تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
تحلیلگران در آستانه انتخابات آمریکا می‌گویند

سوءقصد به ترامپ می‌تواند رای‌دهندگان مردد را تحریک کند

درپی ترور ناموفق دونالد ترامپ در آمریکا، برخی کارشناسان می‌گویند که نامزد جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، می‌تواند رأی‌دهندگان مردد را تحریک کند تا رای خود را به نفع وی به صندوق بیندازند.

کد خبر: ۱۶۸۷۲۰
۱۲:۱۸ - ۲۵ تير ۱۴۰۳

سوءقصد به ترامپ می‌تواند رای‌دهندگان مردد را تحریک کند

دیدارنیوز: کارشناسان به «یورونیوز» گفته‌اند که سوءقصد به دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، می‌تواند رأی‌دهندگان مردد را تحریک کند تا رای خود را به نفع وی به صندوق بیندازند.

جکسون جینز، کارشناس سیاست‌های آمریکا-اروپا و عضو ارشد اندیشکده «صندوق مارشال آلمان»،گفت که این سوءقصد حمایت رای‌دهندگان جمهوری‌خواه از ترامپ را افزایش می‌دهد وی تأثیری بر دموکرات‌ها نمی‌گذارد. به گفته وی، اتفاقی که افتاد، اما می‌تواند روی کسانی که هنوز تصمیم‌شان را نگرفته‌اند تاثیر بگذارد.

ترامپ پس از اصابت گلوله به گوشش در جریان یک تجمع انتخاباتی روز شنبه در پنسیلوانیا دچار جراحت خفیف شد. در این حمله یک شرکت‌کننده کشته و دو نفر زخمی شدند. عوامل سرویس مخفی آمریکا ضارب ۲۰ ساله، توماس کروکس، را اندکی پس از شلیک به ترامپ کشتند. سیاستمداران آمریکایی از هر دو حزب و رهبران بین‌المللی دارای رویکرد‌های مختلف سیاسی این حمله را محکوم کردند.

ترامپ بعدا در شبکه اجتماعی «سوشال تروث» خود نوشت که حالش خوب است، و گفت اکنون بیش از هر زمان دیگری برای آمریکا مهم است که متحد باشد. او اضافه کرد که این هفته از ویسکانسین با «ملت بزرگ آمریکا» سخن خواهد گفت.

به گفته یورونیوز، با وجودی که ترامپ از این سوءقصد جان سالم به در برد، جینز نگران است که اگر اوضاع به همین ترتیب پیش برود، چنین واقعه‌ای می‌تواند در آینده تکرار شود. این کارشناس وضعیت کنونی آمریکا را به تلاطم دهه ۱۹۶۰ تشبیه کرد که با ترور رهبران سیاسی و اجتماعی برجسته آمریکا همراه بود.

به‌رغم اینکه جو بایدن، رئیس‌جمهوری دموکرات آمریکا و رقیب ترامپ در انتخابات پیش رو، بلافاصله سوءقصد به ترامپ را محکوم و آن را «بیمارگونه» توصیف کرد و گفت «چنین خشونت‌هایی نباید هیچ جایی در آمریکا داشته باشد»، بسیاری از جمهوری‌خواهان سوءقصد را به گردن بایدن و متحدانش انداختند و ادعا کردند حملات مداوم آن‌ها به ترامپ به عنوان «تهدیدی علیه دموکراسی» فضایی مسموم علیه رئیس‌جمهوری پیشین ایجاد کرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی