تیتر امروز

پنجمین جلسه بررسی صلاحیت وزرا/ موافقت کمیسیون صنایع مجلس با وزیر پیشنهادی دفاع
امروز در مجلس شورای اسلامی (بروز رسانی می‌شود)

پنجمین جلسه بررسی صلاحیت وزرا/ موافقت کمیسیون صنایع مجلس با وزیر پیشنهادی دفاع

امروز (دوشنبه) در مجلس، ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت مسعود پزشکیان در دستورکار است که ابتدا صلاحیت غلامرضا نوری قزلجه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی بررسی می‌شود و به ترتیب نوبت به سایر...
تاریخ لوله صلح؛ از ایران به پاکستان تا هند
چهارمین قسمت تاریخ شفاهی با علی شمس اردکانی

تاریخ لوله صلح؛ از ایران به پاکستان تا هند

در ادامه برنامه تاریخ شفاهی، گفت و گو با علی شمس اردکانی اولین سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت که منصوب مستقیم رهبر انقلاب بود را ادامه دادیم و در این برنامه به تاریخ لوله صلح و نقش مهمان برنامه...
اصلاح نظام‌حکمرانی مقدم بر اصلاح اقتصادی است/اعتقاد به امام زمان هم مورد دستبرد واقع شده/ از اینهمه نهج البلاغه خوانی پزشکیان می‌ترسم!
در سیزدهمین برنامه دیدار اندیشه با محمدرضا یوسفی اقتصاددان، استاد دانشگاه و حوزه مطرح شد

اصلاح نظام‌حکمرانی مقدم بر اصلاح اقتصادی است/اعتقاد به امام زمان هم مورد دستبرد واقع شده/ از اینهمه نهج البلاغه خوانی پزشکیان می‌ترسم!

در سیزدهمین برنامه دیدار اندیشه با دکتر محمد رضا یوسفی اقتصاددان، استاد دانشگاه درباره "الزامات سیاسی برای انجام وعده‌ها و اصلاحات اقتصادی دولت پزشکیان"گفتگو کردیم.

نامه هزار نفر از فعالین سیاسی و اجتماعی به پزشکیان؛ وزیر نسل دوم و سوم معرفی کنید

بیش از هزار نفر از فعالین سیاسی و اجتماعی، در نامه‌ای خطاب به مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور کشورمان خواستار معرفی وزیر نسل دوم و نسل سومی شدند.

کد خبر: ۱۷۰۱۶۰
۲۲:۱۰ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۳

پزشکیان

دیدارنیوز: بیش از هزار نفر از فعالین سیاسی و اجتماعی در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور، خواستار معرفی وزیر نسل دوم و سومی شدند.

متن نامه به شرح زیر است:

رییس محترم جمهوری اسلامی ایران
جناب آقای دکتر پزشکیان
با سلام و تحیات
چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در شرایطی برگزار شد که به سبب وضعیت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور و تجربه حوادث سال‌های اخیر، سایه سنگینی از یاس و سرخوردگی بر جامعه ما و خصوصاً نسل‌های جوان‌تر حاکم شده و اکثریت آن‌ها ناامید از هرگونه تغییر مثبت، از سیاست و سیاست‌ورزی کناره گرفته بودند.

با این حال حضور شما، سوابق‌تان و رویکرد‌هایی که در مبارزات انتخاباتی در پیش گرفتید، سبب رویش دوباره امید در دل و ذهن بخشی از جامعه و جوانان شد و همان‌ها کوشیدند تا این امید را در دل‌های سایر هم‌نسلان خود نیز زنده کنند و موج امید به بهبود و تغییر را به سراسر کشور گسترش دهند. کوششی که در کنار سایر عوامل، نهایتاً منجر به برآمدن حضرتعالی شد.

با این حال ساده‌انگارانه است اگر گمان کنیم به صورت کامل از آن فضای نومیدی و بی‌اعتمادی گذر کرده و وارد دوران جدیدی شده‌ایم. چه اینکه می‌دانیم بخش بزرگی از جامعه و نسل‌های جوان‌تر با ما همراه نشده و بسیاری نیز که در این مقطع همراهی کرده‌اند، هنوز با چشمانی نگران و اعتمادی لرزان، پیگیر عملکرد‌ها و تصمیم‌هایی هستند که هر یک می‌تواند بر حفظ یا تضعیف اعتمادشان تأثیرگذار باشد.

بر این اساس تصمیم‌هایی که جنابعالی، خصوصاً در مقطع شروع به کار دولت‌تان اخذ می‌کنید، تأثیر زیادی بر شکل‌دهی به رابطه شما با جامعه‌ای دارد که قرار است حامی و پشتیبان‌تان باشد و همراهی‌اش شما را در عبور از بحران‌ها و مشکلات یاری دهد. انتخاب‌های شما در چینش این کابینه، دور از نگاه علاقمندان‌تان نخواهد بود و اولین داوری‌ها را در مورد شما در مقام رییس‌جمهور و نخستین پیشبینی‌ها را از سمت و سوی دولت تحت مدیریت‌تان شکل خواهد داد.

ما امضاکنندگان این نامه به عنوان جمعی از حامیان و علاقمندان به توفیق دولت چهاردهم، توصیه می‌کنیم در انتخاب وزرای‌تان و انتصابات استانی، با فراتر رفتن از گزینه‌های همیشگی، با نگاه به لزوم چرخش نخبگانی و همسویی بیشتر با جوانان و ضرورت فهم تجارب و درک ذهنیت‌ها و خواسته‌های آنان و در راستای عمل به شعار‌هایی که در ایام انتخابات دادید با سپردن تصدی برخی وزارتخانه‌های تاثیرگذار به نسل دوم و نسل سوم‌های متخصصی که دارای نگاه و برنامه‌های نو هستند، علاوه بر تقویت کارایی و اثربخشی و چابکی در دولت، موجب امید در جامعه و نسل جوان آن برای تحول در مسیر مطالبات نسل جدید و متناسب با تغییرات اجتماعی سال‌های اخیر شود. حضرتعالی در برهه‌های مختلف ایام انتخابات در برنامه‌های مختلف به چالش‌های موجود جامعه به درستی اشاره فرمودید و مردم نیز با رای خود نشان دادند که نگاهی نو و مدیرانی جدید را لازمه پیشرفت کشور و بهبود وضعیت می‌دانند لذا اولین نشانه‌های تغییر را در انتخاب افراد می‌توان دید و شجاعت شما در رقم زدن این تحول می‌تواند امید به تحولات بیشتر در جهت خواسته‌های جامعه را و همراهی و همیاری بیش از پیش ملت ایران را تقویت کند.

برای جنابعالی در تحقق برنامه‌ها و خدمت به ملت شریف ایران آرزوی توفیق و سربلندی داریم.

گفتنی است، اسامی تمامی امضا کنندگان نزد این رسانه محفوظ است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی