تیتر امروز

رضا نامجو: جامعه احساس می‌کند دو طرف ترازو تعادل ندارد/ با توقیف ماشین حق شهروندی تضییع می‌شود/ اگر طرح نور خواست مردم است، اثبات شود
گفت و گوی ویژه جامعه پلاس با یک وکیل پایه یک درباره طرح نور

رضا نامجو: جامعه احساس می‌کند دو طرف ترازو تعادل ندارد/ با توقیف ماشین حق شهروندی تضییع می‌شود/ اگر طرح نور خواست مردم است، اثبات شود

جامعه پلاس در یک گفت و گوی ویژه به سراغ موضوع طرح نور رفته و سوالاتی را با دکتر رضا نامجو، وکیل پایه یک دادگستری مطرح کرده که می‌خوانید.
محمد حسن موحدی ساوجی:حکومتی که رضایت اکثریت را ندارد اسلامی نیست/خداوند به پیامبرش هم‌حق تحمیل حکومت را نداد
در دهمین برنامه دیدار اندیشه گفت‌وگو با یک استاد دانشگاه و حوزه مطرح شد:

محمد حسن موحدی ساوجی:حکومتی که رضایت اکثریت را ندارد اسلامی نیست/خداوند به پیامبرش هم‌حق تحمیل حکومت را نداد

دیدار اندیشه در دهمین برنامه خود میزبان محمد حسن موحدی ساوجی، استاد دانشگاه و حوزه بود، او معتقد است: از کافران نیز نمی‌توان حق حیات، حق آزادی اندیشه، حق تعیین سرنوشت، حق مالکیت و تحصیل را سلب...
المپیک پاریس؛ ناکامی هانیه رستمیان و شمشیربازان/ عذرخواهی کمیته بین‌المللی المپیک از کره‌جنوبی
این گزارش بروز رسانی می‌شود

المپیک پاریس؛ ناکامی هانیه رستمیان و شمشیربازان/ عذرخواهی کمیته بین‌المللی المپیک از کره‌جنوبی

بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ از امروز (شنبه) رسما آغاز شده و نمایندگان پرامید ایران در چند رشته از جمله قایقرانی، شمشیربازی، ژیمناستیک و تنیس روی میز به میدان خواهند رفت و در تیراندازی هم هانیه...
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مطرح کرد

چند راهکار برای مقابله با گرمازدگی

برای پیشگیری از گرمازدگی، بدن به آبرسانی کافی نیاز دارد و مصرف مایعات فراوان به خصوص آب، از اهمیت بالایی برخوردار است.

کد خبر: ۱۶۹۳۲۴
۰۸:۳۶ - ۰۶ مرداد ۱۴۰۳

چند راهکار برای مقابله با گرمازدگی

دیدارنیوز: با افزایش دما در روز‌های اخیر و خطر آسیب‌های ناشی از آن مانند عوارض اشعه فرا بنفش و بروز گرمازدگی، متخصصان طب اورژانس در خصوص خطرات جدی ناشی از گرمازدگی هشدار داده‌اند و با ارائه راهکار‌های پیشگیری و درمان این عارضه، بر لزوم اجتناب از قرار گرفتن در معرض اشعه فرا بنفش و هوای گرم حتی در سایه تاکید می‌کنند.

حسن معتمد، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با هشدار جدی درباره گرمازدگی، اظهار کرد: گرمازدگی، عارضه‌ای ناشی از اختلال در سیستم تنظیم دمای بدن است و زمانی رخ می‌دهد که بدن قادر به دفع حرارت اضافی نباشد.

وی افزود: علائم گرمازدگی از خارش پوستی ساده تا مشکلات جدی عصبی مانند سرگیجه، تهوع و حتی از دست دادن هوشیاری متغیر است.

این متخصص طب اورژانس با تاکید بر جلوگیری از بروز گرمازدگی گفت: گرمازدگی تنها مختص افرادی که در معرض مستقیم آفتاب قرار دارند نیست، حتی در سایه نیز اشعه فرا بنفش می‌تواند به بدن آسیب برساند، بنابراین بهتر است در فضا‌های خنک و بسته بمانیم.

راه‌های پیشگیری از گرمازدگی

وی با بیان که مانند همه عوارض و بیماری‌ها، در گرمازدگی نیز پیشگیری بهتر از درمان است، افزود: برای پیشگیری از گرمازدگی، بدن به آبرسانی کافی نیاز دارد و مصرف مایعات فراوان به خصوص آب، از اهمیت بالایی برخوردار است.

معتمد با تاکید بر لزوم اجتناب از قرار گرفتن در معرض مستقیم آفتاب گفت: به ویژه در ساعات اوج گرما از فعالیت در فضای باز خودداری کنید، زیرا کاهش فعالیت بدنی در ساعات گرم روز به بدن کمک می‌کند خنک‌تر بماند.

وی بیان کرد: پوشیدن لباس‌های نخی و خنک به خنک ماندن بدن کمک می‌کند. لباس‌های تیره و چسبان گرما را در خود نگه می‌دارند در حالی که لباس‌های نخی و گشاد به تعریق بهتر بدن کمک می‌کنند.

درمان گرمازدگی

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در صورت بروز علائم گرمازدگی، مراجعه فوری به پزشک اهمیت فراوانی دارد. درمان گرمازدگی شامل کاهش دمای بدن، تجویز مایعات و در برخی موارد بستری شدن در بیمارستان است و همه این موارد، اقدامات تخصصی پزشکی است و خوددرمانی می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری داشته باشد.

وی بیان کرد: گروه‌های آسیب‌پذیر مانند سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای بیشتر در معرض خطر گرمازدگی قرار دارند و مراقبت ویژه از این افراد ضروری است.

معتمد گفت: با توجه به افزایش دمای هوا در روز‌های اخیر، رعایت این توصیه‌ها می‌تواند از بروز عوارض جدی ناشی از گرمازدگی جلوگیری کند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی