحید شقاقی شهری دانش آموخته دکتری اقتصاد و عضو هیأت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه خوارزمی تهران بود.

کد خبر: ۱۷۰۳۸۱
۱۵:۳۳ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۳

ناترازی‌ها مهمترین و اساسی‌ترین مشکل اقتصاد ایران
دیدارنیوز _ لیلا قصاب زاده: برنامه گفت و گوی اقتصادی دیدارنیوز، میزبان دکتر وحید شقاقی شهری دانش آموخته دکتری اقتصاد و عضو هیأت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه خوارزمی تهران، مولف پنج کتاب در حوزه توسعه، آینده اقتصادی و اقتصاد مقاومتی و مشاور اقتصادی وزرا در دولت‌های مختلف، بود که در ادامه می‌بینید و می‌خوانید.

ویدیوی این گفت و گو را می توانید اینجا، یوتیوب و آپارات ببینید.



وحید شقاقی شهری با اشاره به اینکه ناترازی در اقتصاد ایران نتیجه انباشت ۵۰ سال است گفت: دولت چهاردهم برای حل این مشکلات، باید یک شناخت جدید و جامع از آخرین وضعیت ناترازی‌های مختلف کشور داشته باشد تا بتواند برنامه روشنی برای اصلاحات ساختاری ارائه دهد.

وی اضافه کرد: ما در اقتصاد ایران چند ناترازی عمده، از جمله آب، بودجه، بانک و انرژی داریم که به مرور زمان برخی از ناترازی‌های نوظهور که البته در گذشته ریشه‌ها و آثار آن دیده می‌شد، نیز به این موارد اضافه شد، از جمله ناترازی صندوق‌های بازنشستگی، تجاری و حساب سرمایه.

وی در ادامه بیان کرد: اقتصاد ایران به دلیل بودجه ریزی سنتی و غیر برنامه‌ای، همواره طی چهار دهه گذشته با کسری مواجه بوده است.

شقاقی اظهار داشت: در اقتصاد ایران اصلاح ساختار معیوب بودجه همواره به تعویق افتاده و این کسری به تدریج در طی سال‌های متمادی حجیم‌تر شد و اکنون کشور و دولت را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی