تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۲۰۲۴

ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان شد/ سناتور ۳۹ ساله و دشمن سابق در پست معاون اول

دو روز پس از ترور نافرجام دونالد ترامپ در یک سخنرانی در پنسیلوانیا آمریکا، او به طور رسمی نامزد حزب جمهوریخواه برای ریاست جمهوری اعلام شد و جی دی ونس، سناتور ۳۹ ساله ایالت اوهایو را به عنوان فرد مدنظر خود برای معاونت ریاست جمهوری معرفی کرد.

کد خبر: ۱۶۸۷۵۰
۰۹:۰۳ - ۲۶ تير ۱۴۰۳

ترامپ

دیدارنیوز: دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا، دو روز پس از زنده ماندن از یک سوء قصد، در کنوانسیون ملی جمهوری خواهان، به طور رسمی نامزد حزب جمهوریخواه برای ریاست جمهوری اعلام شد.

این رویداد چهار روزه که از آن تحت عنوان RNC یاد می‌شود از بعد از ظهر دوشنبه آغاز شد، درست دو روز پس از آن که یک مرد مسلح در کمپین انتخاباتی ترامپ در پنسیلوانیا با گلوله گوش ترامپ را زخمی کرد.

این حمله مقامات فدرال، ایالتی و محلی مجری قانون را در آماده باش بالاتری برای ورود به کنوانسیون قرار داده است. پس از مجروح شدن ترامپ در تظاهرات انتخاباتی پنسیلوانیا، تغییراتی در تدابیر امنیتی برنامه‌ریزی شده بود.

چه اقدامات امنیتی برای RNC وجود دارد؟

چندین مقام مجری قانون به شبکه سی‌بی‌اس گفتند که برنامه‌ریزی برای ایجاد مناطق حائل در اطراف محل برگزاری این رویداد انجام شده است. اتفاقی که بخشی از آن به دلیل حمله روز شنبه و تیراندازی به دونالد ترامپ صورت می‌گیرد.

اف‌بی‌آی، سرویس مخفی و آژانس‌های مجری قانون محلی نیز تدابیر خود را برای تامین امنیت این رویداد افزایش داده‌اند. با این حال بر اساس گزارش شبکه سی‌بی‌اس هیچ تهدید معتبر یا خاصی در ارزیابی نهاد‌های امنیتی آمریکایی شناسایی نشده است.

در کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان چه اتفاقی می‌افتد؟

حدود ۲ هزار و ۴۰۰ نماینده از سراسر کشور گرد هم آمدند و طور رسمی دونالد ترامپ را طی رای‌گیری روز دوشنبه به عنوان نامزد رسمی جمهوریخواهان معرفی کردند.

این افراد در واقع نامزد‌هایی هستند که در پی پیروزی‌های ترامپ در هر ایالت برگزیده شده و حالا رای خود را برای کاندیداتوری ترامپ اعلام کردند. در واقع هرچند ترامپ پیش‌تر و در ماه مارس نامزدی‌اش در این انتخابات قطعی شده بود، اما با این رای‌گیری جنبه رسمی پیدا کرد.

در نتیجه این برای سومین بار از سال ۲۰۱۶ است که ترامپ در یک سخنرانی رسما به عنوان نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری تعیین شد.

کنوانسیون جمهوریخواهان کجا برگزار می‌شود؟

کنوانسیون امسال در میلواکی، ویسکانسین برگزار می‌شود. میلواکی به عنوان پایگاه دموکرات‌ها در نظر گرفته می‌شود، اما میزبانی کنوانسیون در ویسکانسین تلاشی است که جمهوری‌خواهان با انجام آن می‌خواهند آرای دموکرات یا بی‌تفاوت بیشتری را به سبد خود بیفزایند.

جمهوری‌خواهان این مکان را در سال ۲۰۲۲ برگزیدند. ایالتی که در آن ترامپ در سال ۲۰۱۶ موفق شد در یک پیروزی تاریخی با اختلافی اندک هیلاری کلینتون را شکست دهد، اما در سال ۲۰۲۰ با اختلافی مشابه آن‌را به بایدن باخت.

کنوانسیون چه زمانی شروع و پایان می‌یابد؟

این کنوانسیون که از ظهر دوشنبه آغاز شده، پنجشنبه پایان می‌یابد. اولین جلسه رسمی دوشنبه ساعت ۱۲:۴۵ به وقت محلی آغاز شده و در آن افراد و شخصیت‌های مختلفی از این حزب در آن سخنرانی می‌کنند.

چه کسانی در کنوانسیون سخنرانی خواهد کرد؟

کنوانسیون ملی و کمپین ترامپ فهرستی از سخنرانان این هفته را منتشر کرده‌اند که متشکل از قانونگذاران، شخصیت‌های تلویزیونی و اعضای خانواده رئیس جمهور سابق و دیگران هستند.

نام‌هایی مانند تاکر کارلسون، ویوک راماسوامی و مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان، در این فهرست هستند و همچنین تعدادی از سناتور‌های جمهوری خواه، نامزد‌های سنا و نمایندگان نیز در آن حضور دارند.

ملانیا ترامپ همسر ترامپ و دخترش ایوانکا ترامپ نیز در میان سخنرانان حاضر نیستند. قرار است دو پسر بزرگتر رئیس جمهوری سابق به همراه نامزد پسرش دونالد جونیور، کیمبرلی گیلفویل و لارا ترامپ که با اریک ترامپ ازدواج کرده است، صحبت کنند.

لارا ترامپ، که همچنین رئیس کمیته ملی جمهوری‌خواهان است پیشتر گفته بود که افراد مشهوری که کمتر کسی تصور می‌کند قرار است از دونالد ترامپ حمایت کنند. در میان این فهرست نام ستاره‌های موسیقی و خوانندگان و بازیگران دیده می‌شوند.

همچنین قرار است سناتور تام کاتن و بایرون دونالدز نماینده فلوریدا هم سخنرانی کنند.

ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا نیز سخنرانی خواهد کرد. دیسانتیس که زمانی دلهره‌آورترین رقیب ترامپ برای نامزدی به حساب می‌آمد، در ژانویه از انتخابات مقدماتی انصراف داد و به سرعت از رئیس‌جمهور سابق حمایت کرد.

دو منبع آگاه به سی‌بی‌اس نیوز گفتند که نیکی هیلی، یکی دیگر از رقبای انتخاباتی ترامپ، نیز دعوت برای سخنرانی در این کنوانسیون را پذیرفته است. این در حالی است که خانم خیلی که آخرین رقیب ترامپ بود که در نهایت شکست در انتخابات درون حزبی جمهوری‌خواهان را پذیرفت در این مدت بار‌ها از سیاست‌های ترامپ انتقاد کرده بود.

ترامپ چه زمانی در کنوانسیون ملی سخنرانی می‌کند؟
به طور معمول، نامزد معاون رئیس جمهور در روز چهارشنبه سخنرانی می‌کند و نامزد ریاست جمهوری در روز پنجشنبه، آخرین شب مجمع سخنرانی می‌کند. ابتدا قرار بود حضور ترامپ در میلواکی به دلیل حمله به او در پنسیلوانیا ۲ روز به تاخیر بیفتد، اما ترامپ در ادامه نظر خود را تغییر و گفته بود که نمی‌گذارد که به خاطر یک تیراندازی برنامه‌ریزی‌ها تغییر کند.

معاون اول کیست؟

یکی دیگر از بخش‌های مهم این کنوانسیون انتخاب و معرفی معاون اول نامزد حزب است. هرچند در بسیاری از موارد سیاستمدار مذکور پیشتر گزینه مورد نظر خود را اعلام می‌کند، اما این بار اعلام گزینه مد نظر دونالد ترامپ برای معاونت ریاست جمهوری تا شروع کنوانسیون ملی به تعویق افتاد.

دونالد ترامپ بعد از ظهر دوشنبه در حساب خود در شبکه اجتماعی متعلق به خودش به نام «تروث مدیا» جی دی ونس، سناتور ۳۹ ساله ایالت اوهایو را به عنوان فرد مدنظر خود برای معاونت ریاست جمهوری معرفی کرد. ونس که پیشتر و در سال ۲۰۱۶ ترامپ را یک احمق و مشابه هیتلر دانسته بود، حالا چند سالی است که به حامیان سفت و سخت او تبدیل شده و با کمک ترامپ توانست در سال ۲۰۲۳ وارد مجلس سنا شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی